تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس اتاق ایران: خصوصی سازی در حد ابلاغیه و همایش باقی ماند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نایب رییس اتاق ایران: خصوصی سازی در حد ابلاغیه و همایش باقی ماند

نایب رییس اتاق ایران: خصوصی سازی در حد ابلاغیه و همایش باقی ماند
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: نفت سرمایه ای است که به غلط آن را درآمد به حساب می آوریم.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، محسن جلالپور امروز در همایش بررسی راهکارهای خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: تدوین گران بسته خروج از رکود امیدوارند که در سال 94 به روزهایی برسیم که پنج سال قبل در اقتصاد داشته ایم.

وی افزود: در این بسته به این مسئله توجه شده که باید از وضع فعلی و شرایط بحرانی عبور کنیم و اما آیا به این توجه شده که بعد از اجرای بسته خروج از رکود و زمان اتمام مجموعه پیشنهادات بسته، می خواهیم همچنان اقتصاد ما متکی به نفت باشد؟

جلالپور تصریح کرد: باید شرایط برای نگاه علمی و واقعی به اقتصاد فراهم شود و در یک و نیم سال پیش رو به این مسئله توجه داشته باشیم که آیا می خواهیم همچنان وضعیت گذشته را در اقتصاد ادامه دهیم؟

وی بیان کرد: نفت سرمایه ای است که به غلط آن را درآمد به حساب می آوریم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: باید در برنامه های یک سال و نیم آینده دو نکته اساسی به عنوان اولویت های اول پیش روی مجریان اقتصادی مد نظر قرار گیرد و اینکه کارها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: خصوصی سازی در حد ابلاغیه و همایش باقی ماند. اما توانمند کردن بخش خصوصی از پایه های گذر از اقتصاد کنونی و رسیدن به اقتصاد متکی به مردم و اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.

جلالپور تصریح کرد: پررنگ کردن بخش خصوصی، اعتماد به این بخش، تسهیل در امور آنها و حل مشکلات بنگاه ها باید در همه بسته خروج از رکود و آنچه عملی می شود از اولویت خاص برخوردار باشد.

وی گفت: کوچک کردن دولت، سبک کردن بار دولت و سپردن ایجاد اشتغال به بخش خصوصی و ... اصل دیگر مورد توجه در اجرای بسته خروج از رکود است.

اگر 15 درصد از وزن اقتصاد دولتی را کم کنیم می توان به موفقیت در سال های بعد برسیم

نایب رییس اتاق ایران اظهار کرد: اگر در پایان سال 94 بتوانیم 15 درصد از وزن دولت و اقتصاد دولتی را کم کرده و به بخش خصوصی منتقل کرده و همزمان خروج غیرتورمی از رکود را جلو ببریم، می تواند موفقیت چشمگیری در ادامه مسیر در سال های بعد باشد.

وی افزود: مسئله اشتغال و رکود در کشور جدی است و شاید توقع بجایی نباشد که اقتصاد را به صورت بنیادی درمان کنیم.

جلالپور تصریح کرد: باید در بسته خروج از رکود دولت، ظرفیت بخش خصوصی واقعی در صادرات، صنعت و بخش های دیگر اقتصاد بیش از نفت و صنعت پتروشیمی اولویت داده شود.

وی بیان کرد: اگر به بخش خصوصی اولویت داده و مشکلات را حل کنیم، می توانیم برای گذر از اقتصاد متکی به نفت موثر واقع شویم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: دولت کار جدیدی در تدوین، جمع کردن نظرات و ارائه بسته خروج از رکود انجام داد و ما به عنوان فعالان بخش خصوصی قدردان این تلاش و حرکت جدی دولت هستیم و اعتقاد به علمی و کارشناسی بودن بسته داریم.

وی افزود: اجرای بسته خروج از رکود نیاز به قوت مجریان، همراهی بدنه دولت، هماهنگی بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و همه مردم حتی مصرف کنندگان دارد.

جلالپور تاکید کرد: خروج از این دوران نیاز به اجماع کامل قوا، مجموعه نظام و کشور دارد و امیدواریم با عزم به وجود آمده بتوانیم با سربلندی این دوران را بگذرانیم.



1393/5/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن