تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798737297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسمان ایران به روی پروازهای خارجی گشوده می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



آسمان ایران به روی پروازهای خارجی گشوده می‌شود
شورای عالی امنیت ملی طرحی را تصویب کرده که در صورت نهایی شدن، فضای هوایی ایران را به روی هواپیماها می‌گشاید؛ طرحی که در کنار اعتبار بین‌المللی از نظر اقتصادی نیز سودآوری بسیاری دارد.



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روز گذشته محمدعلی ایلخانی - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور -  خبر از طرحی داد که در صورت نهایی شدن و هماهنگی‌های لازم با نیروهای مسلح، مناطق ممنوعه پروازی را به پنج منطقه کاهش می‌دهد.

این درحالی است که در حال حاضر 261 منطقه در حریم هوایی ایران اجازه پرواز ندارند. مناطق نظامی، پادگانی، آموزشی و مرتفع اصلی‌ترین مکان‌ها برای جلوگیری از پرواز هستند که بنا به دلایل مختلف از سوی نهادهای نظامی قابلیت پرواز را ندارند.

مناطقی که به گفته ایلخانی بسیاری از آن‌ها به چند دهه قبل بازمی‌گردند و حتی بحث امنیتی بعضی از آن‌ها تنها در چند ساعت از روز به وجود می‌آید.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها پیش از این نیز به ایسنا گفته بود با هماهنگی‌های لازم که بناست با ستاد نیروهای مسلح صورت گیرد تعدادی از این مناطق کم خواهند شد.

اما ایلخانی در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده تنها مناطقی که همچنان در فهرست ممنوعه پرواز باقی خواهند ماند نیروگاه‌های هسته‌ای کشور هستند و در دیگر مناطق پروازها با شرایطی خاص عملیاتی خواهند شد.

به گفته وی از این پس در صورت موافقت ستاد نیروهای مسلح در مناطق ممنوعه فعلی، هواپیماهای بین المللی در ارتفاع 30 هزار پا و هواپیماهای کشوری در ارتفاع 28 هزار پا اجازه پرواز دارند.

این مساله در کنار آن که محدودیت‌های مسیری ایران در راه حرکت ترانزیتی هواپیماهای بین المللی را از بین می برد باعث گسترده شدن اقبال شرکت‌های خارجی به عبور از حریم هوایی کشور نیز می‌شود؛ اتفاقی که در سال‌های گذشته سالانه 120 میلیون دلار درآمد خالص عاید کشور کرده و در صورت افزایش نیز از نظر اقتصادی صرفه بالایی خواهد داشت.

این مساله در حالی است که با توجه به مشکلات سیاسی و درگیری های داخلی در دو کشور عراق و اوکراین تقاضای شرکت‌های خارجی برای ورود به حریم هوایی ایران افزایش چشمگیری داشته و به گفته مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در هفته گذشته رشدی 100 درصدی را به ثبت رسانده است.

باز کردن مسیرهای ترانزیتی جدید، گسترش مشارکت و همکاری‌های بین المللی و بالا رفتن رتبه ایران در شاخص ایکائو از جمله نخستین عواملی است که می تواند پس از کم شدن مناطق ممنوعه پروازی در این زمینه تاثیرگذار باشد.

تجهیز رادارها و ستادهای امنیت پرواز کشور در پنج سال آینده به بودجه‌ای 250 میلیون دلاری احتیاج خواهد داشت که فراهم کردن فضای عبور هواپیماهای خارجی و محدود کردن مناطق ممنوعه پرواز می تواند بخش عمده‌ای از این منابع مورد نیاز را تامین کند./ایسنا/110




۲۸/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن