تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819951934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامپزشکی قزوین تعداد سه میلیون و 500 هزار دام را واکسینه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین نقیبی:
دامپزشکی قزوین تعداد سه میلیون و 500 هزار دام را واکسینه کرد
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: به منظور تامین سلامت واحدهای دامی استان در سال گذشته بیش از سه میلیون و 500 هزار سردام دام علیه بیماری هایی همچون تب برفکی، سیاه زخم، بروسلوز، تب سه روزه، آبله و لمپی اسکین واکسینه شدند.



سید بهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای وظایف محوله قانونی در یک سال اخیر در حوزه های مختلف، فعالیت های قابل توجهی داشته که هدف نهایی آن ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه دامی استان به عنوان یکی از پایه های اصلی اشتغال پایدار در استان به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نقیبی افزود: در این میان نظارت مستمر بر عملکرد فعالان حرفه دامپزشکی در بخش غیر دولتی نیز مغفول نمانده و تلاش شده است ضمن هدایت مجموعه فعالیت این بخش، مجموعه سیاست های حاکمیتی ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به صورت مستمر و نظارت های دقیق به منظور جلوگیری از انحراف در نوع عملکردها به عمل آید.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات دامپزشکی در این مدت کنترل و مبارزه با بیماری های واگیر دار دام و طیور است که علاوه بر تضمین سلامت دام و طیور که به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت فراوان است، تضمین فراورده های خام استحصالی از آن همچون گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شیر و عسل را که نقش مهمی در ارتقاء بهداشت عمومی جامعه بر عهده دارد نیز شامل می شود.

نقیبی تصریح کرد: مایه کوبی حدود سه میلیون و500 هزار نوبت سر دام بر علیه بیماری هایی همچون تب برفکی، شاربن( سیاه زخم)، بروسلوز (تب مالت )، تب سه روزه، آبله، لمپی اسکین از جمله اقدامات شاخص در این بخش است.

این مسئول یادآورشد: با دریافت نمونه های سرمی از تعداد 45هزار رأس گاو به طور عمده در گاوداری های صنعتی و پنج هزار رأس گوسفند و بز نسبت به انجام تست های تشخیصی برای شناسایی دام های مبتلا به بیماری های بروسلوز (تب مالت) که یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و حیوان است اقدام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهارداشت: تست افزون بر 89 هزار رأس گاو به منظور شناسایی مبتلایان به بیماری سل و 270 رأس تک سمی جهت شناسایی مبتلایان به مشمشه که هر دو بیماری اخیر نیز از جمله بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به عنوان خدمات شاخص محسوب می شود.

نقیبی در پایان گفت: در این مدت سه هزار و500 مورد بازدید از مراکز پرورش دامی در راستای مراقبت فعال از بیماری ها صورت گرفته که از نظر چگونگی وقوع و نیز پیشگیری از شیوع اپیدمیک بیماری ها از طریق شناسایی و درمان به موقع بیماری قابل توجه است.


۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن