تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820644914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس مجلس شورای اسلامی: مرحوم ابوترابی محصول تربیت اسلام ناب محمدی(ص) بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس مجلس شورای اسلامی: مرحوم ابوترابی محصول تربیت اسلام ناب محمدی(ص) بود قزوین-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی یاد و خاطره آزادگان سرافراز میهن اسلامی بویژه سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ˈعلی اکبر ابوترابی فردˈ را گرامی داشت و گفت: این شخصیت بزرگ و برجسته محصول تربیت مکتب اسلام ناب محمدی(ص) بود.


به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ ظهر شنبه در آیین گرامیداشت سردار آزادگان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیدˈ علی اکبر ابوترابی فردˈ که به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با عنوان ˈابر فیاضˈ برگزار شد، به مجاهدت های رزمندگان میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ، کشورمان کمتر دوره ای را به خود دیده است که مردان مصممی همچون مرحوم ابوترابی فرد برای تحقق آرمانی ارزشمند و مقدس مجاهدت و جانفشانی کنند.
وی از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران میهن اسلامی به عنوان یکی از سرمایه های بزرگ ملی یاد کرد که باید حفظ شوند و افزود: بسیاری از کشورهای دنیا فاقد چنین شخصیت های برجسته، نقش آفرین و الهام بخشی می باشند که در ابعاد مختلف موثر و رشد معنوی داشته باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت حفظ آثار و اسناد مربوط به شهدا و شخصیت های برجسته در طول دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و از جمله مرحوم ابوترابی فرد تاکید کرد و گفت: آثار این شخصیت ها که تربیت شده مکتب اسلام بوده اند، تحول آفرین و منشأ ثمرات مثبتی در جامعه است.
لاریجانی، شخصیت برجسته مرحوم ابوترابی فرد را محصول سبک زندگی اسلامی و تربیت و تفکر اصیل دینی برشمرد و افزود: در طول تاریخ سبک های دیگری نیز وجود داشته اند که یکی از آنها تفکر و سبک مارکسیستی بود که از دل آنها استالین بیرون آمد که برای ایجاد حاکمیت و قدرت طلبی چندین میلیون انسان را کشت.
وی اظهارکرد: سبک دیگر، مدل غربی است که امروز بشریت از تخریب ها و آسیب هایی که برای جامعه بشری دارند، به ستوه آمده اند.
رییس مجلس شورای اسلامی، تخریب طبیعت و محیط زیست، قدرت طلبی روز افزون و افزایش حس درنده خویی و ایجاد جنگ ها را محصول تفکر و توجه به سبک غربی دانست و گفت: با وجود تصویر به ظاهر خوبی که برخی رسانه های سلطه جو از حاکمان غرب به تصویر می کشند، حس تفوق طلبی و درنده خویی آنها امروزه در دنیا عیان شده است.
لاریجانی در ادامه از مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد به عنوان عالمی حلیم، زاهدی مهذب و انسانی صالح یاد کرد که عمر خود را برای خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی صرف کرد و افزود: معرفتی که این شخصیت بزرگ از مکتب اسلام و اساتید خویش همچون علامه طباطبایی و امام راحل کسب کرد، او را به مقامی والا و متعالی رساند.
لاریجانی با بیان اینکه مرحوم ابوترابی فرد نمونه واقعی یک انسان مومن، مجاهد، با تقوا و مخلص بود که در طول عمر پربرکت و کوتاهش وظیفه خود را بدرستی شناخت و به آن به شایستگی عمل کرد، اظهارداشت: وی اهل ریا و تظاهر نبود و نهان و آشکارش با هم فرقی نداشت.
رییس مجلس شورای اسلامی، توجه به اقامه نماز اول وقت را از دیگر ویژگی های مرحوم ابوترابی فرد برشمرد و افزود: به فضیلت نماز اول وقت در جامعه امروز ما با سهل انگاری توجه می شود در حالیکه این موضوع منطبق با توصیه های دینی نیست، بنابراین ضروری است تا توجه بیشتری نسبت به نماز به عنوان ستون دین داشته باشیم.
لاریجانی در ادامه به صبر و استقامت مثال زدنی سرور آزادگان مرحوم ابوترابی فرد در دوران اسارت که خیلی از آزادگان و حتی سربازان عراقی را دچار تحول ساخت، اشاره کرد و گفت: وی روحیه صبر و استقامت خود را به سایر آزادگان انتقال می داد و وجود همین ویژگی ها بود که آزادگان سرافراز ما در طول دوره اسارت در برابر شکنجه های طاقت فرسای دشمن به شایستگی ایستادگی کرده و مقاوم تر ظاهر شدند.
وی با بیان اینکه جامعه ای که در راه آرمان های خود صبر و استقامت پیشه نماید، بدون شک به موفقیت دست پیدا می کند، اظهارکرد: جامعه ما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر استقلال سیاسی و خوداتکایی اقتصادی تاکید و استقامت کرد و نتیجه آنرا نیز دید.
ادامه دارد.....
7392 / 614



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن