تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803348135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میراث فرهنگی ساختمان های میراثی را به شهرداری واگذار کند/ اصفهان تنها 18 منطقه گردشگری شهری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان داوودی:
میراث فرهنگی ساختمان های میراثی را به شهرداری واگذار کند/ اصفهان تنها 18 منطقه گردشگری شهری دارد
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری در صورتی می تواند نسبت به نگهداری و مرمت آثار تاریخی مسئولیت داشته باشد که میراث فرهنگی ساختمان های میراثی را به شهرداری واگذار کند.



به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم داوودی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که حول محور ارایه گزارش عملکرد یک ساله کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری برگزار شد با اشاره به جاذبه های تاریخی و گردشگری موجود در اصفهان و توجه گردشگران تمام دنیا به این شهر اظهار داشت: در این راستا ضروری است که برنامه‌ریزی‌های جدی در حوزه گردشگری توسط برنامه ریزان شهری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری و به دلیل بهبود روابط بین المللی دولت با دیگر کشورهای دنیا گردشگران زیادی به کشور ایران و به ویژه استان اصفهان روانه شدند، افزود: اما اصفهان در ان بازه زمانی نتوانست به خوبی از میهمانان خود پذیرایی کند و زیر ساخت های مناسب پذیرایی از گردشگران را نداشت.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسی به دست آمده کمبود هتل بزرگ ترین معضل استان اصفهان در پذیرایی از گردشگران خارجی است، ادامه داد: در این راستا شورای اسلامی شهر اصفهان با بررسی نظرات کارشناسان طرحی را برای ساخت هتل در اصفهان ارایه کرد که بر اساس آن تسهیلاتی را برای سرمایه گذاران هتل سازی در اصفهان در نظر گرفته اند.

وی با بیان اینکه باید حمایت های لازم برای سرمایه گذاران ساخت هتل به ویژه از سوی استانداری، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات خدمت‌رسان انجام شود، افزود: بر این اساس اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی را آماده کردند که بر اساس آن به مدت سه سال از کسانیکه نسبت به ساخت هتل اقدام کنند مالیات بر ارزش افزوده دریافت نخواهد شد.

داوودی با بیان اینکه ساخت هتل بر اساس استاندارهای جهانی و با تایید شهرداری و میراث فرهنگی شرط ارایه تسهیلات از سوی ارگان های مختلف به سرمایه گذاران بخش هتل است، ادامه داد:  همچنین در کمیسیون فرهنگی تمام درخواست های ویژه گردشگری در کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به صورت خاص دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر 100 هتل در اصفهان ساخته شود 100 هزار شغل در استان اصفهان ایجاد خواهد شد، افزود: بر این اساس 200 هزار میلیارد ریال برای استان آورد خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بهترین راهکار برای توسعه گردشگری استان رایزنی و همکاری با متولیان ارایه خدمات در این زمینه است، افزود: در این راستا باید اقدامات لازم برای توسعه ارایه خدمات شرکت تاکسی‌رانی اتوبوسرانی، فرودگاه و دیگر دستگاه های خدماتی انجام شود.

اصفهان تنها 18 منطقه گردشگری شهری دارد

وی ایجاد فضاهای گردشگری شهری در کنار فضای گردشگری تاریخی در اصفهان را نیز ضروری دانست و بیان داشت: در حال حاضر در استان اصفهان 18 منطقه گردشگری شهری وجود دارد و این در حالی است که باید نسبت به تقویت این فضاها اقدامات لازم صورت پذیرد.

داوودی با بیان اینکه راه اندازی آکواریوم ناژوان، شهر بازی رویاها و تله سیژ ناژوان بر اساس سیاست افزایش فضاهای شهری شکل گرفته است، ادامه داد: اجرای طرح پیاده رو سازی چهارباغ نیز بر این اساس اجرایی خواهد شد.

وی توسعه برنامه های فرهنگی و اجتماعی محور در فضای شهر اصفهان را نیز یکی از روش های جذب گردشگران داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا ضروری است که فعالیت هایی مانند تئاتر خیابانی، ورزش های باستانی و دیگر برنامه ها و میراث فرهنگی ناملموس مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان  در ادامه و در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا تضمینی برای حضور گردشگران در صورت ایجاد هتل وجود دارد یا خیر؟ نیز گفت: بله تضمین وجود دارد چرا که در حال حاضر تمام هتل های پنج ستاره اصفهان تا 6 ماه آینده برای حضور گردشگران خارجی رزرو شده اند و مطرح کردن چنین موضوعاتی فقط جنبه سیاه نمایی دارد.

وی ادامه داد: در چندین سال گذشته عدم برنامه ریزی های مناسب برای جذب گردشگر مانع ورود گردشگران به کشور شده است و نه صرف اینکه روابط بین المللی مانع از حضور گردشگران در شهر اصفهان باشد.

داوودی در ادامه با اشاره به خشکی رودخانه زاینده رود و مشکلاتی که خشکی این رودخانه برای شهر اصفهان به همراه آورده است، افزود: خشکی این رودخانه خسارات جبران ناپذیری را به بافت تاریخی و هم چنین روحیه کردم اصفهان وارد کرده است که غیر قابل جبران است.

وی با بیان اینکه معضل کم آبی اصفهان باید به صورت اساسی حل شود و حل مقطعی آن دردی از مردم استان اصفهان را درمان نخواهد کرد، اظهار داشت: بریا درمان کم آبی اصفهان و جاری ساختن آب در رودخانه زاینده رود نمی توان به جاری ساختن مصنوع آب اکتفا کرد بلکه باید حق مردم اصفهان در رابطه با آب زاینده رود ادا شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ کشور و شهر اصفهان عدم وجود مدیریت واحد شهری است، ادامه داد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته برنامه ریزی های لازم در راستای ایجاد مدیریت تعامل شهری با همکاری شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی اصفهان در راستای بررسی مشکلات زاینده رود در اقتصاد شهری صورت گرفته است.

تخصیص 45 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم

وی در ادامه ایجاد عدالت محوری در شهر را یکی دیگر از اقدامات کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و افزود: بر این اساس با توجه به درآمد خانواده ها ارایه خدمات در نقاط مختلف شهر تقسیم بندی شده است.

داوودی اضافه کرد: در سال جاری 45 میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان برای کمک به مناطق محروم اختصاص یافته است و قرار است در سال آینده نیز 5 درصد از بودجه شهرداری اصفهان به این امر اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری اصفهان ضروری است، ادامه داد: درآمد شهرداری اصفهان باید به سوی درآمدهای پایدار پیش برود و در این راستا مشارکت بخش خصوصی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت مغازه های تجاری میدان امام علی (ع) نیز گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان از شهرداری خواسته است که با استفاده از تیم کارشناسی برنامه ریزی بهره برداری از مغازه های این میدان را فوری در دستور کار خود قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آثار تاریخی شهر اصفهان بیان داشت: امروز در حال غصه خوردن برای زاینده رود هستیم و می ترسم که در آینده ای نزدیک مجبور باشیم برای نابودی آثار تاریخی اصفهان گریه کنیم.

داوودی با بیان اینکه شهرداری اصفهان نمی تواند به وضعیت این اماکن رسیدگی کند، ادامه داد: شهرداری اصفهان کارهای مهم تری دارد و باید اعتبارات خود را صرف ساخت کتابخانه، مراکز فرهنگی و مساجد کند.

وی ادامه داد: شهرداری در صورتی می تواند نسبت به نگهداری و مرمت آثار تاریخی مسئولیت داشته باشد که میراث فرهنگی ساختمان های میراثی را به شهرداری واگذار کند.

 


۱۳۹۳/۵/۲۸ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن