تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804032042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه بحران در پاکستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ادامه بحران در پاکستان


هم زمان با برگزاری تظاهرات طرفداران احزاب مخالف دولت پاکستان در اسلام آباد ، "چوردی نثار عل خان " وزیر کشور درباره احتمال حملات تروریستی برضد معترضان هشدار داد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وی اعلام کرد :  براساس گزارش دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان، در سه روزگذشته دو تروریست با هدف انجام دادن حملات انتحاری وارد اسلام آباد وراولپندی شده اند.

وزیر کشور پاکستان ، پیش از ورود  مخالفان نخست وزیر به پایتخت ، با اعلام رسمی موافقت دولت با برگزاری این تظاهرات  هشدار داد: اگر هنگام  برگزاری تظاهرات ،خللی به امنیت شهر وارد شود و تظاهرات کنندگان خط قرمزها را زیرپا بگذارند.

تظاهرات در پاکستان

مسئولیت هرگونه عواقب آن با معترضان خواهد بود . بیش از 30 هزار پلیس و نیروی امنیتی  دراسلام آباد مستقر شده اند . هزاران نفر از هواداران دو حزب (تحریک انصاف و جنبش مردمی )  پس از طی مسیر 300  کیلومتری  از لاهور به سمت پایتخت ، دو روز پیش وارد اسلام آباد شدند.

معترضان تاکید کرده اند:  تا تحقق خواسته هایشان ،به تظاهرت و تحصن ادامه خواهند داد.  عمران خان و طاهر قادری  سران احزاب "تحریک انصاف" و "جنبش مردمی" تظاهرات ضد دولتی را برنامه ریزی کرده بودند.

پاکستان

سران احزاب مخالف با  اعلام مخدوش بودن انتخابات سراسری  پارسال که به قدرت رسیدن نواز شریف منجر شد، استعفای وی و برگزاری انتخابات جدید مجلس را خواستارشده اند ،اما دولت و کمیسیون انتخابات پاکستان این اتهام را رد کرده اند.

همزمان  دادگاهی هم در پاکستان یک پرونده قتل برضد 22 نفر از جمله نواز شریف و شهباز برادرش تشکیل داده است. این پرونده مربوط به حادثه آتش سوزی در لاهور است که بر اثر آن 14 غیر نظامی کشته شدند. اعتراضهای ضد دولتی در پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که دولت و ارتش این کشور درگیر عملیاتی نظامی بر ضد طالبان در شمال غربی این کشور هستند.

این پرونده قتل که علاوه بر نواز شریف نخست وزیر پاکستان، شامل ˈشهباز شریفˈ سروزیر ایالت پنجاب (برادر نواز شریف)،ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور، تعدادی از اعضای کابینه و مقام های پلیس لاهور می شود، برای بررسی موضوع کشته شدن 11 نفر از هواداران ˈطاهر القادریˈ رهبر حزب جنبش مردمی در جریان ناآرامی های روز 27 خرداد ماه گذشته در لاهور تشکیل می شود.

اقدام دادگاه لاهور برای تشکیل پرونده قتل علیه نواز شریف در شرایطی که پایتخت پاکستان صحنه تظاهرات گسترده ضددولتی است، حساسیت و اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

تظاهرات ضد دولتی ده ها هزار نفر از هواداران ˈعمران خانˈ و ˈطاهر القاردیˈ رهبران دو حزب عمده مخالف نواز شریف در اسلام آباد در جریان است.

همچنین، طاهرالقادری در سخنرانی که بعد از اقدام دادگاه لاهور مبنی بر تشکیل پرونده قتل علیه نخست وزیر در جمع هواداران خود در اسلام آباد مطرح کرد، خواستار استعفای نواز شریف و دستگیری وی شد.

در جریان تظاهرات 27 خرداد ماه گذشته از سوی تعدادی از هواداران طاهرالقادری، این تظاهرات به خشونت کشیده شد و 11 نفر از تظاهرکنندگان براثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته شدند.

شهبار شریف سروزیر ایالت پنجاب با مرکزیت لاهور، بلافاصله بعد از دستور دادگاه برای تشکیل پرونده قتل علیه نخست وزیر و تعدادی از نزدیکانش، با نواز شریف دیدار و ضمن بررسی اوضاع کلی کشور، درباره این اقدام دادگاه لاهور با وی گفت وگو کرد.

تاکنون هیچ گونه اظهار نظر یا واکنش رسمی از سوی نخست وزیر یا سروزیر ایالت پنجاب در باره موضوع تشکیل پرونده قتل علیه آنان گزارش نشده است.




 


یک شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن