تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799123600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کل دادگستری فارس : رسانه ارزشمند ترین ابزار فرهنگی برای اصلاح جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کل دادگستری فارس : رسانه ارزشمند ترین ابزار فرهنگی برای اصلاح جامعه است شیراز - ایرنا - رییس کل دادگستری استان فارس با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با تقدیر از خبرنگاران و فعالان رسانه بیان داشت : رسانه ارزشمند ترین و تاثیر گذارترین ابزار فرهنگی برای اصلاح جامعه است .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ذبیح الله خداییان روز شنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران افزود: در عرصه ای که رسانه های بیگانه و معاند برای به زیر سووال بردن ارزشهای معنوی و فرهنگی جامعه ما تلاش می کنند و از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند ، عرصه رسانه های ما نیز باید تقویت شود و با تشکیل قرارگاههای فرهنگی به مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن در این عرصه بپردازیم.
رییس کل دادگستری فارس با بیان اینکه عنصر اصلی رسانه خبرنگار است، گفت: اصلاح امور یکی از کارکردهای مهم رسانه ها است و دراین زمینه خبرنگاران نقشی فراگیر و تاثیر گذار دارند.
خداییان با تاکید بر اینکه نقد سازنده موجب خدمت رسانی بهتر به مردم خواهد شد، رسانه را چشم تیزبین جامعه برشمرد و با تاکید براینکه نظارت رسانه ای نظارتی غیررسمی است که نقش مهمی در سالم سازی محیط و مبارزه با فساد اداری دارد، گفت: یکی از راه های تحقق شعار سال مبارزه با فساد اداری و مبارزه با بروکراسی است، رسانه با حضور همه جانبه در میان اقشار جامعه و شفاف سازی می توانند مهمترین نقش را داشته باشند.
این مقام قضایی اظهار داشت : عنصر اصلی رسانه خبرنگار و آنچه برای خبرنگار مهم است، داشتن دقت، صراحت، صداقت و شجاعت است، همین عاملی برای ارتقا سطح اعتماد مردم به رسانه ها محسوب می شود.
رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه روز خبرنگار فرصتی گرانمایه برای پاسداشت مقام انسان های فرهیخته ای است که با قلم به جنگ با جهل و نادانی می روند، گفت: اولویت امسال فرهنگ و فرهنگ بسترساز موفقیت در تمام عرصه های جامعه است، بدون تحول در فرهنگ تحول در سایر بخش ها امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی هم می تواند جامعه را به اعتلا یا به انحطاط بکشاند گفت : پایه های علمی، اخلاقی و هنری جامعه که موجب رشد جامعه است، با فرهنگ مستحکم می شود.
رییس شورای قضایی استان فارس مهمترین نقش را در ارتقا فرهنگی جامعه برای مراجع فرهنگی دانست و تاکید کرد : از جمله مهمترین مراجع فرهنگی رسانه ها است.
دکتر خداییان رسانه را ارزشمندترین دست آوردهای جامعه بشری دانست و با یادآوری اینکه تبدیل جهان به یک دهکده، مرهون حضور رسانه است، بر لزوم خودداری از افراط و تفریط و تناقض گویی، تاکید کرد و یاد آور شد : کار رسانه بسیار سخت است، ارباب جراید و رسانه ها همواره تحت فشار هستند تا از هرگونه اشتباه و تضییع حقوق جامعه، جلوگیری شود البته در این مسیر خط قرمزهایی هم وجوددارد که عموما در راستای خدمت بهتر به مردم باید آنها را رعایت کرد.
وی اضافه کرد : در انتشار اطلاعات و اخبار باید امنیت ملی، منافع عمومی را مد نظر قرار داده و از هتک حرمت و حیثیت افراد که حق الناس است نیز جلوگیری شود .
وی ادامه داد: اگر خبری منتشر شود و به ناحق آبروی شخصی به مخاطره بیفتد، قابل جبران نیست.
رییس سازمان بازرسی منطقه سه کشور و بازرس کل استان فارس نیز دراین مراسم با گرامیداشت روز خبرنگار گفت : همگرایی دستگاه قضایی دراستان فارس فرصت مناسبی در اختیار رسانه ها قرار داده تا در جهت توسعه و تعالی جامعه به اطلاع رسانی بهتر و بیشتر از این حوزه بپردازند.
حجت الاسلام سید رسول محمود آبادی نظارت بر حسن جریان امور را از وظایب سازمان بازرسی دانست و گفت : رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و ما آمادگی استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های رسانه ای استان فارس در این زمینه داریم.
رییس خانه مطبوعات استان فارس و معاون سردبیر روزنامه خبر جنوب نیز دراین مراسم با گرامیداشت یاد شهدای عرصه قلم گفت : قدردانی قاطبه مردم از اجرای عدالت و قانون از جمله مواردی است که از سوی مردم به ما منعکس می شود و ما موظف به انعکاس آن هستیم.
محمد تقی زرین چنگ با تقدیر از دستگاه قضایی استان فارس خواستار فعالیت مجدد شورای حل اختلاف در خانه مطبوعات برای رسیدگی به اختلافات احتمالی بین مجموعه مطبوعات و رسانه های فارس و حل کدخدامنشی این اختلافات در شوای حل اختلاف ویژه خانه مطبوعات شد.
نیکنام خشنودی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار بیان داشت : دستگاه قضایی در استان فارس با اجرای عدالت و قانون زمینه رضایت بیشتر مردم را فراهم کرده و البته لازم است در برخی موارد و با رعایت برخی ظرایف در اجرای احکام و حدود ، زمینه بهانه جویی از رسانه های معاند و بیگانه گرفته شود .
خشنودی با بیان اینکه اجرای مراسم اعدام در ملاء عام قطعا می تواند تاثیر بسزایی در کاهش جرم و جنایت داشته باشد تاکید کرد : بی دقتی در اجرای این مراسم و بروز برخی بدسلیقگی ها می تواند همین مراسم را دستاویزی برای رسانه های معاند برای به زیر سووال بردن اصل موضوع کند ، ایجاد محدودیت برای حضور کودکان خردسال در مراسم اعدام در ملاء عام نیز از جمله مواردی است که بهتر است رعایت شود.
خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی و دفاع مجموعه قضایی از حق عمومی جامعه همواره مورد تاکید بوده گفت : برگزاری برخی از محاکم علنی با حضور خبرنگاران موجب تقویت جنبه های مثبت رعایت حقوق شهروندی می شود.
در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان فعال در حوزه قضایی تقدیر شد. ک/2
677 / 667



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن