تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798537812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره داعش و اوباما/کشف عمارت نکاح دختران عراقی/فتوای سعودی درباره داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مناظره داعش و اوباما/کشف عمارت نکاح دختران عراقی/فتوای سعودی درباره داعش


برخی ایزدی‌های نجات یافته از دست داعش، درباره دختران ایزدی و فروخته شدن آنها گفتند. ۵۳.۷ درصد جمعیت عراق از خشونت‌های داعش آسیب دیده‌ اند. مفتی اعظم سعودی، سکوتش را درباره داعش شکست. وزیران کرد به کابینه دولت موقت عراق بازگشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل رویترز، داعش روز سه شنبه، ویدئویی منتشر کرد که جدی ترین نشانه از تلاش احتمالی این گروه برای حمله به اهداف آمریکا به شمار می رود. در این ویدئو آمده است: داعش بر «آمریکای صلیبی» پیروز خواهد شد.
داعش  روز دوشنبه، دو روز پیش، 27 مرداد 1393، 18 آگوست 2014، نیز با انتشار ویدئوی دیگری هشدار داد، اگر واشنگتن، اعضای این گروه را در عراق و سوریه هدف قرار دهد، به اهداف آمریکایی حمله خواهد کرد.
باراک اوباما، نیز در واکنش به این اقدام، داعش را تهدیدی علیه کل مردم عراق خواند و اتحاد همه مردم این کشور را برای بیرون راندن داعش ضروری دانست.   اوباما در نشستی خبری در کاخ سفید، بازپس گیری سد موصل را در شمال عراق، گامی بزرگ و رو به جلو خواند.

 
کشف عمارت محل جهاد نکاح دختران ایزدی
برخی ساکنان مجتمع «خانک» در شهر دهوک، واقع در شمال عراق اعلام کردند، گروه داعش، بیش از 2 هزار دختر ایزدی را ربوده و اقدام به فروش برخی از آنها کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط نیز نوشت، برخی ایزدی‌های نجات یافته از دست داعش، درباره دختران ایزدی و اقدام داعش به فروختن آنها، اعلام کرد: مجتمع مسکونی و قدیمی «خانک» در شهر دهوک واقع در شمال عراق متعلق به ایزدی‌ها بوده است.
این عمارت، در حال حاضر یکی از بزرگ ترین اردوگاه‌های آوارگان در شهر دهوک است و بیش از 2000 دختر ایزدی در این منطقه توسط داعش بازداشت شده‌اند که برخی از آنها در زندان «بادوش» در موصل و بیشتر آنها در شهر تلعفر هستند.
برابر این گزارش، یک شیخ ایزدی گفت: داعش خانه ای را به دختران جوان ایزدی اختصاص داده و اقدام به جهاد نکاح می‌کند و همچنین برخی از آنها را می‌فروشد و برخی شیخ‌های قبایل عرب، آنها را به خاطر آزاد شدن، از داعش می‌خرند.
تروریست‌های داعش تا کنون بیش از 3 هزار ایزدی‌ را کشته و حدود 5 هزار تن از آنان را از زمان ورودشان به منطقه سنجار (شمال غرب عراق) ربوده‌اند.
تعداد ایزدی‌ها تا قبل از حمله داعش، حدود 600 هزار تن بود.
حدود 20 هزار ایزدی همچنان در کوه‌های سنجار هستند و 4 هزار خانواده‌ ایزدی در این مناطق آواره شده‌اند.

انفجار کمربند انتحاری داعش در جمع خودی ها
این گزارش می افزاید: شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، در حالی که گروه داعش مشغول تجهیز کردن دو تن از عناصر انتحاری خود بود، بر اثر اشکال فنی، کمربندهای انفجاری آنها در میان شماری از عناصر مسلح این گروه در غرب استان الانبار عراق منفجر شد.
از شمار کشته شدگان داعش بر اثر این انفجار گزارشی منتشر نشده است.


فرار سرکردگان داعش از تکریت
منابع عراقی، در حالی از فرار سرکردگان داعش از تکریت خبر می دهند که یک رسانه عربی نیز از فرار اعضای این گروه تروریستی از محور سمت چپ شهر موصل خبر داد.
یک منبع امنیتی به الفرات گفت: تروریست ها پیش از فرار به سمت موصل، جاده های اصلی و مراکز دولتی را بمب گذاری کرده اند.
برابر این گزارش به نقل از المسله، «قاسم عطا»، سخنگوی دفتر فرماندهی نیروهای مسلح عراق، گفت: پس از آزادسازی سد موصل، نیروهای امنیتی عراق، عملیات گسترده ای علیه تروریست های داعش در شهر تکریت آغاز کردند.

وی افزود: در پی این عملیات، برابر گزارش های موجود، سرکردگان داعش از این شهر گریخته و به سمت منطقه «البوعجیل» رفتند.
باندهای تروریستی داعش پس از بمب گذاری جاده های اصلی و ادارات دولتی، از شهر الشرقاط در شمال استان صلاح الدین عراق نیز گریختند.

بیش از نیمی از عراقی ها زخم خورده ی داعش
  تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد درباره وضع انسانی عراق حاکی است، 17 میلیون عراقی از خشونت‌ های اخیر این کشور آسیب دیده‌ اند.
  برابر این گزارش به نقل از فارس، هیئت اعزامی سازمان ملل متحد در عراق، پس از بررسی اوضاع امنیتی و انسانی حاکم بر این کشور اعلام کرد: از 31.7 میلیون عراقی، 17 میلیون تن از خشونت‌های اخیر این کشور آسیب دیده‌اند که 53.7 درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌ دهد.
این هیئت در بیانیه اش تاکید می‌ کند، استان‌ های آسیب‌دیده در جریان رخدادهای خشونت‌ آمیز اخیر، شامل الانبار،‌ نینوا، صلاح الدین، دیالی،‌ کرکوک، بغداد و بابل هستند.
این بیانیه افزوده است: برابر برآوردها در حال حاضر، یک و نیم میلیون عراقی یا به عبارتی 4.7 درصد جمعیت عراق، به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند و شمار آوارگان این کشور بر اثر رخدادهای امنیتی اخیر عراق، یک میلیون و دویست هزار تن برابر با 3.8 درصد جمعیت این کشور است.

واکنش دیرهنگام کشورهای اروپا درباره داعش
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، روز چهارشنبه، امروز، 20 آگوست 2014، 29 مرداد 1393، به روزنامه «لوموند» گفت: به زودی پیشنهاد برگزاری نشستی جهانی را درباره عراق با هدف پرداختن به اقدامات تکفیری‌های داعش در این کشور، ارائه می کند.
همچنین ماتیو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، امروز به عراق سفر می کند.

برابر این گزارش به نقل از شبکه خبری دویچه‌ وله، «فرانک والتر‌اشتاین‌ مایر»، وزیر امور خارجه آلمان، اعلام کرد: آلمان، ارسال سلاح برای کردهای عراق را بررسی می‌ کند.
وی گفت: ما نمی‌ توانیم از یک طرف، نیروهای امنیتی کرد را در مبارزه با داعش ستایش کنیم و از طرفی دیگر، وقتی آنها درخواست کمک می‌ کنند، فقط بگوییم ببینیم چه می شود.
برابر این گزارش به نقل از رادیو سوا، «گرد مولر»، وزیر توسعه آلمان، قطر را به حمایت مالی از داعش در عراق متهم کرد.
 «سیگمار گابریل»، وزیر دارایی آلمان، از حزب سوسیال دموکرات، نیز دیروز، با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با اقدامات داعش، به اینکه این گروه، بی حمایت مالی نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد، گفت، اما در عین حال از هیچ کشوری نام نبرد.
منابع عربستان نیزاعلام کردند، پادشاه عربستان و نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی خود با یکدیگر درباره راه‌های مقابله با گروه تروریستی داعش و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

این گزارش  به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف می افزاید، منابع عربستان اعلام کردند، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، بر ضرورت توقف اقدامات تروریستی داعش و ریشه کردن آن، با یکدیگر تاکید کرد.
نخست وزیر انگلیس همچنین درباره اوضاع غزه، عراق و دیگر رویدادهای منطقه با پادشاه اردن و امیر قطر نیز گفتگوی تلفنی برقرار کرد.

مفتی اعظم سعودی، سکوت طولانی خود را درباره داعش شکست
شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم سعودی، پس از سکوت طولانی درباره جنایت‌های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، روز سه‌ شنبه با حمله شدید به این گروه، آن را دشمن شماره یک اسلام دانست.

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد، این روحانی اعظم سعودی، گفته است: عقاید افراط گرایانه، بنیادگرایانه و تروریستی، ارتباطی با اسلام ندارد و حامیان آنها، دشمن شماره یک دین اسلام اند.

گروه‌های تروریستی سوری از جمله داعش پیش از این از حمایت مفتی‌های آل سعود قرار داشتند و حکم جهاد نکاح نیز در این رابطه صادر شده است.
به گفته بسیاری از کارشناسان، داعش در ابتدای پیوستنش به ناآرامی های سوریه، از حمایت فعالانه بسیاری از کشورهای امیرنشین حوزه خلیج فارس برخوردار شد. به گفته «آلن شوئه»، افسر سابق اداره کل امنیت خارجی فرانسه، آشکار است که عربستان سعودی و سپس قطر تامین مالی این گروه را برعهده داشتند.
عربستان سعودی تقریبا بعد از گذشت پنج ماه از آغاز ناآرامی‌های سوریه، سفیر خود در این کشور را فراخواند.


آشتی وزیران کرد با دولت
وزیران کرد دولت عراق که حضور خود را در کابینه به علت اختلاف با مواضع نوری المالکی به حالت تعلیق درآورده بودند، به دولت موقت عراق بازگشتند.
برابراین گزارش به نقل از سایت اینترنتی النشرة، حسین شهرستانی، سرپرست وزارت امور خارجه عراق، اعلام کرد: وزاری کرد، به دولت موقت عراق بازگشته‌اند.
 


چهار شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن