تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

2680 میلیون دلار از عیدانه پرداختی دولت قبل مانده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی:
2680 میلیون دلار از عیدانه پرداختی دولت قبل مانده
صفدر حسینی گفت: صندوق برنامه ریزی 4 ساله برای اختصاص 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و آب دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ "سیدصفدر حسینی" رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی امروز یکشنبه 26 مرداد در نشست خبری با خبرنگاران علکرد صندوق را طی یکسال گذشته به تفصیل بیان کرد: اگر از درآمدهای نفتی به خوبی استفاده نشود آثار منفی خواهد داشت .

وی در ادامه گفت: درآمدهای نفت از شش مسیر موجب ایجاد اثرات منفی داشته است که شایع ترین آن بیماری هلندی است و آنهم به اینگونه که تقاضا را به سمت بخش غیر مولد اقتصادی ببرد.

حسینی تصریح کرد: اینکه 70 صندوق در دنیا شکل گرفته که بیش از 60 درصد آنها مربوط به کشورهای نفتی و منابع طبیعی است و مابقی به دلیل مازادهای اقتصادی شکل گرفته است، گفت: اندازه این صندوق ها حدود 6-7 هزار میلیارد دلار است.

وی به رتبه بیستم صندوق توسعه ملی در بین صندوق های موجود در دنیا اشاره کرد و افزود: ترکیب دارایی های این صندوق‌ها نشان می دهد که همه آنها در بازار سرمایه و سهام فعالیت می کنند و بیشتر سهام این بخش را می خرند.

*دولت وقت سالهای 84 و 85، ‌بیش از 5 بار از حساب ذخیره ارزی متمم بودجه داد

وی همچنین اظهار داشت: تجربه ای از حساب ذخیره ارزی در برنامه سوم داشتیم که در برنامه چهارم هم تکرار شد درحالی که فلسفه اصلی حساب ذخیره ارزی بیشتر حساب ثبات ساز با این هدف بود که 50 درصد مازاد درآمدهای نفت را صرف کنترل نوسان های اقتصادی بکند به خصوص در ارتباط با بودجه دولت و 50 درصد دیگر صرف حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی شود اما به دلیل مدیریت ناصحیح این حساب تجربه خوبی را نداشتیم.

به گفته وی دولت فقط ظرف سال های 85 و 84 بیش از 5 بار از محل حساب ذخیره ارزی متمم بودجه داد و بخشی از پیامد آن شرایطی است که امروز شاهد آن هستیم.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: سه سال پیش که صندوق توسعه ملی ایجاد شد و طبق قانون باید موجودی حساب ذخیره ارزی به صندوق منتقل می شد موجودی 12 میلیون دلار بوده درحالی که وقتی من بعنوان وزیر اقتصاد امور را تحویل وزیر بعدی دادم موجودی 12 میلیارد دلار بود.

ادامه دارد







تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن