تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805329822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان میراث فرهنگی: زیرساخت های گردشگری ضعیف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان میراث فرهنگی: زیرساخت های گردشگری ضعیف است یزد - ایرنا - رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه زیرساختهای بخش گردشگری کشور دارای ظرفیت های بسیار بالایی است؛ نبود سرمایه گذاری، سوء تدبیر و مدیریت ضعیف را دلیل کم رونقی این صنعت عنوان کرد.


به گزارش ایرنا، ˈمسعود سلطانی فرˈ عصر شنبه در شورای بافت تاریخی استان یزد افزود: آینده گردشگری در دنیا بویژه برای کشورهایی که از جاذبه های خوبی برخوردارند، روشن و رو به توسعه است.
وی گفت: هم اکنون برای توسعه زیرساخت های گردشگری نیاز به حمایت و پوشش دستگاه های مختلف داریم تا شور سرمایه گذاری برای ایجاد شرایط مطلوب ایجاد شود.
** لزوم افزایش کیفیت حفاظت از بناهای تاریخی کشور
این مسوول، توجه ویژه به کیفیت حفاظت و حراست از بناهای تاریخی را خواستار شد و گفت: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، به همین دلیل تیمی برای ارزیابی تجهیز بناهای تاریخی به سیستم های الکترونیکی حفاظتی تشکیل دادیم و امیدواریم استان یزد نیز در این زمینه اقدام کند.
سلطانی فر ادامه داد: البته می توان در این بخش از توان شوراهای اسلامی روستاها به عنوان همیاران میراث فرهنگی استفاده کرد که دستورالمعل این همکاری تا یک ماه آینده به استان ها ابلاغ می شود.
وی درباره بافت تاریخی و میراث فرهنگی یزد نیز گفت: سرمایه گرانبهای 740 هکتاری بافت تاریخی این استان سرمایه ارزشمندی است.
این مسوول تاکید کرد: همه اینها مستلزم عزم و اراده مسئولان استان است و اینکه همه باید به این باور برسند که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صدها چاه نفت و گاز با ارزش تر است و سرمایه گذاری در این حوزه ها، ماندگاری و ارزش بیشتری خواهد داشت.
سلطانی فر همچنین بر ضرورت ارائه بسته های تشویقی به گردشگران به ویژه گردشگران داخلی در ایامی که مسافران خارجی کمتری در کشور حضور دارند، تاکید کرد و افزود: در کشور 10 روز پررونق گردشگری و 250 روز کم رونق وجود دارد که در نظر داریم با ارائه مشوقها به قشرهای مختلف از جمله بازنشستگان، دانشجویان و سایر قشرها زمینه استفاده از ظرفیت هتلها و سایر مراکز اقامتی و گردشگری را فراهم کنیم تا سرمایه گذاری در این زمینه توجیه پذیر شود.

**پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را برای سال 2016 آماده می کنیم
رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با بررسی هایی انجام شده سعی خواهیم کرد طی دو سال آینده، پرونده ثبت بافت تاریخی استان یزد در یونسکو آماده شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ثبت جهانی شهر سوخته به عنوان هفدهمین اثر کشورمان در سه ماه قبل یاد کرد و گفت: ثبت این اثر به عنوان نخستین اثر تقدیمی از طرف دولت تدبیر و امید حاصل چند سال زحمت و تلاش همکاران ما در این سازمان است بنابر این نیازمند همکاری همه هستیم.

** تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در یزد
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تسهیلات ارئه شده به سرمایه گذاران گفت: در کارگروه مشترکی با وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درصدد لغو روادید برای برخی کشورها، افزایش طول مدت ویزای فرودگاهی از دو هفته به یک ماه و صدور ویزای الکترونیک هستیم.
سلطانی فر اظهار امیدواری کرد که با تامین زیرساخت ها، زمینه صدور ویزای الکترونیک تا مهر ماه سال آینده در کشور فراهم شده و توسعه گردشگری نیز رونق بیشتری پیدا کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی کشور مژده ای نیز به سرمایه گذاران یزدی داد و گفت: در نظر است از محل صندوق توسعه ملی به صورت ویژه به استان یزد توجه شود، به گونه ای که مراکز اقامتی که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، 70 درصد را از حمایت های تسهیلاتی ریالی با بهره 16 درصد و یا تسهیلات ارزی با بهره 6 درصد از صندوق توسعه ملی برخوردار شوند.
افتتاح خانه گردشگری یزد و هتل ارگ، بازدید از بافت تاریخی، مجموعه امیر چخماق و باغ دولت آباد از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور به استان یزد بود. ک/3
1968/616



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن