تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805202105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه بيشتر به مسائل اقتصادي در ساختار وزارتخانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۴۸ق.ظ)
معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه در پارلمان بخش خصوصي اعلام کرد: توجه بيشتر به مسائل اقتصادي در ساختار وزارتخانه انتخاب رييس دفتر رييس جمهور از بدنه اقتصادي کشور و پارلمان بخش خصوصي نشان دهنده خواسته و تفکر رييس جمهور و اهميت مسائل اقتصادي براي ايران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رحيم پور معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه با اعلام اين مطلب گفت: وزارت امور خارجه نقش موثر و اساسي دارد اما اين نقش مدتي مغفول مانده بود و دولت جديد تلاش دارد تا اين نقش را دوباره باز گرداند که اميدواريم با توجه به شرايط خطير مملکت بتوانيم نقش خود را به درستي ايفا کنيم.
وي افزود: سفرا و نمايندگان ايران در خارج از کشور صرفا نماينده وزارت خارجه نيستند بلکه اين افراد نماينده نظام و مردم ما محسوب مي شوند.
معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه با بيان اين مطلب که ايران به دنبال بازي برد برد در تمام عرصه ها است، اذعان داشت: بازي برد برد فقط به مربوط به حوزه هسته اي ايران نيست بلکه ما بايد اين قاعده را در ساير ابعاد نيز رعايت کنيم.
وي با بيان اين مطلب که دولت به دنبال نگاه توسعه اي است نه امنيتي، تصريح کرد: اين ديدگاه دولت قطعا اهميت بازي برد برد را براي ما بيشتر جلوه گر مي کند.
رحيم پوربا تاکيد بر اينکه ايران به دنبال گسترش همکاري هاي اقتصادي با کشورهاي منطقه است، متذکر شد: ما نبايد در کشورهاي فقير منطقه صرفا به دنبال سود خود باشيم که از جمله اين کشورها افغانستان است که ما با اين کشور تجارت سه ميليارد دلاري داريم اما اين نکته را نيز بايد بگويم که نه ايران به دنبال سوء استفاده از کشورهاي منطقه است و نه اين اجازه را مي دهيم که در روابط اقتصادي مورد سوء استفاده قرار بگيريم.
رحيم پور با بيان اين مطلب که ايران با 15 کشور منطقه رابطه تجاري زميني و هوايي دارد، ابراز داشت: توسعه تجارت با اين کشورها جزء اولويت هاي ما است و کشورهاي منطقه 50 درصد از مجموع مبادلات خارجي ايران را تشکيل مي دهند. بنابراين ما به دنبال تقويت رابطه اقتصادي با کشورهاي منطقه هستيم.
معاون وزارت امور خارجه با بيان اين مطلب که مسئله هسته اي تنها اولويت ما نيست، گفت: در شرايط کنوني کشور به ما توصيه شده تا به مسائل اقتصادي در ساختار وزارت امور خارجه توجه بيشتري داشته باشيم.
رحيم پور با بيان اين مطلب که ايران پيش از تحريم ها رابطه 24 ميليارد دلاري تجاري با اتحاديه اروپا را داشت، افزود: در شرايط کنوني کشور ترکيه به تنهايي توانسته است جايگزين اتحاديه اروپا براي ما شود تا جايي که هم اکنون حجم مبادلات بين ايران و ترکيه به 22 ميليارد رسيده و مقامات ارشد دو کشور به نحوي برنامه ريزي کرده اند که حجم مبادلات تجاري بين دو کشور به 30 ميليارد دلار ارتقا بيابد.
اين مقام مسئول گفت: ايران با ترکيه تفاهم سياسي بالايي ندارد اما ما نگاه هاي سياسي و منطقه اي خود را از رابطه دو جانبه بين ايران و ترکيه تفکيک کرده ايم.
رحيم پور با بيان اين مطلب که 100 ميليارد دلار ازحجم مبادلات تجاري ايران با کشورهاي منطقه صورت مي گيرد، متذکر شد: سهم چين از مبادلات تجاري ايران 40 ميليارد دلار است.
رحيم پور با اشاره به تاثير تحريم ها بر روي روابط تجاري ايران گفت: وضعيت تحريمي موجب شد تا شرکاي تجاري ما تغيير کنند تا جايي که امروز چين، هند و ترکيه جزو شرکاي اصلي تجاري ايران هستند.
وي با تاکيد بر ضرورت تقويت بخش خصوصي اذعان داشت: اگر بخش خصوصي را تقويت نکنيم قطعا فعالان اقتصادي ما نمي توانند براي رهايي از شرايط موجود گام هاي بلندي را بردارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن