تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819253595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس ترکیه: رژیم صهیونیستی در غزه دست به جنایت جنگی زده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس ترکیه: رژیم صهیونیستی در غزه دست به جنایت جنگی زده است آنکارا - ایرنا - ˈیوسف حلاج اوغلوˈ نماینده مجلس ملی ترکیه از حزب مخالف ˈ حرکت ملیˈ و رییس سابق ˈبنیاد زبان ، فرهنگ و تاریخˈ این کشور گفت که ر‍ژیم صهیونیستی در نوار غزه دست به جنایت جنگی زده است.


حلاج اوغلو روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: موضوع حمله صهیونیستها به نوار غزه، از سیاست های کلی امپریالیستها در منطقه خاورمیانه مجزا نیست.
او با اشاره به تدوین سیاست خاورمیانه ای آمریکا که از اواخر دهه 1990 آغاز و از سال 2001 میلادی اجرایی و از حمایت کشورهایی همانند انگلیس ، فرانسه و آلمان برخوردار شد ، اشاره کرد و گفت: این سیاست شامل طرح هایی مهم برای تغییر نقشه جغرافیایی کشورهای خاورمیانه است و در راستای این طرح ها تغییر نظام های عراق ، سوریه ، لیبی و مصر به اجرا گذاشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح ها وضعیت امنیت و آرامش در منطقه نابسامان شده و راه برای تشدید اختلافات بین کشورهای مختلف هموار است، تصریح کرد: با تشدید اختلافات و ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی منطقه، راه برای تشدید حملات اسراییل به غزه هموار شد.
نماینده مجلس ترکیه ، بمباران مساجد ، بیمارستانها و مدارس در غزه توسط صهیونیستها را بیانگر عملیات نظامی علیه غیرنظامیان دانست و گفت : در غزه یک ˈتراژدی انسانیˈ در حال اجرا است و اسراییل جرایم جنگی مرتکب شده و حتی می توان گفت که تل آویو در غزه ˈدست به نسل کشیˈ زده است .
حلاج اوغلو به حملات ر‍ژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشته شدن مسلمانان اشاره و بیان کرد که رخدادهای غزه برای وجدان انسانیت غیرقابل قبول است و سکوت غرب در مقابل جنایات جنگی صهیونیستها ، تداعی کننده آغاز ˈجنگهای صلیبیˈ است.
وی به تضعیف برخی از دولت ها در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تنها ترکیه و ایران توان مقابله با اسراییل را دارند که در صورت مداخله این دو کشور در درگیری های غزه جهان به سوی آغاز یک جنگ جهانی دیگر سوق داده خواهد شد، ولی اگر ایران و ترکیه با یکدیگر متحد می شدند، اسراییل جرات حمله به غزه را ندارد.
نماینده حزب حرکت ملی در مجلس ترکیه به ارزیابی سیاست دولت آنکارا در منطقه پرداخت و افزود : سیاست های اشتباه آنکارا در خاورمیانه مسیر را برای حملات اسراییل در غزه هموار کرد و به عنوان مثال به استقرار سامانه راداری ˈناتوˈ در منطقه ˈکوره جیکˈ در استان ˈمالاتایاˈ که با هدف حفاظت از اسراییل صورت گرفته، می توان اشاره کرد .
حلاج اوغلو ، سیاست دولت آنکارا در باره تحولات در غزه را غیر واقع بینانه خواند و گفت: دولت آنکارا در برابر تحولات غره تنها به جار و جنجال می پردازد، ولی کشورهایی همانند شیلی و آرژانتین که هزاران کیلومتر از منطقه دور هستند، هم اکنون تدابیری علیه رژیم صهیونیستی به اجرا گذاشته اند که بهتر از موضع گیری های دولت آنکارا است.
وی در تشریح اقداماتی که دولت ترکیه در کوتاه مدت می تواند علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد، اضافه کرد: روابط تجاری ترکیه با اسراییل هم اکنون در بالاترین سطح قرار دارد که این روابط باید در کوتاه ترین زمان متوقف شود .
حلاج اوغلو با انتقاد از مواضع جهان اسلام در موضوع غزه بیان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی در حال حاضر دارای ساختارهای سیاسی متمایل به غرب هستند. پیش از این مصر و سوریه دو کشور بسیار مهم که قابلیت مقابله با اسراییل را داشتند، بودند . در مصر با روی کار آمدن ژنرال ˈالسیسیˈ و انتخاب یک نخست وزیر مسیحی امکان مقابله آن کشور با اسراییل از میان برداشته شد و به علت درگیری های داخلی ، سوریه نیز امکان مقابله با رژیم صهیونیستی را ندارد و در شرایط نامناسب فعلی برقراری آرامش در خاورمیانه بسیار دشوار است.
وی در ارزیابی اش در باره گروه تروریستی ˈداعشˈ نیز گفت: داعش یک سازمان اسلامی نیست، نیروهای این گروه تروریستی با ˈندای الله اکبرˈ مسلمانان را به قتل می رسانند که اقدامات این گروه تکفیری در اسلام جایگاهی ندارد.
حلاج اوغلو تصریح کرد که گروه تروریستی داعش توسط قدرتهای غربی از جمله آمریکا تشکیل شده و این قدرتها برای اعمال حاکمیت در مناطق نفت خیز عراق به حمایت های سیاسی و نظامی از تروریستها پرداخته اند.
وی با انتقاد از مواضع دولتمردان ترکیه در مقابل گروه تروریستی داعش گفت: دولت ترکیه موضعی در مقابل داعش اتخاذ نکرده و به رغم اشغال سرکنسولگری این کشور در ˈموصلˈ و به گروگان گرفتن 49 نفر از دیپلماتهای این کشور، هنوز موضع مشخصی توسط دولت آنکارا علیه این گروه تروریستی اتخاذ نشده است.
او بیان کرد: این امر نشان دهنده ارتباط دولت ترکیه با داعش است و به رغم اظهارات مقامات دولتی مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی عراق ، سکوت در مقابل جنایات داعش و امضای قرارداد نفتی با اقلیم کردستان عراق نشان از تضاد در گفته های مقامات ترکیه است.
حلاج اوغلو گفت: داعش ادعای مبارزه با کفار را دارد، ولی سکوت آنها در مقابله با رژیم صهیونیستی معنی خاصی دارد .
وی به عضویت اتباع ترکیه در گروه تروریستی داعش نیز اشاره کرد و گفت : برخی منابع از عضویت 1000 تا 1500 نفر از اتباع ترکیه در داعش خبر داده اند و حزب حرکت ملی خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق در مجلس در این خصوص شد که حزب حاکم ترکیه با تشکیل این کمیسیون، مخالفت کرد.
وی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که فردا یکشنبه برگزار می شود ، تصریح کرد : خواسته ما نامزدی فردی بدون وابستگی حزبی بود و در این راستا ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق ˈسازمان همکاریهای اسلامیˈ را نامزد مشترک خود برای شرکت در این انتخابات اعلام کردیم.
خاورم**2012** 230**1651



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن