تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819469808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشمش ایران باید در بازارهای جهانی حضور پایدار داشته باشد/ لزوم تشکیل انجمن ملی کشمش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین علیخانی:
کشمش ایران باید در بازارهای جهانی حضور پایدار داشته باشد/ لزوم تشکیل انجمن ملی کشمش
قزوین- خبرگزاری مهر: مديركل امور استان‌هاي اتاق ايران گفت: با تشکیل انجمن ملی کشمش به مرکزیت قزوین یا تاکستان می توان ضمن شناسایی مشکلات و موانع صادرات زمینه حضور پایدار کشمش مرغوب ایران در بازارهای جهانی را بیش از گذشته فراهم کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه تخصصی کشمش ظهر یکشنبه با حضور مظفر علیخانی مدیرکل امور استانهای اتاق ایران، حسین محمدی مدیرکل خدمات بازرگانی اتاق ایران، مرتضی روزبه استاندار، محمد بازاری مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین، عبدالقهار ناصحی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، مجید برزگری معاون توسعه تجارت خارجی استان، ایرج حیدری فرماندار تاکستان، جمعی از تجار و بازرگانان و صادرکنندگان کشمش استان در محل اتاق بازرگانی قزوین تشکیل شد.

مظفر علیخانی در این نشست گفت: شورای گفتگو در استان قزوین با جدیت و مستمر تشکیل می شود و نتایج کاربردی خوبی داشته که امیدواریم همچنان از ظر فیت های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی برای رفع موانع تولید اقدامی اساسی کرد.

علیخانی بیان کرد: رفع مشکلات حوزه تولید و صادرات از جمله سرمایه گذاری، مالیات ارزش افزوده، گمرک، حمل و نقل، سرمایه درگردش و نقدینگی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت است که با توجهی که دولت محترم به بخش اقتصاد و صادرات دارد امیدواریم بسته های پیش بینی شده عملیاتی و اجرایی شود.

تحریک تقاضا در خارج از کشور مهم است

مدیرکل امور استانهای اتاق ایران تصریح کرد: در شرایطی که کشور در رکود است تولید ما در بسیاری از واحدها فقط با ظرفیت 60 درصدی انجام می شود باید از محل صندوق توسعه ملی توجه ویژه کرد زیرا با تداوم روند فعلی رفع مشکلات ممکن نیست.

علیخانی یادآورشد: قیمت تمام شده کالا به علت تورم دو رقمی و پائین بودن بهره وری و ظرفیت کم تولید بسیار بالاست و چون تجارت آزاد نداریم و از ظرفیت های اقتصادی خود بخوبی استفاده نکرده ایم با چالش جدی روبرو هستیم و مشکلات و هزینه حمل و نقل کالا نیز مزید بر علت شده و قیمت تمام شده را افزایش داده است.

مديركل واحد خدمات صادرات، واردات و امور گمركي اتاق ايران بیان کرد: سازمان توسعه تجارت بدنبال پرداخت یارانه به بخش حمل ونقل است تا صادرات مقرون به صرفه باشد اما برگزاری نمایشگاههای تخصصی در شرایط کنونی کارگشا نیست و فقط باید در نمایشگاههایی شرکت کنیم که در سطح بالای بین المللی باشد و بتواند به معرفی کالای ایرانی کمک کند.

استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور

علیخانی استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید کمک کنیم تا صادرکنندگان از ظرفیت دیپلماسی کشور برای حضور بیشتر در بازارهای جهانی بهتر استفاده کنند و نوسازی واحدها، طرح جامع و توجه به فرآوری محصول هم در کوتاه مدت جواب نمی دهد و باید با راه اندازی تشکل های صنفی برای حل مسائل اقدام کرد.

وی بیان کرد: راه اندازی انجمن ملی به مرکزیت استانها هیچ منع قانونی ندارد و با توجه به ظرفیت استان قزوین می توانید انجمن ملی کشمش را به مرکزیت قزوین یا تاکستان راه اندازی کنید که برای ساماندهی امور مناسب است.

علیخانی یادآورشد: مشکل ما این است که باید همه دست بدست هم دهیم و دولت و بخش خصوصی هر کدام وظایف خود را بدانند و چون در اتاق ایران ساختار به صورت مشاوره ای است و نمی تواند در حوزه قانون گذاری، اجرا یا برنامه ریزی دخالت کند لذا این انجمن می تواند ضمن آسیب شناسی با تقسیم کار شرایط خوبی را برای صادرکنندگان ایجاد کند.

این مسئول اظهارداشت: در شرایط کنونی نباید موضوعی مانند صادرات کشمش و بازاریابی این محصول مسئله ای خصوصی یا دولتی تلقی شود بلکه باید با یک نگاه ملی که تولید، صادرات و تامین عزت ایران است مورد توجه قرار گیرد و همه دست به دست هم دهند تا موانع تولید در کشور برطرف شود.


۱۳۹۳/۵/۲۷ - ۱۵:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن