تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813158789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح توسعه سياه ريشه در اراضي شيبدار مازندارن عملياتي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران شهیدی فر:
طرح توسعه سياه ريشه در اراضي شيبدار مازندارن عملياتي مي شود
گلوگاه - خبرگزاري مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح توسعه سياه ريشه در اراضي شيبدار استان در شش ماهه دوم امسال عملياتي مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر، عزيز الله شهيدي فر، شامگاه سه شنبه در  جشنواره انجير گلوگاه در انستيتو دخانيات تيرتاش افزود: 300 هزار هكتار از باغات مازندارن به كشت درختان سياه ريشه اختصاص دارد كه كشت درختان سياه ريشه در فاز جديد اراضي ميان بند و شيبدار كم بازده در مازندران در دست بررسي است.
 
وي اظهار داشت: 100 هزار هكتار از اين اراضي در فاز شناخت مطالعه شده است و 15 هزار هكتار نيز  در فاز يك و دو شناسايي شده است.
 
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از 6 ماهه دوم امسال طرح توسعه سياه ريشه در اراضي ميان بند و اراضي شيبدار مازندارن عملياتي مي شود كه اين مسئله در شهرهاي بهشهر ، نكا و گلوگاه  و ساري اتفاق مي افتد.
 
وي ادامه داد: درختان انجير بعنوان درختان پراكنده گوشه اي از باغباني استان را دارا است كه در نوع خود بي نظير است و با دارا بودن بيش از 20 نوع خواص دارويي و بهداشتي و درماني تاثير بسزايي در سلامت جامعه دارد.
 
شهيدي فر گفت: اكنون  دنيا به دنبال محصول سالم و ارگانيك است تا امنيت غذايي داشته و سلامت افراد جامعه را تامين كند كه انجير و گردو بعنوان دو ميوه ارگانيك و سالم داراي اهميت بسيار بالايي است.
 
وي افزود: مازندران عرصه توليدات كشاورزي است كه در عمده محصولات كشاورزي، زراعي و باغي حرف اول را در كشور مي زند كه در مركبات، برنج، كيوي، گل
و گياه زينتي، گوشت سفيد داراي رتبه اول كشور است.
 
طرح توسعه سياه ريشه در اراضي شيبدار مازندارن بيان داشت: كيفيت و اهميت محصولات كشاورزي و زراعي و باغي مازندران بالاست  كه مركبات محصول
اقتصادي و برنج محصول استراتژيك مازندران است و مازندران در بيش از 20 نوع محصول زراعي رتبه يك تا 10 كشور را دارا است.
 
وي ادامه داد: مازندران داراي 460 هزارهكتار سطح زير كشت محصولات مختلف كشاورزي است كه اين مقدار شامل 2 درصد از سطح زير كشت كشور است كه از اين
مقدار بيش از 3 برابر ميانگين توليدات كشور، توليدات كشاورزي داريم.
 
وی به طرح توسعه سياه ريشه در اراضي شيبدار مازندارن اشاره کرد و اذعان داشت: 150 هزار هكتار زير كشت باغات در مازندران داريم كه از اين مقدار 120 هزار هكتار به مركبات و 30 هزارهكتار به سيه ريشه اختصاص دارد كه سياه ريشه مخصوص گياهان معتدله است كه انجير يكي از اين ميوه ها و سياه ريشه ها است.
 
مدير جهاد كشاورزي گلوگاه نيز در سخناني گفت: دو سوم از توليدات انجير استان مازندران در 100 هكتار به گلوگاه اختصاص دارد كه سالانه 500 تن انجير در اين شهرستان توليد مي شود.
 
علي طاهري اميري گفت: 15 نوع محصول بصورت سنتي از اين محصول و ميوه انجير فرآوري مي شود كه نقش بسزايي در اشتغال منطقه دارد كه معرفي محصول سالم و ارگانيك، توسعه كشت انجير، اخذ برند انجير بنام گلوگاه و معرفي گلوگاه با جاذبه هاي مختلفش از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است .       
 



۱۳۹۳/۵/۲۹ - ۱۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن