تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798773264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس به دنبال تصویب سند جامع رسانه است/ اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای میدان سوارکاری بندرترکمن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان گزارش مهر از سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان/
مجلس به دنبال تصویب سند جامع رسانه است/ اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای میدان سوارکاری بندرترکمن
گرگان – خبرگزاری مهر: سفر دو روزه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در شورای فرهنگ عمومی استان گلستان، دیدار با فعالان فرهنگی استان، حضور در نماز جمعه شهرستان ها و بازدید از شهرهای غربی و شرقی پایان یافت و در این سفر مباحثی همچون جدیت مجلس برای تصویب سند جامع رسانه و پیگیری مجلس برای تصویب قانون صدا و سیما بررسی شد.



به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای پایانی 5 امین ماه سال 93 اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود، روز پنجشنبه 23 مرداد، وارد گلستان شدند و با مسئولان و فعالان فرهنگی گلستان دیدار کردند. در این سفر که به مدت 2 روز به طول انجامید، نمایندگان مجلس علاوه بر گرگان در تعدادی از شهرهای گلستان هم حضور یافتند و در دیدار با مسئولان شهرستانی مشکلات و معضلات استان بخصوص در بخش فرهنگی را از نزدیک رصد کردند. دیدار با فعالان فرهنگی استان گلستان دیدار با فعالان فرهنگی استان از برنامه هایی بود که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان و در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد. در این جلسه ابتدا فعالان فرهنگی استان در عرصه مختلف مانند رسانه، ایثار و شهادت، روحانیت، بانوان و سازمان های مردم نهاد به بیان مشکلات بخش خود و همچنین ارائه راهکار و پیشنهادات پرداختند. در همین جلسه و پس از اتمام صحبت های فعالان استان، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی به بیان سخنان خود پرداخت. وی هدف از حضور در گلستان را شناسایی ظرفیت های استان عنوان کرد و گفت: آمده ایم تا مشکلات را از نزدیک ببینیم و بشنویم تا راحت تر و بهتر کار های فرهنگی را در استان ها انجام دهیم.    

  وی درباره صحبت های یکی از فعالان فرهنگی استان که به اختصاص بودجه بیشتر برای استان اشاره کرده بود گفت: بودجه را دولت به مجلس می فرستد و مجلس فقط بررسی می کند، در کشور محدودیت های بودجه ای زیادی داریم اما تا فرد دغدغه فرهنگی نداشته باشد برای آن هزینه نمی کند دولت هم باید به این نتیجه رسیده باشد که کار فرهنگی نیاز است تا هزینه کند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در ادامه به بحث قانون صدا و سیما اشاره کرد و گفت: بعد از 35 سال هنوز قانونی درباره صدا و سیما تدوین نشده است، در دوره های گذشته این کار آغاز شد و در این دوره نیز حدود 80 درصد کار قانون صدا و سیما انجام شده است و تا 2 یا 3 هفته دیگر تمام می شود. آقا تهرانی در ادامه به توضیح قانون مساجد پرداخت و گفت: برای مجانی شدن آب و برق مساجد قانون تدوین شده اما برای هیات ها و حسینیه ها نیاز به بررسی است، از سویی کمیسیون مشترک امر به معروف هم تشکیل شده است و در این باره از 30 ماده 25 تای آن به تصویب رسیده است. رمضان شجاعی‌کیاسری، عضو دیگر مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مازندران هم در ادامه این برنامه به موضوع صدا و سیما اشاره کرد و گفت: خود صدا و سیما نمی خواهد بحث فروش آنتن اتفاق بیافتد اما در مجلس ششم درآمد صدا و سیما به جذب آگاهی بازرگانی گره خورد. وی با تاکید بر این که صدا و سیما یک ارگان هزینه محور است، بیان کرد: سال 93 از بودجه 1800 میلیاردی صدا و سیما ، 800 میلیارد را دولت تقبل کرد که کامل هم پرداخت نشده است و به همین دلیل، این سازمان برای جبران هزینه ها مجبور به آنتن فروشی است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به توضیح قانون سازمان های مردم نهاد پرداخت و گفت: 24 ماده از این قانون تصویب شده است اما مشکلات اساسی دارد و مجلس در تلاش است تا برخی قوانین تغییر پیدا کند.  

  ادغام ورزش و جوانان برای مهار دولت احمدی نژاد بود وی ادغام ورزش و جوانان را اقدامی نامبارک و سیاسی خواند و گفت: من مخالف این کار بودم متاسفانه دولت قبل نسبت به جوانان پاسخگو نبود و برای مهار دولت احمدی نژاد این ادغام به پیشنهاد آقای کواکبیان انجام شده که متاسفانه نه تنها مهار نشد بلکه همان مساعدت اندک هم در حوزه ورزش کمرنگ شد. حجت الاسلام احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این نشست به ارتباط با مردم به عنوان یک اصل در مجلس اشاره کرد و گفت: این ارتباط از نوع پوپولیستی و فریبکارانه نیست بلکه به صورت علمی و دقیق است و هدف آن هم کشف آسیب ها و مشکلات جامعه و تبدیل آن به مصوبه و قانون است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فرهنگ کشور وارد فضای جدیدی از جنگ نرم شده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها باید تشکیل شود، این کار رسالت ما است و باید به صورت ماهانه انجام شود. وی مشکل فرهنگ را اجرای قانون دانست و گفت: در کشور با مشکل پول رو به رو هستیم و برای کار فرهنگی هم باید هزینه کرد اما باید گفت کار فرهنگی بستگی به پول ندارد زیرا با هزاران فعال فرهنگی کشور در ارتباط هستم و آن ها روی پای خودشان ایستاده اند و فعالیت می کنند. مجلس به طور جدی به دنبال تصویب سند جامع رسانه است دیدار با دانشگاهیان از دیگر برنامه های کمیسیون فرهنگی مجلس در گلستان بود که در گرگان انجام شد. این دیدار به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی مرکز گرگان 3 برگزار شد و در آن تعدادی از اساتید و رئیس این دانشگاه به بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس پرداختند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این دیدار بیان کرد: مجلس به طور جدی به دنبال تصویب سند جامع رسانه است. رمضان شجاعی‌کیاسری در جلسه اساتید علوم ارتباطات اجتماعی استان گلستان با ذکر این مطلب افزود: در این سند تمامی رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، مجازی و... در دو حوزه تکالیف و حقوقی که دارند به تفکیک صنوفی که دارند دیده شده است.  

  به گفته وی، اگر کار به طور کامل دست کمیسیون فرهنگی مجلس بود تا الان متن کامل سند آماده شده بود و به مجلس ارائه می شد اما معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد از ما خواستند سند از سمت آن‌ها باشد که کمیسیون هم پذیرفت و قول دادند به زودی سند را به مجلس ارائه کنند. نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین خاطرنشان کرد: دغدغه‌ایی که اهالی مطبوعات دارند قابل درک است اما این مقطع بهترین فرصت در اختیار دارند تا در قالب صنوف مطبوعاتی پیشنهادهای خودشان را به مجلس ارائه دهند تا یک بار برای همیشه هم نظام در حوزه رسانه‌ها به آرامش برسد و هم اعتماد اهالی رسانه به نظام دوصد چندان شود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: سند مذکور ربطی به دولت ها ندارد و اگر هر دولت دیگری بر سر کار بود مجلس و کمیسیون فرهنگی وظیفه ذلتی خود می داند که به حوزه رسانه ها به عنوان یکی از مهمترین حوزه های فرهنگی سر و سامان دهد تا زمینه های حداکثری ایجاد رسانه اسلامی فراهم شود. رییس دانشگاه علمی کاربردی مرکز گرگان 3 نیز در این جلسه گفت: این مرکز به عنوان مهمترین مرکز دانشگاهی که در رشته‌های گروه فرهنگ و هنر به ویژه ارتباطات در استان گلستان فعال است وظیفه خود می‌داند با همکاری اساتید این رشته‌ها در تهیه سند جامع رسانه کشور قدم بردارد که به زودی پیشنهادهای خود را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال خواهد کرد. صفرقلی خواجه افزود: رشته‌های خبرنگاری- روابط‌عمومی و گرایش‌های آن- عکاسی و فیلمبرداری- و... از جمله رشته‌هایی که در این مرکز تدریس می‌شود و به زودی یکی از رشته‌های علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد نیز اضافه خواهد شد. تجهیزات سوار کاری حق مردم بندرترکمن است در این سفر دو روزه، نمایندگان مجلس از شهرهای مختلف استان گلستان بازدید کرند و با حضور در مراکز فرهنگی و ورزشی ، وضعیت توسعه ای استان را از نزدیک بررسی کردند. یکی از شهرهایی که نمایندگان مجلس به آن سفر داشتند شهرستان ترکمن بود. رمضان شجاعی کیاسری در این بازدید سری هم به مجموعه سوارکاری شهرستان زد. وی در باره این ورزش گفت: شکی نیست، تجهیز امکانات میدان اسبدوانی مطالبه به حق مردم بندرترکمن است و بهره برداری از آن به سود ورزش کشور نیز می باشد. نماینده مردم مازندران در مجلس گفت: مقوله ورزش یکی از وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس است و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا امکانات این میدان بیشتر از این گشته و از پیگیری مسئولین استانی نیز تشکر می کنم. در این بازدید داود عزیزی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان نیز از اختصاص 2 میلیارد ریال اعتبار برای میدان اسبدوانی بندرترکمن خبر داد و گفت: استخر نیمه کاره بندرترکمن هم که در بوستان شهر بندرترکمن واقع است از اولویت های ما برای ورزش شهرستان ترکمن می باشد.  

  بازدید از شهرستان گنبدکاووس / داعش، وهابیت یا دیگر فرقه ها ربطی به اهل سنت ندارد حضور در شرق استان و بازدید از شهرستان گنبدکاووس هم در دستور کار مجلسیان بود. حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان و ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در این شهرستان در شورای فرهنگ عمومی شهرستان شرکت کرد و پس از شنیدن توضحیات فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم گنبدکاووس گفت : در شرایط بسیار حساس جهانی قرن 21 قرار داریم از یک طرف اسلام ناب با ویژگی محور حاکمیت دینی یعنی ولایت قد علم کرده است . ولایت تنها حکومتی در زلاله حکومت ابراهیم است که عین حکومت اسلامی نام دارد. در حال حاضر فرهنگ اسلام ناب محمدی در سراسر جهان قلب ها را تسخیر کرده است که دشمن از همین می هراسد. وی افزود: پیشنهاد ما به عنوان پایلوت در شهرستان گنبد، ایجاد کمیته اولیه فرهنگی برای فعالیت فرهنگی و جلوگیری از آسیب های فرهنگی در کشور است. امروزه دشمن ذهن آحاد ملت ما را هدف قرار داده است و دستکاری ذهنی جنگ نرم است که با همه وجود ایستادند تا قران و اسلام را از بین ببرند. وی ادامه داد: امروز حرکت فردی به جایی نمی رسد باید جامعه اسلامی حول محور ولایت حرکت نماید. حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی عضو کمیسیون فرهنگی نیز گفت: علما تلاش می کنند تا حکم خدا را به ما برسانند چه شیعه چه سنی اگر موحد باشند باید ببینند خدا چه می خواهد و همان را به مردم منتقل نمایند. وی بیان کرد: امروز حاکمیت الهی در کشور ما توسط ولایت فقیه اعمال می شود باید ولایت فقیه جدی گرفته شود و امروزه برکات وجود ولایت فقیه دیده می شود . وی اظهار کرد: داعش، وهابیت یا دیگر فرقه ها ربطی به اهل سنت ندارد و بیشترین قربانیان نیز اهل سنت می باشند بعد از قران و امام زمان بزرگترین نعمتی که داریم ولایت فقیه است که باید به آن توجه شود. اگر می بینید که در کاری شکست می خوریم به دلیل این است که اعتقاد ما به ولایت درست نیست. در این سفر اعضای کمیسیون های فرهنگی در نماز های جمعه شهرستان های استان نیز حاضر شدند.








۱۳۹۳/۵/۲۶ - ۱۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن