تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798550873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن جوانان از گناه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه خواهران شهرکرد:
ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن جوانان از گناه است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران شهرکرد با بیان این که ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن دختران و پسران از گناه است، خاطرنشان کرد: اگر جوان نیاز به ازدواج دارد، خانواده ها باید با کم کردن هزینه ازدواج و آسان گرفتن این سنت حسنه او را همراهی کنند.



سعیده تارنگ، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، درباره پیامدهای ازدواج های دیرهنگام و سختگیرانه اظهار داشت: هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج سبب افزایش سن ازدواج در بین جوانان می شود که اگر زمینه ازدواج این قشر فراهم شود، به یقین جوانان جامعه از مفاسد اجتماعی دور خواهند شد.
 
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ازدواج آسان گفت: پیروی از ارزش های راستین دین اسلام و سیره عملی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در زمینه ازدواج را می توان بهترین الگو برای نسل جوان جامعه دانست.
 
تارنگ با بیان این که متأسفانه به دلایل گوناگون سن ازدواج در کشور بسیار افزایش یافته که این مسأله خطرناکی است، خاطرنشان کرد: بخشی از مفاسدی که در جامعه ما وجود دارد، به سبب ازدواج نکردن جوانان است؛ بنابراین افزون بر این که مسؤولان کشوری و استانی باید با ایجاد تسهیلاتی سبب ازدواج آسان جوانان شوند، باید توقعات مردم و خانواده‌ها نیز کاهش یابد.
 
وی افزود: ترویج ازدواج آسان بهترین راه مصون داشتن دختران و پسران از گناه است؛ از این رو خانواده ها باید در مسأله ازدواج از سخت گیری و مهریه های سنگین بپرهیزند.
 
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به این که متأسفانه در برخی خانواده‌ها، جوانان به سبب ادامه تحصیل از ازدواج منع می‌شوند، در حالی که این ازدواج و ادامه تحصیل هیچ گونه منافاتی با یکدیگر ندارد، تصریح کرد:‌ افزایش سن ازدواج جوانان تأثیر مستقیمی در افزایش یا کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد در حالی که برخی‌ها همچنان در نهایت بی‌تدبیری تلاش می‌کنند در این مسیر موانع جدی ایجاد کنند.
 
این مدرس دانشگاه تأکید کرد: ازدواج جوانان را باید آسان و معنوی گرفت و باید بدانیم که افزایش سن ازدواج در کشور، مشکلات فراوانى همچون افسردگى و ازبین رفتن نشاط در جوانان، ابتلا به وسواس زیاد در انتخاب همسر، مشکل آفرینى فرزندان بزرگ و ازدواج نکرده در خانه، افزایش اضطراب و نگرانى به خصوص در دختران، بلاتکلیفى، از دست رفتن طراوت و زیبایى، ناامیدى و تصمیم به عدم ازدواج به خاطر کاهش میل به آن، بى دقتى در انتخاب همسر، احتمال افزایش انحرافات به دنبال داشته که جوانان ما را به چالش کشانده است.

تارنگ، سهل‌انگاری خانواده‌ها در کنترل پوشش جوانان را یک خطر دانست و گفت: اگر جوان نیاز به ازدواج دارد با کم کردن هزینه ازدواج و آسان گرفتن این سنت حسنه او را همراهی کنید.
 
وی افزود: توجه به نیازهای اساسی جوانان به عنوان موتور محرک جامعه نقش مهمی در توسعه یافتگی کشور و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه، صرف هزینه‌های گزاف و بی‌مورد در مراسم عروسی را غیر ضروری خواند و افزود: متأسفانه سخت گرفتن ازدواج و هزینه‌های گزاف و بی‌مورد منجر به افزایش سن ازدواج شده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرکرد با تشریح تأثیرات مستقیم سخت‌گیری والدین در مسأله ازدواج جوانان به ویژه هزینه‌ها و جهزیه های بسیار سنگین گفت:‌ اگر امروز سن ازدواج در جامعه افزایش یافته و بسیاری از جوانان به واسطه این مسأله مرتکب گناهی شدند، عقوبت آن به گردن والدینی است که در این باب سختگیری را بر ازدواج آسان ترجیح داده اند.
 
وی با اشاره به موضوع افزایش جمعیت و تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب بر این مسأله افزود: در این خصوص قدم هایی برداشته شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید با فرهنگ سازی افزایش جمعیت و ازدواج آسان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و ترویج فرهنگ درست این مشکل رفع شود.
 
تارنگ در پایان از مسؤولان کشوری و استانی خواست تا به این مسأله به عنوان یک مشکل فوریتى نگاه کرده و همت و تلاش خود را براى برطرف کردن آن به کار گیرند./9457/ت302/ب2




۱۳۹۳/۵/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن