تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 6 ميليوني جمعيت در گرو حمايت از زوج‌هاي نابارور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش 6 ميليوني جمعيت در گرو حمايت از زوج‌هاي نابارور
انتخاب جنس و سلامت جنين با تكنيك تشخيص ژنتيكي قبل از لانه گزيني


افزوده شدن 5 تا 6 ميليون نفر به جمعيت كشورمان ظرفيت بالقوه‌اي است كه بنا به تأكيد رئيس مركز ناباروري رويش با توجه به آمار 3 ميليون زوج نابارور كشور و با در نظر گرفتن اينكه سالانه 17 درصد به اين جمعيت افزوده مي‌شود، ‌در صورت حمايت بيمه‌ها از درمان ناباروري مي‌تواند به فعليت برسد.
روز گذشته جشن يك سالگي مركز درماني رويش همزمان با جشن تولد نخستين نوزاد حاصل از روش ميكرواينجكشن در اين مركز درمان ناباروري برگزار شد تا يك بار ديگر بخشي از توانايي‌هاي علمي كشورمان به نمايش گذاشته شود. «‌امير عباس»‌چند روزه مهمان ويژه اين مراسم، پس از هشت سال زندگي مشترك به بار نشسته بود.

 رشد 17 درصدي ناباروري در كشور
دكتر چوبينه، رئيس مركز ناباروري رويش در جمع خبرنگاران با بيان اينكه بر اساس آمارهاي قديمي هم اكنون 3 ميليون زوج نابارور در كشور وجود دارد كه هر ساله 17 درصد نيز به آن اضافه مي‌شود، به سياست‌هاي افزايش جمعيت كشور اشاره كرد و افزود: هزينه‌هاي روش‌هاي درماني ناباروري از 300 هزار تومان آغاز و تا 5 ميليون تومان ادامه دارد و گاهي با يك بار درمان نتيجه حاصل نمي‌شود و نياز به تكرار درمان وجود دارد. به باور وي با حمايت از اين زوج‌ها مي‌توانيم علاوه بر پيگيري استراتژي افزايش جمعيت به خانواده‌ها نيز كمك كنيم تا محيطي شاد و آرام‌تر داشته باشند.  رئيس مركز درمان ناباروري رويش تأكيد كرد: ‌اگر مسائل مالي و بيمه‌اي درمان زوج‌هاي نابارور حل و فصل شود، مي‌توانيم 5 الي 6 ميليون نوزاد به جمعيت كشور اضافه كنيم كه اين مسئله بسيار مهم است.

 پسر، دختر يا فرزند سالم؟انتخاب با شماست!
تعيين جنسيت فرزندان هم با روش‌هاي جديد ديگر نشدني نيست، هر چند ملاحظات اخلاقي خيلي وقت‌ها اين مداخله در طبيعت و خلقت خداوند را رد مي‌كند. با وجود اين به گفته چوبينه امكان اين كار البته براي كساني كه دو فرزند از يك جنس دارند، فراهم شده است؛ از اين مهم‌تر تكنيك تشخيص ژنتيكي قبل از لانه‌گزيني جنين است كه مانع از تولد نوزاد با نقص ژنتيكي مي‌شود. وي در اين باره توضيح داد: در حال حاضر اين تكنيك به عنوان تكنيك همسو با درمان ناباروري مورد توجه قرار گرفته است و سعي داريم با شناخت اختلالات ژنتيكي و حذف اين اختلال قبل از لانه‌گزيني فرزندي كه اختلال كروموزومي ندارد به دنيا بياوريم.  به گفته چوبينه در حال حاضر 80 خانواده از 250 زوج مراجعه كننده به مركز رويش در انتظار تولد فرزندشان هستند اما درمان ناباروري صرفاً به منظور تولد نوزاد نيست بلكه مي‌توان در درمان‌هاي خاص مانع تولد نوزادان داراي اختلالات ژنتيكي نيز شد.

 دلايل آمار بالاتر ناباروري در ايران
مطابق آمارهاي جهاني ميانگين شيوع ناباروري 13 تا 15 درصد اما شيوع ناباروري در ايران بالاتر و حدود 20 درصد است.  چوبينه در پاسخ به سؤال «جوان»درباره چرايي آمار بالاتر ناباروري در ايران نسبت به نرم جهاني، افزايش سن ازدواج را يكي از اصلي‌ترين عوامل اين مسئله خواند و افزود: ‌علاوه بر اين آلودگي آب و هوايي و تغذيه تأثير زيادي روي ناباروري افراد دارد.

 وي خاطر نشان كرد: عوامل زيادي در ناباروري افراد تأثير دارد كه بايد بررسي‌هاي گسترده‌اي در زمينه تعيين علل عمده صورت بگيرد، اما آنچه مهم است اينكه به دليل پيشرفت گسترده ايران در درمان ناباروري در دنيا و ارزان بودن خدمات و همچنين تقارن ديني و فرهنگي با كشورهاي همسايه سبب شده است تعداد زيادي از زوج‌هاي نابارور منطقه براي درمان به كشور ما سفر كنند.  وي در برابر سؤال ديگر «جوان» در رابطه با اينكه اخبار مبني بر پوشش بيمه‌اي ناباروري در كشور چقدر جدي است، ‌گفت:‌اين حمايت‌ها چندان جدي نيست و بيشتر حكم دلخوش‌كننده دارد. به گفته وي خدمات بيمه‌اي ناباروري بيشتر در حوزه داروهاست نه روش‌هاي درماني.

 رئيس مركز نا باروري رويش در مورد هزينه‌هاي درمان زوج‌هاي نابارور تأكيد كرد: بايد خدمات درماني اين زوج‌ها تحت پوشش بيمه‌اي قرار گيرد و راهكارهاي حمايتي از اين افراد اتخاذ شود.  دكتر مسعود حبيبي، رئيس مجتمع دارويي هلال نيز در اين مراسم در بيان چگونگي راه‌اندازي اين مركز گفت: سال گذشته اقدامات لازم براي راه‌اندازي اين مركز انجام شد و توانستيم مركز ناباروري رويش را احداث كنيم و در كنار اين مركز ناباروري سعي كرديم مركز اقامت رفاهي بيماران را نيز احداث كنيم كه در آينده‌اي نه‌چندان دور اين مركز اقامتي احداث مي‌شود. به گفته حبيبي، مراحل ساخت بيمارستاني در محوطه مجتمع دارويي و درماني هلال نيز ادامه دارد و به زودي تكميل مي‌شود.


نویسنده : زهرا چيذري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن