تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراطيون، دولت منتخب مردم و حمايت رهبري را تخريب مي‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۰ب.ظ)
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام: افراطيون، دولت منتخب مردم و حمايت رهبري را تخريب مي‌کنند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر جايگاه اجتهاد، عقل و تدبر در سخنان مقام معظم رهبري، گفت: وقتي اين شخصيت رأي مردم را حق‌الناس مي‌خواند، اين حق ابعاد مختلفي در قبل و بعد از انتخابات دارد که ديگران، مخصوصاً کساني که مدعي ولايتمداري هستند، بايد رعايت کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از نمايندگان فعلي و ادوار مختلف مجلس شوراي اسلامي، خود را عضو نمايندگان ادوار مجلس دانست و گفت: کانون نمايندگان ادوار مجموعه‌اي ارزشمند براي کشور است که متأسفانه به ظرفيت آن توجهي نمي‌شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح مسايل عمومي داخلي و منطقه‌اي، گفت: شرايط به گونه‌اي است که بايد در برخورد با مسايل تأمل و در برابر تخريب‌ها و انتقادات بدون پشتوانه‌هاي واقعي، تحمل کنيم.
وي ناديده گرفتن مشکلات داخلي را خوش بيني صرف خواند و گفت: اولين شاخص اوضاع ما، بيکاري جوانان ماست که نشان از رکود است و رکود وقتي با تورم همراه شود، فلاکت سر بر مي‌آورد که زيبنده کشوري مثل ايران نيست.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با برشمردن ويژگي‌هاي ممتاز ايران در منابع انرژي و معادن گوناگون، نيروي انساني تحصيل کرده و آگاه و به خصوص مکتب اهل بيت(ع)، خاطر نشان کرد: جبران سوء مديريت‌هاي گذشته، تنظيم برنامه درست و اتخاذ سياست‌هاي عاقلانه در بعد داخلي و خارجي، کشور ما را در مسير تعالي و پيشرفت قرار مي‌دهد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امپراطوري رسانه‌اي دشمنان را بلندگوي بدگويي عليه انقلاب اسلامي و ايران خواند و گفت: امتياز ويژه ايرانيان تمدن با سابقه و فرهنگ اسلامي است که نمود آن اخلاقيات انساني و اسلامي است و نبايد بگذاريم تندروها، خوش نامي ايرانيان مسلمان را در جهان بر باد دهند.
ايشان دروغ، خبرچيني، دو به هم زني افراد و گروه‌ها، تهمت، افشاگري‌هاي حرام و تجسس در زندگي مردم را از مصاديق بارز خصوصيات ضد اخلاقي و فرهنگي خواند و گفت: قرآن کريم با صراحت مسلمانان و انسان‌ها را از همه اين موارد در ابعاد فردي و اجتماعي پرهيز مي‌دهد و جاي شگفتي است که کسي ادعاي مسلماني کند به اين سئيات اخلاقي دامن بزند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز تأسف از آسيب ديدن اخلاق و فرهنگ در جامعه گفت: آسيب‌رساني به اخلاق در درجه اول فرهنگ جامعه را نشانه مي‌گيرد و جامعه بي‌فرهنگ، از هر باد مخالفي صدمه مي‌بيند.
وي افزود: تأسف بارتر اينکه برخي مصاديق رعايت مسائل فرهنگي و اخلاقي را محدود به برخي موارد سطحي و آشکار مي‌کنند و در حالي دم از رعايت اخلاق و فرهنگ مي‌زنند که به اصول مسلم اخلاقي از جمله دوري از دروغ، تهمت، شايعه سازي و تخريب و اهانت پايبند نيستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اتخاذ سياست خارجي مناسب در جهاني را که تحولات آن سريع است، ضروري دانست و گفت: مسلماني که به فرموده قرآن بايد براي همه مردم جهان سرمشق باشد، چگونه مي‌تواند در انزوا بماند و اتخاذ سياست خارجي درست لازمه تفکر، تعامل و عملکرد مناسب در دهکده جهاني کنوني است.
ايشان با يادآوري ويژگي‌هاي مردم ايران در نجابت، فرهنگ، شجاعت و صداقت، گفت: دليلي ندارد که براي تحريک مردم حرف‌هايي بزنيم که هيچ پايه ديني و ملي ندارد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني محبت اهل بيت(ع) را سرمايه مردم ايران دانست و گفت: ترکيب شيعه و سني مسلمانان جهان را تشکيل مي‌دهند و وقتي افراطيون، پيروان مذاهب اسلامي را تکفير مي‌کنند، بخشي از بدنه اسلام را مي‌زنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت مسلمانان را لازمه سياست ديني، فرهنگي و اجتماعي خواند و افزود: افراط ويروسي است که وقتي وارد بدن شود، سلول‌هاي سالم و موثر پيکر را از کار مي‌اندازد و ديديد که در تازه‌ترين اخبار، داعش نيروهاي خود را سربازان و همکاران فرشتگان مي‌دانند.
ايشان با اخطار شديد به کساني که در جامعه اسلامي ايراني ديگران را تشويق به افراط مي‌کنند، گفت: نتيجه افراط گرايي، ظهور گروهي چون بوکوحرام، داعش، طالبان و القاعده است که کشتار مردم را وظيفه خويش مي‌داند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به حرکت‌هاي اسلامي چند کشور در آفريقا و آسيا و با يادآوري اتفاقات ليبي، مصر، يمن، بحرين، سوريه، عراق، افغانستان و پاکستان، گفت: ديديد که افراطيون نتايج انقلاب‌هاي مردمي را معکوس کردند و دوباره دست به سوي استعمار و استبداد دراز کرده‌اند و قدرت‌هاي جهاني نيز براي القاي افسردگي به مردم انقلابي از گروه‌هاي افراطي حمايت مي‌کنند و به آنها ميدان مي‌دهند، چون مي‌دانند. نتيجه کارهاي اين گروه، نا اميدي مردم از اقدامات انقلابي است.
وي اتفاقات عراق را نمونه بارز تلاش بيگانگان براي نا اميدي مردم از دولت‌هاي انقلابي و اسلامي خواند و گفت: مردمي که از ظلم تاريخي حکومت‌هاي ارثي و جنايات صدام آزاد شدند، گرفتار نا امني‌هاي گروه‌هايي شدند که شهرهاي مهم و مناطق نفت خيز را اشغال و مردم را آواره کردند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني جنايت عليه ايزدي‌ها را زنگ خطري براي گسترش جنايت داعش عليه بشريت خواند و گفت: کشورهاي اسلامي بايد از اين جنايت درس بگيرند که اگر وحدت شيعه وسني مخدوش شود، گروه‌هاي افراطي تقويت مي‌شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري تلاش‌هاي علماي اسلامي، مخصوصاً آيت‌الله العظمي بروجردي و تلاش ايشان براي ايجاد دارالتقريب و همکاري با علماي الازهر مصر و تشکيل هفته وحدت توسط امام راحل گفت: اصل مسأله حجيت ائمه معصوم(ع) است که شيعيان و اهل سنت قبول دارند و معلوم نيست که چرا بعضي‌ها به اختلافات تاريخي دامن مي‌زنند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خويش با تشريح شرايط توجه به دموکراسي و انتخابات اظهار داشت: يک گروه افراطي عليه دولتي که منتخب مردم است و رهبري حمايت مي‌کنند، به جاي نقد، تخريب مي‌کنند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر جايگاه اجتهاد، عقل و تدبر در سخنان مقام معظم رهبري، گفت: وقتي اين شخصيت رأي مردم را حق‌الناس مي‌خواند، اين حق ابعاد مختلفي در قبل و بعد از انتخابات دارد که ديگران، مخصوصاً کساني که مدعي ولايتمداري هستند، بايد رعايت کنند.
وي با اظهار تأسف از بي توجهي بسياري از محافل و رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي به اين فراز مهم و اساسي توصيه‌هاي رهبري معظم انقلاب گفت: بايد حراست از حق الناس در هر شرايط و در همه ابعاد مورد توجه و مداقه بيشتر قرار گيرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعتقاد عميق مقام معظم رهبري به اعتدال را دليل ديگري براي لزوم همکاري با دولتي دانست که شعار خويش را اعتدال مي‌داند و با يادآوري حمايت‌هاي رهبري از مذاکره‌کنندگان هسته‌اي، گفت: مي‌بينيد که بعضي از روزنامه‌ها و رسانه‌ها از کنار اين سخنان مي‌گذرند و سعي در القاي اختلاف دارند.
ايشان عدم تعرض به آبروي افراد و عدم دامن زدن به اتهامات افراد را از ديگر تأکيدات مقام معظم رهبري خواند و گفت: در اين مسأله هم بعضي‌ها چون آبروي افراد برايشان مهم نيست، در حالي که هنوز جرمي در دادگاه صالحه اسلامي به اثبات نرسيده، با اغراض سياسي و جناحي چنان تهمت مي‌زنند که انگار متهمان بايد محکوم شوند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به ابراز ارادت حاضران، گفت: خودم را در همه مراحل مديون مردم و مسؤولان انقلابي مي‌دانم و تا زنده‌ام تلاش مي‌کنم که مردم ايران در زندگي به حقي که دارند، برسند.
در آغاز اين ديدار، جنابان آقايان سبحاني نيا، ساداتيان، زارع، غفوري فرد، اسلام دوست، موسوي، مرحبا و اخوان و سرکار خانم اماني به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل مختلف در ابعاد سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي کشور پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن