تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798991260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام روز جهانی مساجد پیوند مسلمانان با ریسمان محکم مشترکات دینی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حجت الاسلام صالحیان:
پیام روز جهانی مساجد پیوند مسلمانان با ریسمان محکم مشترکات دینی است
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: هنر مسجد تربیت انسان های بر اثر تفکر اقتصاد مقاومتی بوده و پیام روز جهانی مساجد پیوند مسلمان با ریسمان محکم مشترکات دینی است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان صبح امروز در نشست با خبرنگاران پیرامون روز جهانی مساجد اظهار داشت: جهان اسلام در سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی این روز را روز جهانی مساجد نامید و با توجه به اینکه در جنگ غزه بیش از 65 مسجد تخریب شده است امسال این روز اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: همیشه در جنگ عبادتگاه های مردمی مانند مساجد، مدارس استثناء قرار می گیرند اما صهیونیست ها با زیر پاگذاشتن قواعد جهانی به کودک، زن پیر و جوان رحم نکردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به فلسفه نامگذاری این روز تاکید کرد: این نامگذاری بدان جهت است که جهان اسلام دارای قبله واحد، کعبه واحد، پیامبر واحد و قرآن واحد است و یادآوری این نکته ضروری است که چرا باید این سرمایه های عظیم را فراموش و به موارد اختلافی بپردازیم.

وی ادامه داد: بالاترین پیام روز جهانی مساجد توجه به سرمایه های بزرگ است که با توجه به  آنها دست از اختلافات و جنگ فرقه ای بکشیم و روی ظرفیت های وحدت آفرین کار کنیم.

حجت الاسلام صالحیان بیان داشت: امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مراجع دینی در جهان اسلام اجازه دادند که شیعیان پشت سر اهل سنت نماز بخوانند چراکه نماز در واقع کنار هم قرار گرفتن پشت سر یکدیگر بر اساس اشتراکات دینی ماست و امام خمینی (ره) چنین افق بلندی را در پیش رو می دید.

وی اضافه کرد: شیعیان و اهل سنت با انصاف حول محور قرآن و پیامبر مایل به وحدت آفرینی و قرار گرفتن در کنار یکدیگر در حج، نماز جمعه و جماعت هستند و با افراطی گری ها مخالفند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه افراطی گری در دنیای کنونی زندگی آنها را به هم ریخته است، گفت: مهم ترین پیام روز جهانی مساجد توسل به حبل المتین مشترکات دینی است که باعث وحدت یک میلیارد مسلمان می شود.

مساجد انقلاب اسلامی را از مخاطرات حفظ کرده است

وی افزود: آنچه تا امروز توانسته انقلاب و نهضت ما را حفظ کند مساجد است و هر مسجدی می تواند امروز با کمال افتخار بگوید از آغاز انقلاب تاکنون صراط مستقیم را گم نکرده ام.

صالحیان با بین اینکه جوان مسجدی با بصیرت و موقع شناس است، گفت: مسجدی ها همیشه زمان شناس، دشمن شناس بوده و با فتنه ها مبارزه کرده است که این موضوع از افتخارات مسجد و مسجدی است.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی تهدید و تحریم دشمنان نیازمند انسان هایی هستیم که تفکر آنها مطابق با اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار داشت: زاهدترین مردم مسجدی ها هستند که سرمایه های خود را در مسیر اقتصادی مقاومتی به کار می اندازند و دست فقرا را نیز می گیرند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: حضرت علی (ع) چاه حفر و درخت خرما غرس کرده و آنها را وقف می کرد و مطابق چنین آموزه ای از صدر اسلام تاکنون هنر مسجد تربیت انسان های بر اثر تفکر اقتصاد مقاومتی بوده است.

مسجد، هماهنگ کننده حکومت و مردم

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه مسجد سازنده آدم هایی است که اندیشه هایشان در کنار هم، سر بنیان عزم ملی قرار می گیرد، بیان داشت: مسجد میان دستگاه حاکمه با مردم و مردم با هم هماهنگی ایجاد می کند که نتیجه آن عزم ملی است که منجر به پیشرفت و استقلال می شود.

وی افزود: مسلم است که در چنین کشوری استکبار به تحرک واداشته شده چرا که کشوری می خواهد در علم و قدرت و صنعت رقیب وی باشد و این دشمنی ها نیز نیازمند بصیرت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اسلام امر مقدس جهاد قرار داده شده است، گفت: جهاد فکری، فرهنگی، علمی مهم ترین بخش این مبارزه است و مسجد نیز تقویت کننده این روحیه است تا مسلمانان با پرداختن به علم و تربیت دانشجویان تولیدکننده علم باشند.

وی افزود: اینکه چقدر مساجد ما به این آرمان ها دور یا نزدیک است قضاوتش با انسان های منصف است اما در واقع مسجد در قبل و پس از انقلاب رسالت خود را به درستی انجام داده و در جنگ نیز نقش موثری داشته است.

صالحیان ابراز داشت: امام جماعت مساجد به عنوان مدیر خوش فکر جوان شناس، مردم شناس و روانشناس باید در راستای شناسایی بدی ها و رفع آنها عمل کند که اگر چنین مساجدی داشته باشیم در این برهه شبیخون فرهنگی نیز در برابر هجمه های دشمن سرافراز خواهیم بود.

ثبت وقایع کربلا از ایثارگری های خبرنگاران بوده است

وی در ادامه با شاره به روز خبرنگار گفت: ثبت تمام وقایع کربلا از ایثارگری های خبرنگاران بوده است و می توان گفت این حرفه ریشه در کربلا دارد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه اگر ایثارگرانی نبودند که وقایع را در بحبوحه جنگ ثبت کنند الان اطلاعات لازم در این زمینه را نداشتیم، بیان داشت: خبرنگاری از باب ما شیعیان قداستی دارد چرا که خبرنگاری در حوزه دین وظیفه سنگین تری است و شاید اگر مطلبی در زمان خود اطلاع رسانی نشود تحولات نادرستی در جامعه شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دین و سبک زندگی کار خبرنگار سخت تر است، اظهار داشت: اگر کم کاری، دیر فرستادن و اعمال سلیقه در مورد کار خبرنگاری انجام شود گاهی در انحراف و سقوط جامعه و دور شدن بنده ای از بندگان خدا موثر است.

صالحیان گفت: 124 هزار پیامبر در طول سالیان دراز برای شکل گیری دین زحمت کشیدند و آنچه امروز در دستان ماست محصول زحمات جانفرسایی است که به پایش خون ریخته شده است.

وی ادامه داد: بنابراین گرچه برخی مباحث خبری را می توان با تیترهای درشت هیجان ایجاد کرد اما در حوزه دین فقط باید در راه خدا  کار شود وگرنه از لحاظ دنیوی و اخروی مشکلاتی برای انسان دارد.


۱۳۹۳/۵/۲۸ - ۱۴:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن