تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799167602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهداف آمریکا از خلق داعش و نیز جنگ مقطعی با آن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اهداف آمریکا از خلق داعش و نیز جنگ مقطعی با آن
کد خبر: ۴۲۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱ - 16 August 2014


 یک نویسنده آمریکا نوشت: آمریک از این سازمان ها [گروه تکفیری داعش] برای تضعیف نظام ها و دولت‌ها استفاده می‌کند و سعی دارد هرزمان که لازم داشته باشد، با استفاده از این هیولای خود ساخته حضور مجدد خود را در برخی از مناطق موجه جلوه دهد.

به گزارش  تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الجدید،  "براندون تروپی وویل" نویسنده و فعال سرشناس آمریکایی که در نشریات آمریکایی و بنام، مقاله می نویسد در خصوص علت واقعی و بیان چرایی حملات گزینشی ارتش آمریکا به دستور باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور به برخی از پایگاه داعش در عراق چنین می نویسد: تنها بعد از گذشت چند روز از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر نشان دادن چراغ سبز به ارتش این کشور برای هدف قرار دادن مراکز دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " در بخش هایی از داخل خاک عراق، نیروی هوایی وزارت دفاع آمریکا به جنگنده های خود دستور دادند، شماری از حملات هوایی را ضد گروه های مختلف در داخل خاک عراق انجام دادند.

گفته می شود تنها یکی از این حملات به یکی از کاروان های دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " در نزدیک اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور اصابت کرد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون جنگنده های اف ای 18 اس که در این حملات شرکت کردند، از یکی از ناوهای هواپیمابر ارتش های آمریکا که در آب های خلیج فارس مستقر هستند به پرواز در آمدند.

اوباما رئیس جمهوری آمریکا بلافاصله بعد از این حمله محدود ارتش آمریکا در توصیف اقدام جنگنده های آمریکایی در عراق گفت: این حملات بسیار لازم و ضروری بودند، تا از بروز نسل کشی جلوگیری شود، و از مسیحیان و دیگر اقلیت های دینی در عراق در قبال گروه های تندروی تروریست داعش دفاع لازم به عمل آید، تا جانشان در معرض حطر نباشد، از این رو می توان گفت این نخستین حملات مستقیم ارتش آمریکا به عراق بعد از خروج و عقب نشینی نظامیان آمریکایی از خاک عراق در سال 2011 به شمار می آید.

مساله لازم به ذکر در این بین این است که شرایط منطقه ای خود باعث شد تا واشنگتن ناگزیر شود، دست به این اقدام نظامی ضد داعش بزند، داعشی که همگی خوب می دانیم حامی مالی و آموزش دهنده واقعی و راهنمای آنها غرب و در راس آنها آمریکاست، حال که مساحت های وسیعی را از خاک عراق اشغال کرده اند تصمیم گرفته شد، با این اقدام کمی خود را دشمن آن وانمود سازند.

چرا اکنون باید عراق را بمباران کرد؟ چرا تنها منطقه اطراف شهر اربیل بمبارن شده است ؟

در پاسخ به این پرسش تنها لازم است یک واقعیت بسیار ساده را بدانیم و آن این است که در مناطق اطراف شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق شرکت های نفتی آمریکایی مستقر هستند .

در واقع باید گفت شهر اربیل تنها یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد، و در واقع مرکز اداری برای صنایع نفتی در اقلیم کردستان عراق تلقی می شود، و یک چهارم نفت عراق صادراتش از همین شهر انجام می گیرد.
جان گودسون نویسنده مقاله " نیو رپاپلیک" می‌نویسد: اگر دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " در اربیل موفق شود این شهر را به تسلط خود در آورد، در این صورت تولید نفت عراق را تهدید خواهد کرد، و در نتیجه این امر مصرف نفت جهانی را تهدید خواهد کرد، و این مساله می تواند منجر به افزایش بهای نفت جهانی خواهد شد، و بهای نفت در اروپا و آمریکا که هنوز از بحران رکود جهانی به صورت کامل خارج نشده اند تهدید خواهد کرد.

در نخستین واکنش نفتی به تحولات جاری در منطقه اقلیم کردستان عراق که از سوی داعش تهدید می شود، دو شرکت بزرگ نفتی آمریکایی "شورون" و "اکسون موبیل" هفته قبل تصمیم گرفتند کارکنان خود را به دلایل امنیتی از عراق خارج کنند، اما همان گونه که "اولیور جاکوب" تحلیلگر معروف نفتی به خبرگزاری رویترز گفته این حملات محدود جنگنده های آمریکایی به شمال عراق باعث شد قیمت نفت پایین بیاید و رونقی به صادرات نفت از جنوب و شمال عراق ببخشد.

این تنها شرکت های نفتی آمریکایی نبودند که با حضور داعش در شمال عراق تنها زیان می دیدند، بلکه همانگونه که مشاهده شد بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی انگلیسی مستقر در کردستان عراق هم در ترک عراق به دلیل ناامنی حضور داعش پیشگام بودند، و کارکنان خود را از منطقه اقلیم کردستان عراق به خارج منتقل کردند.

نایگل ویلسون در اینترناسیونال بزنس تایمز می نویسد: شرکت های بزرگ نفت جهانی کارکنان خود را از اقلیم کردستان عراق به سرعت خارج کردند چرا که نیروهای دولتی عراق با گروه های مسلح تروریست در بخش های نزدیک به شمال عراق درگیر هستند و گروه های مسلح هم در حال پیشروی به شمال عراق و نزدیک شدن به مناطق نفت خیز هستند.

شرکت گینیل انرژی در این زمینه اعلام کرده است که به دلیل بحران امنیتی در عراق تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانونی تمام کارکنان خود را از چاه های نفتی که قرار بود به زودی فعالیت خود را از سر بگیرند خارج کرده است، اما این شرکت افزوده است که به توان دولت عراق و ارتش این کشور برای غلبه بر گروه های تروریستی ایمان کامل دارد و بعد از حل بحران بار دیگر به اتفاق کارکنانش به جاه های نفت منطقه باز خواهند گشت.

این شرکت افزود: همسو با تصمیم دیگر شرکت های فعال در عرصه تولید و استخراج نفت که در داخل عراق فعالیت می کنند، تصمیم گرفته شد فعالیت این شرکت نیز به صورت موقت متوقف شود، از این رو تمام کارکنان غیر اساسی این شرکت به خارج از عراق منتقل می شوند تا از وقوع حوادث ناخوشایند احتمالی جلوگیری شود.

شرکت نفتی " افرین " هم در این باره اعلام کرده است: با مشاوران امنیتی محلی در حال رایزنی هستیم تا به صورت تدریجی کارکنان خود را از عراق خارج کنیم، اما به طور حتم به زودی بار دیگر به فعالیت خود در عراق باز خواهیم گشت.

با در نظر گرفتن این مواضع اقتصادی و اخبار نفتی کسانی که شاید تاکنون به درستی درنیافته اند به چه دلیل باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به یک باره تصمیم به آغاز حمله به پایگاه های داعش در نزدیک اربیل گرفت، را درک خواهند کرد، اگر چه این عملیات نظامی محدود بوده اما به اندازه ای که از فروپاشی بازارهای نفتی جلوگیری کند کارایی لازم را داشته است.

واقعیت این است که القاعده و دیگر سازمان های تروریستی فعال در منطقه با واحد‌های سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا در منطقه عربی کاملاً در ارتباط تنگاتنگ هستند.

آمریکا از این سازمان ها برای تضعیف نظام ها و دولت ها استفاده می‌کند، آمریکا سعی دارد هرزمان که لازم داشته باشد، با استفاده از این هیولای خود ساخته حضور مجدد خود را در برخی از مناطق قابل قبول و موجه سازد،  اهالی[این مناطق] با بازگشت آمریکایی ها چندان مشکلی را احساس نکنند بلکه برعکس با حضور نیروهای آمریکایی در این مناطق " تروریسم زده " جوی از امنیت کاذب و ساختگی را برای اهالی حاکم سازند، آمریکا حاضر است آزادی های مدنی و حقوق قانون اساسی و جان اهالی این کشورها را در قبال تامین منافع خود فدا سازد.

آمریکا در واقع با دستآویز قرار دادن این گروه‌هایی که به نیابت از خود آمریکا برای ملتهب و نا آرام جلوه دادن مناطق مختلف و تهدید تولید نفت به منطقه اعزام می‌کند، به دنبال فرصتی برای توجیه بازگشت مجدد خود می‌باشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن