تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799661533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفت بیش از 40 نماینده مجلس با استیضاح فرجی دانا /نام 10 نماینده در لیست این بورسیه‌های غیرقانونی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مخالفت بیش از 40 نماینده مجلس با استیضاح فرجی دانا /نام 10 نماینده در لیست این بورسیه‌های غیرقانونی

مخالفت بیش از 40 نماینده مجلس با استیضاح فرجی دانا /نام 10 نماینده در لیست این بورسیه‌های غیرقانونی
بعد از سکوتی تقریبا دو ماهه دولتی‌ها خود را در موقعیت حمایت کامل از رضا فرجی‌دانا نشان می‌دهند

به گزارش نامه نیوز، روزنامه اعتماد در گزارشی با نظرخواهی از تعدادی از نمایندگان نظر آنها پیرامون استیضاح وزیر علوم را جویا شده است. در این گزارش آمده است؛


حرف‌هایی برای زدن باقی مانده است، این را هم معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفته و هم از برخی‌گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است می‌توان فهمید؛ گزارش‌هایی درباره پشت پرده بورسیه‌های دولت قبل که وزارت علوم می‌گوید آنها «غیرقانونی» هستند. بعد از سکوتی تقریبا دو ماهه دولتی‌ها خود را در موقعیت حمایت کامل از رضا فرجی‌دانا نشان می‌دهند. معاون اول رییس‌جمهور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به پیگیری برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم تصریح کرد که به داشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا در حوزه دانشگاهی افتخار می‌کنم. این یعنی قراری برای عقب‌نشینی در قبال پیشنهادهایی که استیضاح‌کنندگان ارائه کرده‌اند، نیست. مخصوصا اینکه اسحاق جهانگیری با وجود اصرار مخالفان فرجی‌دانا در مجلس تاکید کرده که «ایشان در این مدت عملا به دانشگاه‌ها، امید و نشاط تازه‌یی داده است. 


در یک سال گذشته، دانشگاه آرام‌ترین دوران خویش را پشت سر گذاشت و نظم و انضباط علمی به دانشگاه بازگشت.» مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم درباره اینکه آیا پاسخ وزیر علوم در جلسه استیضاح قانع‌کننده خواهد بود یا خیر، گفته که «حتما پاسخ می‌دهد و پاسخ خوبی هم خواهد داد.» اینها همه بعد از این است که در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، وزرا و معاونین رییس‌جمهور بعد از حمایت از وزیر علوم از او خواستند تا بر روی حقوق مردم در دانشگاه‌ها ایستادگی کند؛ حقوقی که دولت و هواداران دولت معتقدند در جریان بورسیه‌های دولت قبل تضییع شده است؛ موضوعی که استیضاح‌کنندگان نه تنها آن را قبول ندارند بلکه بند اول طرح استیضاح آنها هم به همین موضوع و عقب‌نشینی از «غیرقانونی» بودن این بورسیه‌ها مربوط می‌شود؛ چیزی که طی سه ماه گذشته حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشته است.


از جمله وجود نام 10 نماینده در لیست این بورسیه‌ها که گفته می‌شود برخی از آنها در جریان استیضاح وزیر علوم هم نقش جدی داشته‌اند. افشاگری‌ها درباره این بورسیه‌ها تا همین هفته قبل به اظهارات برخی از نمایندگان محدود می‌شد که اطلاعات استخراج شده از پرونده این بورسیه‌ها را گاه با خبرنگاران مطرح می‌کردند. از چهارشنبه هفته قبل اما گزارش‌های خبرگزاری ایلنا موضوع را به سمت و سوی دیگری برد و زوایای جدید از پشت پرده این بورسیه‌ها فاش شد. ایلنا در دومین گزارش خود که روز جمعه منتشر شد نوشت که خبرنگار این خبرگزاری در ادامه افشای تخلفات وزارت علوم در دولت احمدی‌نژاد به اسناد متقنی دست یافته که براساس آن با توصیه یکی از معاونان وقت وزارت علوم، 700 نفر از افراد عضو برخی تشکل‌های به اصطلاح دانشجویی و سایر کسانی که با این مجموعه‌ها در ارتباط بوده‌اند برای استفاده از مزایای بورسیه معرفی شده‌اند. به نوشته ایلنا «پس از مطرح شدن بورسیه‌های غیرقانونی، یکی از نهادهای نظارتی با ورود به موضوع اعطای بورسیه به نورچشمی‌های دولت احمدی‌نژاد از ادامه تحصیل 300 نفر از افرادی که در دستگاه‌های دولتی شاغل بوده‌اند ممانعت به عمل آورده است. این دستگاه نظارتی از وزارت علوم خواسته تا بورس این افراد را متوقف کند چراکه مطابق قانون، کارگزاران دولت به صورت همزمان حق استفاده از بورس تحصیلی و اشتغال در دستگاه دولتی را ندارند.» بر این اساس جدا از تخلفاتی که وزارت علوم دولت قبل در حوزه آموزش و اعطای بورسیه تحصیلی به افراد خاص داشته است، خبرنگار ایلنا به اسنادی دست یافت که حکایت از تخلفات گسترده مالی در برخی از دانشگاه‌ها دارد. تنها طبق یکی از این اسناد، مبلغ 20 میلیارد ریال به یکی از دانشگاه‌های کشور ابلاغ اعتبار صورت گرفته است اما دانشگاه مزبور حق استفاده از این اعتبارات را نداشته و ملزم شده عین اعتبارات دریافتی را به صورت بن کارت در اختیار یکی از افراد مورد نظر مدیران وقت وزارت علوم قرار دهد که اکنون هیچ ردی از این بن کارت‌ها و محل هزینه‌ آنها وجود ندارد. 


خبرگزاری ایلنا در گزارش خود تاکید کرده که در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه را منتشر خواهد کرد؛ اطلاعاتی که خیلی‌ها معتقدند قسمت نهایی افشای آن مربوط به روز استیضاح وزیر علوم و دفاع او در برابر استیضاح‌کنندگان خواهد بود. این همه در حالی است که جواد هروی، یکی از پنج عضو کمیته پیگیری این استیضاح‌ها در مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته است که «فرجی‌دانا استیضاح بشود یا نشود تفاوتی نمی‌کند؛ چرا که باید تکلیف این پرونده روشن شود.» او گفته «اینجانب در این قضیه کوتاه نمی‌آیم، زیرا معتقدم آنچه مسلم است این‌ است که خلاف و تخلف محرزی، آن هم در یک منطقه وسیع و به تعداد زیاد صورت گرفته است.» روزنامه اعتماد امروز در نظر خواهی از 57 نماینده‌ مجلس رای آنان را به استیضاح رضا فرجی دانا، وزیر علوم جویا شده‌است که بیش از 40 تن از آنان اعلام کردند با استیضاح وزیر علوم مخالف بوده و در جلسه چهارشنبه رای منفی به این استیضاح خواهند داد.










1393/5/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن