تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803755967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد رژیم صهیونیستی قربانی جنگ غزه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اقتصاد رژیم صهیونیستی قربانی جنگ غزه
موشک باران عمق سرزمین اشغال شده فلسطین توسط مقاومت، نه فقط سبب شده که رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی زمین گیر شود، بلکه اقتصاد این رژیم اشغالگر را هم با آینده تیره و تاری همراه کرده است.
کد خبر: ۴۲۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵ - 17 August 2014


موشک باران عمق سرزمین اشغال شده فلسطین توسط مقاومت، نه فقط سبب شده که رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی زمین گیر شود، بلکه اقتصاد این رژیم اشغالگر را هم با آینده تیره و تاری همراه کرده است.

به گزارش ایرنا نبرد رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه نه فقط در عرصه نظامی به شکست این رژیم منجر شد، بلکه سبب شد تا اقتصاد این رژیم هم با تنگنا روبرو شود. این جنگ تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را از سوی مردم فلسطین و بسیاری از کشورها به همراه داشت. هدف قرار گرفتن عمق سرزمین اشغال شده توسط مقاومت باعث شد تا سرمایه گذاران روحیه سرمایه گذاری را از دست بدهند و به فکر جمع کردن بساط سرمایه گذاری خود بر آیند.

«براک رفید» تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» بیست و چهارم مرداد ماه نوشت: نبرد ضد غزه باعث افت جایگاه بین المللی اسراییل شده و در منزوی شدن تل آویو نقش داشته است.

** پیامدهای ناگوار نبرد غزه بر اقتصاد رژیم صهیونیستی

اگرچه پیش از نبرد رژیم صهیونیستی ضد باریکه غزه هم اقتصاد این رژیم در رکود و تنگنا به سر می برد، ولی آغاز جنگ سبب شد تا بدی اوضاع اقتصادی در سرزمین اشغال شده دوچندان شود. اکنون در عرصه بین الملل این رژیم به خاطر دامن زدن به جنگ و کشتن مردم فلسطین با انتقادهای بسیاری روبرو شده است.

از سوی دیگر موشک باران سراسر سرزمین اشغال شده و رسیدن موشک های گروه های مقاومت فلسطین سبب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران روحیه خود را ببازند و از سرمایه گذاری چشم پوشی کنند.

در این پیوند، روزنامه «العرب» چاپ لندن، بیست و سوم مرداد نوشت: جنگ رژیم اسراییل در باریکه غزه که از یک ماه پیش تاکنون ادامه داشته است، مشکل های اقتصادی این رژیم را دوچندان کرده و بر روحیه سرمایه گذاران تاثیر داشته است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که جنگ غزه پس از کاهش سفر جهانگردان به میزان 25 درصد به سرزمین اشغال شده فلسطین، افزایش کمبود بودجه، رشد پدیده تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی، بر رشد اقتصادی این رژیم نیز اثرات ناگواری بر جای گذارد.

افزون بر این، ناآرامی های پی درپی در باریکه غزه و انتقاد از رژیم صهیونیستی در سطح جهان و به ویژه در اروپا سبب شده است تا موضوع تحریم کالاهای این رژیم مورد تایید بسیاری از کشورها باشد. همه این عوامل در کنار هم می تواند زیان های بزرگی را بر اقتصاد این رژیم وارد کند و اعتماد سرمایه گذاران را از بین ببرد و سرزمین اشغال شده را از مسیر ثبات خود خارج و سرمایه گذار را مجبور به فرار کند.

به نوشته روزنامه العرب، «لویس کوستا» متخصص قیمت ارز در «سیتی بانک»که مقر آن در واشنگتن است، گفت: حتی پیش از نبرد غزه نیز به سبب کاهش تقاضای تولیدهای رژیم اسراییل در عرصه داخلی و خارجی، اقتصاد در حالت رکود به سر می برد و شرکت ها نیاز به محرکی داشتند. سرمایه گذاران خارجی با احتیاط در سرزمین اشغال شده سرمایه گذاری می کردند.

نبرد غزه سبب شد تا موضوع تحریم کالاهای این رژیم با شدت بیشتری دنبال شود و سرمایه گذاران بساط سرمایه گذاری را جمع کنند. اکنون جنبش تحریم ها که فرماندهی آن بر عهده فلسطینی ها است از کشورهای خارجی می خواهد که از خریدن کالاهای تولید رژیم اسراییل خودداری و با تحریم ها بر این رژیم فشار بیشتری وارد کنند.

به نوشته روزنامه العرب، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به شرکت های خود در همکاری با شرکت های رژیم اسراییل که مقر آن در شهرک های صهیونیست نشین است هشدار داده اند و اتحادیه اروپا به برنامه های تحقیقات علمی که سرمایه گذاری آن را رژیم اسراییل بر عهده دارد، محدودیت هایی را تحمیل کرده است.

به نوشته بیست و سوم مرداد روزنامه العرب، «الیکس جوی» مورخ متخصص در امور خاورمیانه، پیش بینی کرده است که جنگ غزه باعث می شود که مصرف کنندگان کالاهای رژیم اسراییل عصبانی شوند و تصمیم هایی را به ضرر این رژیم در پیش گیرند؛ همانگونه که برخی از شرکت ها در بلژیک و انگلیس دست به این کار زده اند.

این تحلیلگر بر این باور است که رشد اعتراض ها و انتقادها علیه اسراییل در اروپا، کانادا و آمریکا به مرحله ای رسیده است که به محض پایان نبرد غزه، رژیم اسراییل مورد هدف تحریم های اقتصادی قرار خواهد گرفت.

نشریه «الاقتصادیه» چاپ غزه نیز بیست و یکم مرداد ماه در گزارشی با عنوان «آن جنگ اقتصادی است ای احمق» به قلم «حلمی موسی» نوشت: در آغاز نبرد با وجود اینکه فرمانده تندروی راستگرای رژیم اسراییل خواستار بمباران و استفاده از زور علیه غزه بود ارتش این رژیم از تن دادن به نبرد در تردید و دو دلی به سر می برد؛ چرا که پیش از آغاز این جنگ ارتش رژیم اسراییل برای دستیابی به یک میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) با وزارت مالی با تنش های بسیاری روبرو شد. ارتش به این مساله پی برده بود که نبرد دارای هزینه های هنگفتی خواهد بود.

بنابراین، ارتش رژیم اسراییل تن به نبرد نداد تا اینکه در مرحله اول پنج میلیارد شکل دریافت کرد ولی این رقم نمی تواند هزینه های جنگ و زیان های اقتصادی این رژیم را در نبرد غزه جبران کند.

این نشریه نوشت: زیان های اقتصادی رژیم اسراییل در نبرد غزه از همان آغاز آشکار بود و به طور مستقیم و غیر مستقیم بر اوضاع رژیم اسراییل اثر گذاشت.

طی روزهای نخست در برخی نقاط شهرک های مرزی موشک های گروه مقاومت فرود می آمدند. حدود 100 مورد شکایت از سوی شهروندان اسراییلی برای جبران خسارت های ناشی از موشک های مقاومت در ساختمان ها و ماشین ها به دستگاه های مربوط داده شد؛ به طوری که این خسارت ها 10 میلیون شکل بر آورد شده است. با رسیدن موشک های مقاومت به شهر حیفا دامنه خسارت ها هم افزایش یافت.

در هر حال مجلس وزرای اسراییل هم تصویب کرده است که ارتش حدود 4 هزار نفر از نیروهای ذخیره را به کار گیرد. بر پایه آمارهای ارتش، هزینه هر سرباز ذخیره در زمان خدمت روزانه به 600 شکل(170 دلار) می رسد. هزینه این افراد به طورکلی روزانه به 7 هفت میلیون دلار می رسد.

** نادیده گرفتن چارچوب های بانکی در بازپراخت وام ها

با توجه به اینکه بیشتر شهروندان رژیم صهیونیستی وام دار بانک ها هستند و اکنون به خاطر پیامدهای ناگوار برآمده از جنگ غزه در بازپرداخت وام ناتوان و مجبور به نادیده گرفتن چارچوب بانک ها در بازپرداخت بدهی ها هستند، پیش بینی می شود که شیرازه بانک ها و در نتیجه اقتصاد رژیم اشغالگر از هم بپاشد.

در این پیوند، نشریه «الاقتصادیة» چاپ غزه، هیجدهم مرداد نوشت: نظر سنجی ها نشان می دهد که ساکنان سرزمین اشغال شده فلسطین، به سبب ادامه نبرد غزه در پرداخت وام های مسکن با مصیبت های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

این نشریه افزود: نظر سنجی اداره اقتصادی شرکت نظر سنجی «ژئوکارتوگرافی» رژیم اشغالگر، نشان از این دارد که از هر هفت نفر اسراییلی، یک نفر طی ماه پیش چارچوب های بانکی در پرداخت وام ها را نادیده گرفته اند.

این نظر سنجی پیش بینی کرده است که 33 درصد از ساکنان جنوب سرزمین اشغال شده، به سبب اوضاع اقتصادی ناگوار در نتیجه جنگ غزه ناچار شوند چارچوب بانکی را در پرداخت وام ها زیر پا گذارند.

این گزارش افزود: 13.5% (سیزده و نیم) درصد از اسراییلی ها که از آنان نظر سنجی به عمل آمده، اعلام کردند که چارچوب بانک ها را در پرداخت وام ها به سبب مشکل های ناشی از نبرد غزه نادیده گرفته و یا خواهند گرفت .

همچنین دکتر «محمود خطیب» که مطالب اقتصادی روزنامه های عبری زبان را پیگیری می کند، پنجم مرداد در گفت و گو با تارنمای «الرسالة نت» لبنان گفت: جنگ رژیم اسراییل ضد غزه، زیان های اقتصادی هنگفتی را بر این رژیم وارد کرده است. وی افزود: بخش گردشگری در سرزمین اشغال شده به طور قابل ملاحظه ای با رکود دست و پنجه نرم می کند و موشک های گروه مقاومت ضربه های کمرشکنی را به این بخش وارد کرده است.

وی بر این باور است که هدف قرار گرفتن بخش گردشگری سبب لرزش دیگر بخش های اقتصادی خواهد شد و خسارت های جنگ هرگز متوقف نخواهد شد.

وی افزود: با وارد شدن اقتصاد رژیم اسراییل به مرحله رکود، این مساله خطر بزرگی برای بانک ها قلمداد می شود؛ زیرا 50 درصد از شهرک نشینان بدهکار بانک ها هستند و در صورتی که نتوانند وام های خود را پرداخت کنند، شیرازه بانک ها از هم پاشیده خواهد شد.

یورش های نظامی رژیم اشغالگر قدس، هرچند تلفات و خسارت های سنگینی را به ملت فلسطین وارد کرد، ولی رژیم صهیونیستی نیز از زیان های جنگ مصون نماند. در پی یورش وحشیانه رژیم اسراییل، شهرک های صهیونیست نشین و مراکز مهم تل آویو هدف موشک های مقاومت قرار گرفتند.

پاسخ موشکی گروه های مقاومت به عملیات ˈصخره پایدارˈ رژیم صهیونیستی، بر ابعاد زندگی شهروندان این رژیم سایه انداخته است و تعطیل شدن بسیاری از پروژه های اقتصادی و نیز کاهش چشمگیر شمار گردشگران سبب شده تا زندگی بسیاری از آنان فلج شود. اکنون این رژیم به سبب تصمیم گیری نادرست مقام های جنایتکار خود، در عرصه های داخلی و خارجی در سخت ترین دوران خود به سر می برد و در عرصه بین الملل هم بیش از پیش منزوی شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن