تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819048661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل انجمن ملی برنج امری ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران عشریه:
تشکیل انجمن ملی برنج امری ضروری است
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان نبود تشکل برنج در مازندران تصریح کرد: در اتاق بازرگانی ایران در تمامی زمینه ها و تولید محصولات غیر از برنج دارای انجمن ملی هستند لذا با وجود چنین مشکلاتی تشکیل انجمن ملی برنج برای کشاورزان وشالیکاران امری ضروری است.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عشریه بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون ودفتر کشاورزی اتاق ایران در جمع فعالان وصادر کنندگان اقتصادی حاضر در اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به قطب کشاورزی کشوراظهار داشت: استان مازندران به واسطه قطب کشاورزی از دیگر توسعه های کشاورزی وصنایع باز مانده است.

وی با اشاره به عدم استقرار صنایع واسطه در حوزه کشاورزی سطح استان افزود: متاسفانه استقرار پیدا نکردن صنایع واسطه وعدم برخورداری مناسب در حوزه کشاورزی سبب عقب ماندگی صنعت و کشاورزی در دهه های اخیر توسعه شد.

عشریه بی مهری برخی از دستگاها به شالیکاران وعدم دفاع از برنجکاران را خطری جدی برای جوانان مازندران و سایر استان های شمالی برشمرد.

وی ادامه داد: اگر کشاورزان سطح استان همانند دیگر فعالین اقتصادی دارای ماشین حساب بودند قطعا هیچ  وقت به کشت برنج در اراضی روی نیاورده چرا که در این حوزه هیچگونه افزایش قیمت توجیه پذیر وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اراضی شالیزاری در استان مازندران بیان کرد: از سطح 249 هزار هکتار زیر کشت مزارع شالیزاری 210 هزار هکتار کشت اول و مابقی به نشاء مجدد می پردازند.

عشریه اضافه کرد: طی چند سال اخیر بهره وری های بسیاری در حوزه کشت مجدد برنج داشتیم که هم اکنون حدود 55 هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران متذکر شد: با توسعه امکانات و زیر ساخت های کشاورزی و همچنین مدرن سازی ماشین آلات کشاورزی قطعا عقب ماندگی های بخش کشاورزی علل خصوص کشت برنج برطرف و زمینه صادرات به سایر کشورها را به دست می آورد.

وی برخورداری  340 کیلومتری  از نوار مرزی در حوزه دریای خزر، بیشترین تجارت مازندران از طریق  cis ، تولید دو میلیون و 200تن مرکبات ، کسب رتبه اول گوشت مرغ در کشور ، رتبه سوم در فراورده های لبنی وشیر خام و همچنین رتبه پنجم گوشت قرمز در سطح کشور را از دیگر مزیت های بخش صنعت و کشاورزی مازندران برشمرد.

عشریه خاطرنشان کرد:در سطح استان هرچه فعالیت اقتصادی با محوریت بخش خصوصی پیش رود از نگاهی ارزشمند برخوردار و مسیر توسعه و پیشرفت را به خوبی می پماید.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: مشکلات صنعت گران سطح استان با رایزنی های دسنگاه های اجرایی و بازدیدهای میدانی از ظرفیت ها در دستور کاراتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی قرار گرفته که به زودی رفع خواهد شد. محمد حسین شریعتمدار رئیس دفتر توانمند سازی تشکل های کشاورزی متذکر شد: طرح ساماندهی صادرات از طریق عنصر مازندران در اتاق بازرگانی مازندران مطرح و در طی بازدیدهای میدانی این امر تحقق می یابد. وی با اشاره به وضعیت نابه سامان بنیاد آب کشور بیان داشت: از 175هزار حلقه چاه درسطح کشور در  دهه 60 هم اکنون به سبب فشار های وارد آمده بر دستگاه های اجرایی و مراجع مختلف به 765 حلقه رسیده است.  
وی تمامی دشت های مازندران با وجود بارندگی 680 میلی لیتری از جمله دشت های ممنوعه در سطح استان دانست که همانند مین جنگی و بمب منفجر می شود.
 
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تعاملات بخش خصوصی ودولتی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه دولت براین باور رسیده که بخش خصوصی می تواند در کنار بخش دولتی راهکار و عملکردهای مثمرالثمری ارائه نماید.
 
شریعنمدار گفت: در این برهه کارشناسان بر این باور رسیدند که توسعه و پیشرفت در بخش های صنایع و کشاورزی به منابع نیست چرا که با استفاده از نیروی انسانی و دانش های کسب شده مسیر توسعه را برای سطح استان ها تداعی می کنند.
 
رئیس دفتر توانمند سازی تشکل های کشاورزی در کشور اذعان داشت: راندمان تولید گوشت سفید در مازندران می تواند هدایت گر مناسبی در سطح کشور وصادرات آن به دیگر کشورها باشد.
 
وی با اشاره به درگیری های همیشگی کشاورزان با دولت افزود: با وجود اینکه پیچیدگی های خاصی در حوزه تولید برنج وجود دارد اما در گیری کشاورزان با دولت از تولید تا برداشت و روانه کردن محصولات به بازار فروش همچنان ادامه دارد.
 
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی با بیان عمکرد ضعیف برنج در کشور اظهار کرد: در این برهه زمانی با عملکردهای مقتدرانه کارشناسان وتحقیقات میدانی انجمن ها باید جهت برون رفت از مشکلات و پیچیدگی های درحوزه برنج گام برداریم.
 
به گفته شریعتمدار اکوسیستم شمال باید با محوریت تولید با صرف هر میزان هزینه ای حفظ شود.
 
گفتنی است در پایان مراسم جلسه پرسش وپاسخ توسط  روسای اتاق بازرگانی در کشور انجام شد.

 


۱۳۹۳/۵/۱۵ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن