تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجديدنظر‌طلبان دلواپس وزارت علوم!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تجديدنظر‌طلبان دلواپس وزارت علوم!
اعلام وصول استيضاح وزير علوم به جاي آنكه تلاش‌ها براي رفع ايرادات كاري وي را موجب شود، با واكنشي شتابزده و سياسي از سوي تجديدنظرطلبان روبه‌رو شد


اعلام وصول استيضاح وزير علوم به جاي آنكه تلاش‌ها براي رفع ايرادات كاري وي را موجب شود، با واكنشي شتابزده و سياسي از سوي تجديدنظرطلبان روبه‌رو شد كه شايسته همان توصيف حسن روحاني مي‌شوند كه «عده‌اي شعار سياسي مي‌دهند، اما بزدل سياسي‌ هستند» آنها به هر در و ديواري مي‌آويزند تا دلايل اصلي اين استيضاح رنگ ببازد و با غوغاسالاري مي‌كوشند همه ايرادات عملكرد وزير مربوطه را در حد توهم سياسي بازي اصولگرايان به ابتذال بكشانند. يك روز اين استيضاح را به اقليت پايداري مجلس منتسب مي‌كنند، روزي ليست توهمي تخلفات وزير قبلي را منتشر مي‌كنند و هر روز شكلي و مدلي؛ معلوم نيست چرا اين استيضاح تا اين حد اصلاح‌طلبان را به لرزه انداخته و از انجام يك وظيفه قانوني توسط نمايندگان مردم به هراس افتاده‌اند. به نظر مي‌رسد آنها مي‌ترسند يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي سياسي بازي‌هاي جناحي‌شان را از دست بدهند و از سويي در جريان استيضاح، عملكرد سياست‌زده وزير براي همگان عيان شود.
  
  استيضاح وزير علوم ربطي به بازي‌هاي سياسي ندارد
سيدحسين نقوي حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس و يكي از امضا‌كنندگان نامه استيضاح فرجي‌دانا در گفت‌وگو با فارس، گفت: استيضاح وزير علوم، هيچ ارتباطي با بحث‌ها و بازي‌هاي سياسي ندارد و اين موضوع به خاطر عملكرد فرجي‌دانا است.  وي افزود: نمايندگان مجلس با مشاهده عملكرد وزير علوم احساس خطر و نگراني كردند، براي رفع اين موضوع هم تلاش‌هايي صورت گرفت، حتي رئيس مجلس پادرمياني كرد و يك فرصت يك ماهه هم داده شد تا وزارت علوم به اصلاح اين نگراني‌ها بپردازد ولي فرجي‌دانا هيچ اقدامي در راستاي برطرف كردن نگراني‌هاي نمايندگان مردم نكرد.
حسيني تأكيد كرد: عدم اقدام فرجي‌دانا براي رفع دغدغه‌هاي نمايندگان مجلس مشخص كرد كه در اين رفتار عمد و قصدي وجود دارد و نمايندگان مجلس به خاطر اينكه وظيفه دارند از اصول و مباني جمهوري اسلامي دفاع كنند و خطوط قرمز نظام را حفظ كنند بر اساس اين احساس وظيفه، استيضاح وزير علوم را مطرح كردند.  وي تصريح كرد: پادرمياني رئيس مجلس براي حل اين مشكلات در وزارت علوم، جلسه و نشست نمايندگان با فرجي‌دانا و مطرح كردن نگراني‌ها و همچنين فرصت يك ماهه به وي براي رفع اين نگراني‌ها نشان دهنده اين است كه نمايندگان مجلس نگاه سياسي به اين استيضاح ندارند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: من به عنوان يك اصولگراي مستقل وظيفه دارم از اصول نظام دفاع كنم و براي رفع خطراتي كه نظام جمهوري اسلامي به ويژه در حوزه علم، دستاوردهاي علمي و دانشگاه‌ها با آن مواجه است، تلاش كنم، به استيضاح وزير علوم نگاهي كاملاً فني، اجرايي و كارآمد دارم و نگاه سياسي به اين موضوع را قبول ندارم.
   
 فرجي‌دانا دانشگاه را باشگاه سياسي كرده است
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين‌شهر در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون برنامه و بودجه خانه ملت در گفت‌و‌گو با فارس، با توجه به فضاي مجلس گفت كه نمايندگان به استيضاح رأي مثبت خواهند داد.  وي افزود: اتهامات وارده به وزير علوم سياسي نيست و جنبه علمي دارد چراكه فعاليت‌هاي وزير باعث شده تا دانشگاه‌ها از يك مكان علمي به يك باشگاه براي احزاب سياسي تبديل شوند. موضوع دانشجويان ستاره‌دار و اسلامي شدن دانشگاه‌ها از ديگر دلايل طرح استيضاح وزير علوم است كه به‌رغم فرصت يك ماهه به وزير اقدام عملي خاصي براي حل اين مشكلات صورت نگرفته است.
  
  استيضاح خواسته عمومي نمايندگان است
قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون آموزش خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طي شدن روند منطقي و قانوني استيضاح وزير علوم، گفت: خواسته‌هاي استيضاح‌كنندگان مشخص است، در واقع استيضاح يك خواسته عمومي در مجلس است.
وي در توضيح محورهاي استيضاح گفت: اين محورها در راستاي رسالت‌هاي بر زمين مانده وزارت علوم است، از جمله وظايفي كه براساس اساسنامه و قانون بايد انجام مي‌شده و انجام نگرفته است و نيز كارهايي كه قانوناً نبايد صورت مي‌گرفته ولي آثار آن را در وزارتخانه مشاهده مي‌كنيم.  جعفري اعطاي فرصت يك ماهه به وزير علوم را نشان‌دهنده برخورد منطقي نمايندگان با موضوع استيضاح وزير علوم برشمرد و گفت: نمايندگان قطعاً تسليم جوسازي رسانه‌ها نمي‌شوند. بعضي رسانه‌ها كه در حال جوسازي عليه مجلس هستند خيرخواه وزارتخانه نيز نمي‌باشند و ان‌شاءالله روز چهارشنبه نمايندگان تصميم خود را به بهترين نحو خواهند گرفت و از فضاي عمومي مجلس برمي‌آيد كه استيضاح رأي خواهد آورد.
 
   اگر رشد علمي ادامه مي‌يافت به رتبه چهارمي جهان مي‌رسيديم
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، درباره فضاي عمومي مجلس نسبت به استيضاح فرجي‌دانا، گفت:‌اصل استيضاح براي دفاع از حقوق مردم است. مردم فرزندان خود را به دانشگاه مي‌فرستند تا درس خوانده و به لحاظ علمي رشد كنند يعني همان اتفاقي كه در چند سال اخير رخ داد و ما را به مقام شانزدهم علمي دنيا رساند و اگر به همان منوال پيش مي‌رفت طبق پيش‌بيني‌ها در سال 2018 به مقام چهارم دنيا مي‌رسيديم.
وي ارتقاي علمي دانشگاه‌ها را معلول آرامش دانشگاه عنوان كرد و گفت: مردم فرزندان خود را به دانشگاه نمي‌فرستند تا اهرم و ابزار دست گروه‌هاي سياسي شوند و ما بارها اين موضوع را به وزير علوم يادآوري كرديم و از او پرسيديم چرا كساني چون آقايان ظريفيان، ميلي‌منفرد و توفيقي را بر سر كار قرار داده‌ايد كه سابقه اغتشاش‌گري در سال‌هاي 78 و 88 در دانشگاه دارند؟
 
   دولت به دليل رودربايستي نمي‌تواند وزير علوم را عزل كند
حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي نماينده مردم بم و عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به طرح استيضاح وزير علوم، تحقيقات و فناوري، با بيان اينكه مجلس در راستاي تعامل با دولت طرح استيضاح فرجي‌دانا را آماده كرده است، اظهار داشت: استنباط ما اين است كه دولت به دليل رودربايستي نمي‌تواند وزير علوم را عزل كند و استيضاح وي، كمكي به دولت است لذا مجلس در اين زمينه به دولت كمك مي‌كند و دولت هم بايد از مجلس تشكر كند كه كار دولت را آسان كرده است.
وي با بيان اينكه استيضاح وزير علوم به معناي تقابل مجلس با دولت نيست، ‌گفت: متأسفانه برخي افراد و رسانه‌ها روش زشتي در برابر اين موضوع در پيش گرفتند و به مجلس مي‌گويند كه شما چيزي از تخلفات ما نگوييد تا ما هم تخلفات ديگران را نگوييم. اين چه منطق غلطي است كه در پيش گرفتند كه تا مي‌گوييم در وزارت علوم تخلف شده آنها هم مي‌گويند، فلاني هم تخلف كرده است. تخلف از سوي هركسي كه صورت گرفته، بايد گفته شود و آن فرد هم بايد طبق قانون پاسخگو باشد.
عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس ادامه داد: اگر در بحث بورسيه‌ها در گذشته تخلفاتي صورت گرفته، دليل نمي‌شود كه اينها تخلفات خود را اينگونه توجيه كنند. آن هم در حالي كه اصل اين موضوع محل ترديد است و بسياري از دوستان ما در وزارت علوم حضور داشتند و اطلاع دارند كه در بورسيه‌ها تخلفي به‌وجود نيامده است.  حجت‌الاسلام غضنفرآبادي با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري مبني بر سياسي نشدن فضاي دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه شاهديم كه سياسي‌كاري روي فضاي دانشگاه‌ها سايه انداخته است و با وجود نيروهاي جوان و با استعداد اما افراد بازنشسته كه در فتنه 88 هم به طور مسلم نقش داشتند، در دانشگاه‌ها و وزارت علوم مسئوليت گرفتند و يكي از دلايل بنده هم براي امضاي طرح استيضاح وزير علوم استفاده از فتنه‌گران در وزارت علوم است.
وي افزود: به‌‌رغم مهلت‌هاي داده شده به وزير، وي دامنه اشتباهات خود را روز به روز گسترش داده و گرچه بنده اگر شاهد كاهش خطاهاي وي بودم امضاي خود را پس مي‌گرفتم اما اين رفتارهاي غلط روز به روز رو به افزايش است.  عضو كميسيون قضايي مجلس با اشاره به فضاسازي برخي رسانه‌ها عليه استيضاح وزير علوم و سياسي خواندن آن تصريح كرد: اگر اين رسانه‌ها دست به جوسازي زدند و بي‌انصافي مي‌كنند، ما مستند صحبت مي‌كنيم كه سطح علمي دانشگاه‌ها افت كرده و افراد فتنه‌گر در وزارت علوم و دانشگاه‌ها لانه كرده‌اند. از طرفي گفته‌ مي‌شود كه مجلس به وظايف خود عمل كند و وقتي مجلس مي‌خواهد به وظيفه قانوني خود عمل كند مي‌گويند مجلس سياسي‌كاري مي‌كند.
وي با رد فراكسيوني بودن استيضاح وزير علوم گفت: امضاكنندگان استيضاح وزير علوم از دو فراكسيون اصولگرايان و رهروان ولايت هستند.


نویسنده : كبري آسوپار 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن