تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815988881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی کشمش قزوین نیازمند تبلیغات اصولی و فرهنگ سازی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
معرفی کشمش قزوین نیازمند تبلیغات اصولی و فرهنگ سازی است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با توجه به ارزش غذایی بالا و ظرفیت مناسب تولید در استان باید با تبلیغ و فرهنگ سازی برای افزایش سرانه مصرف و نیز معرفی کشمش مرغوب قزوین برنامه ریزی مدونی شود.



به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه دهمین سالگرد تاسیس اتاق بازرگانی، کارگروه تخصصی کشمش ظهر یکشنبه با حضور مظفر علیخانی مدیرکل امور استانهای اتاق ایران، حسین محمدی مدیرکل خدمات بازرگانی اتاق ایران، مرتضی روزبه استاندار، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، محمد بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا، مجید برزگری معاون توسعه تجارت خارجی استان، ایرج حیدری فرماندار تاکستان، رافعی سرپرست شعب بانک کشاورزی، امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی استانداری، جمعی از تجار و بازرگانان و صادرکنندگان کشمش استان در محل اتاق بازرگانی قزوین تشکیل شد.

مرتضی روزبه در این نشست تخصصی گفت: با توجه به اهميت غذايي كشمش بايستي در جهت افزايش مصرف اين محصول فرهنگ سازي كنيم تا سرانه مصرف بال برود.

روزبه افزود: موضوع کشمش برای ما در استان در اولویت قرار دارد ومهم است لذا در کنار بیان مشکلات از کارگروه انتظار داریم راهکار عملی برای برون رفت از این مشکلات ارائه کند.

وي تصریح کرد: رقابت در صادرات كشمش در بين كشورهاي جهان بسيار جدي است و بايد تولیدکنندگان قزوینی به اين واقعيت توجه داشته باشند که عرصه رقابت به هوشياري، آگاهي، به روز بودن، شكار فرصت ها، فرصت طلب بودن نیاز دارد در غیر این صورت نمی توان موفق بود و به نتیجه رسید.

استاندار اظهارداشت: بايستي ساز و كارهاي خود را تغییر دهیم و با نگاه رقابتی با تولید محصولی کیفی و قیمت مناسب تلاش کنیم تا با معرفی محصول خود بازار خود را در صحنه جهاني و بين المللي حفظ کنیم.

روزبه گفت: در رقابت در عرصه هاي داخلي و خارجي براي پایدئاری بايستي تلاش بیشتری كنيم و در جهت تقويت محصولات بكوشيم در حاليكه به غير از كشمش خيلي از محصولات استان مانند پسته، فندق، زغال اخته و زیتون نیز قابليت رقابت در عرصه صادراتی دارند.

وی اضافه کرد: محصولات قابل رقابتي در استان داريم كه بايستي در راستاي صادراتي كردن آنها با محور رقابت با دیگران تلاش كنيم که در این زمینه براساس شاخص هاي بين المللي ميزان بهره برداري از زمينهاي قابل كشت را نيز بايد احصاء كنيم تا به يك رقم قابل قبول دست يابيم.

روزبه تصریح کرد: در حوزه استفاده از منابع موجود آبي نيز بايستي براساس معيارها و استانداردهاي بين المللي عمل كنيم و در راستاي توسعه شيوه هاي آبياري نوين در استان در بخش كشاورزي اقدام کنیم.

استاندار افزود: در گام بعدي در زمینه فرآوري، نگهداري، حمل و نقل، تبديل و بسته بندي محصولات لازم است با بررسي كارشناسي مشكلات را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها بكوشيم زيرا در دنياي كنوني در حيطه رقابت توجه به اين موارد برای جلب مشتری بسيار مهم است که می توان براي هر كدام از موارد جلسات كارشناسي تشکیل داد و آنها را بررسی کرد.

وي تاكيد كرد: با توجه به اهميت غذايي كشمش باید برای جا افتادن مصرف این کالا در داخل كشور نيز بايد فرهنگ سازی و تبلیغ کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را به سرانه كشمش در دنيا نزدیک کنیم.

استاندار افزود: اگر بخواهيم به مصرف سرانه كشمش براساس شاخص هاي علمي برسيم ناگزيريم تلاش هاي كارشناسي را تقویت کنیم و به فرآوري و بسته بندی محصول بیشتر توجه کنیم.

وي بیان کرد: پس از فرهنگ سازي بايستي به تقويت صادرات این محصول هم بينديشيم و بطور جدي راهكارهاي مناسب را احصاء كنيم تا کالای مشابه خارجی جایگزین محصولات مرغوب ما نشود.

استاندار اظهارداشت: بازار رقابت بیرحم است و دیگران از غفلت ما استفاده مي كنند تا با قیمت پائین و توجه به سلیقه مشتری سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند و با بی توجهی ما باید منتظر همه نوع کالای چینی باشیم و تولید خود را بسرعت از دست بدهیم.

قزوین در ارتباطات خارجی ضعیف عمل کرده است

وي با بيان اينكه در حوزه ارتباطات خارجي بسيار ضعيف عمل كرده یم اظهارداشت: باید از هر فرصتي براي تقويت صادرات استفاده كنيم و در حال حاضر نيز حضور سفرا در تهران بهترين موقعيت بود كه حداقل چند تن از اين سفرا را به استان دعوت مي كرديم و محصولات خودمان را معرفی می کردیم که این کار هم انجام نشد و فقط به فکر اعزام هیئت به خارج و یا دعوت از هیئت ها نباشیم.

روزبه یادآورشد: می توانیم قزوين را به يك استان مطرح در سطح بين المللي تبديل كنيم و در این راستا لازم است از ظرفيت هاي داخل كشور نيز استفاده كنيم و اگر برخی استانها ضمن ارتباط با کشوری مانند روسیه خلاء در صادرات کالا دارند با همکاری ما برطرف شود و به جای خواهرخواندگي با شهرهای خارجی که تشریفاتی است و نتیجه ای ندارد از مناطق مختلف کشور برای تقویت صادرات خود بهره ببریم.

روزبه گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی کشمش در استان قزوین کار خوبی است که ما هم حمایت می کنیم تا بتوانید با نظر کارشناسی برای هم افزايي با استان هاي دیگر و حضور موفق در بازارهاي جهاني و بين المللي اقدام کنید.

وی افزود: از اعضاء کارگروه کشمش انتظار دارم در جلسات آینده به جای طرح مشکلات تکراری راهكارهاي عملياتي و اجرايي را برای استفاده از ظرفیت صادراتی محصول استراتژیک کشمش ارائه کنند.


۱۳۹۳/۵/۲۷ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن