تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819282790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بشار جعفری: سوریه رکن مهمی در مبارزه با تروریسم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بشار جعفری: سوریه رکن مهمی در مبارزه با تروریسم است تهران-ایرنا- ˈبشار جعفریˈ سفیر سوریه در سازمان ملل متحد بعد از تصویب قعطنامه 2170 شورای امنیت در مورد گروه تروریستی داعش گفت که دمشق رکن مهمی در مبارزه با تروریسم است.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مقر سازمان ملل متحد، در حالیکه شورای امنیت در نشست شامگاه جمعه (24 مرداد/ 15 اوت) با اتفاق آرا قطعنامه 2170 را علیه گروه تروریستی داعش تصویب کرد و از همه گروه های وابسته به گروه تروریستی القاعده خواست به خشونت ها پایان دهند و هرچه سریع تر سلاح خود را بر زمین گذارند، بشار جعفری بعد از تصویب این قطنامه گفت: دمشق بارها پیش از این نسبت به تهدید گروه های تروریستی هشدار داده بود و دولت سوریه یک رکن مهم در مبارزه با تروریسم بوده است.
به گزارش خبرگزاری کویت از مقر سازمان ملل متحد، جعفری همچنین با استقبال از قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات گروه تروریستی جبهه النصره را در عراق و سوریه محکوم کرد اما وی از ˈمارک لیل گرانتˈ سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد و رییس دوره ای شورای امنیت که پیش نویس قطعنامه را تهیه کرده است به دلیل مشورت نکردن با عراق و سوریه در مورد این قعطنامه ابراز نارضایتی کرد.
وی افزود: این قطعنامه باید سه سال قبل تصویب می شد، زمانیکه دولت دمشق بارها تلاش کرد تا توجه جامعه جهانی را به مصیبت در حال وقوع در سرزمین خود جلب کند، در حالیکه کشورهای عربی منطقه به این گروه ها کمک می کردند.
وی گفت اگر شورا زمانیکه سوریه از اقدامات تروریستی آنها شکایت می کرد خطر تروریست ها را جدی گرفته بود، امروز به قعطنامه 2170 نیازی نبود و از شورای امنیت خواست تا با کشورهای درگیر مبارزه با تروریست ها بیشتر رایزنی کند.
بر پایه این گزارش، ˈمحمد علی الحکیمˈ سفیر عراق در سازمان ملل متحد نیز با استقبال از این قطعنامه آن را نشانه خوبی از تعهد جدی همه کشورهای عضو برای مبارزه با تروریسم نامید. الحکیم یادآور شد که باید گروه تروریستی داعش را شکست دهیم، وی خواستار تشدید حملات آمریکا علیه این گروه شد.
گرانت سفیر انگلیس نیز گفت که این قطعنامه پیام روشنی است که نشان می دهد جامعه بین المللی اقدامات خشن و بی اساس این گروه تروریستی همچنین ایدئولوژی افراط گرایانه این گروه را قاطعانه رد می کند و در عزم خود برای مخالفت و مقابله با آن راسخ است.
ˈسامانتا پاورˈ سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفت که شمار شبه نظامیان خارجی در عراق و سوریه به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است.
گزارش می شود حدود 12 هزار تبعه خارجی اکنون در این کشورها به گروه تروریستی داعش پیوسته اند. بازگشت این افراد به کشورهای خود یا دیگر کشورهای آسیب پذیر می تواند دامنه خشونت را گسترش دهد.
این قعطنامه که انگلیس پیش نویس آن را تهیه کرده بود بعد از خشونت های اخیر گروه تروریستی داعش در عراق، کشتار غیرنظامیان و اذیت و آزار صدها هزار تن از اقلیت های مذهبی و قومی تصویب شده است.
بر اساس قطعنامه 2170، شورای امنیت سازمان شش نفر از تروریست ها از جمله سخنگوی داعش را در فهرست سیاه خود قرار داد و کسانی که از تروریست ها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، تهدید به تحریم کرد.
در قطعنامه روز جمعه اسامی شش نفر که از نظر مسافرت بین المللی و توقیف اموال تحریم می شوند اعلام شده است؛ از جمله این افراد ˈابو محمد العدنانیˈ سخنگوی داعش است. وی یک عراقی است که کارشناسان سازمان ملل به عنوان یکی از متنفذترین سران داعش و نزدیک به ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده این گروه می شناسند.
این قطعنامه شورای امنیت از اقدامات تروریستی داعش و ایدئولوژی به شدت افراط گرایانه اش، تداوم نقض نظام یافته و گسترده حقوق بشر و قوانین بین المللی از سوی این گروه ابراز تاسف و آن را به شدیدترین نحو ممکن محکوم کرده است.
شورای امنیت همچنین ˈسعید عارفˈ افسر سابق ارتش الجزایر را که در سال 2013 از حبس خانگی در فرانسه گریخت و به جبهه النصره پیوست در فهرست سیاه خود قرار داده است.
ˈعبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخˈ تبعه عربستان سعودی ملقب به ˈتبلیغاتچی اینترنتی پیشتاز تروریستیˈ سرکرده جبهه النصره در منطقه لاذقیه سوریه از دیگر سران داعش و در این فهرست است.
ˈحمید حمد حمید العلیˈ و ˈحجاج بن فهد العجمیˈ هر دو تبعه کویت به دلیل حمایت مالی از جبهه النصره مورد تحریم قرار گرفته اند.
ˈعبدالرحمن محمد ظفر الزبیدی الجهانیˈ از عربستان سعودی نیز به دلیل اداره شبکه های نیروهای خارجی النصره به عنوان یک تحریم شده دیگر معرفی شده است.
این قطعنامه استخدام جنگجوی خارجی را محکوم کرده و آمادگی خود را برای تحریم افرادی که جنگجوی خارجی را از نظر مالی تامین کنند، اعلام می دارد. در قطعنامه از اینکه درآمدهای حاصل از میدان های نفتی توسط هردو گروه برای سازماندهی حملات استفاده می شود، ابراز نگرانی شده است.
قطعنامه تصویب شده هرگونه معامله تجاری مستقیم یا غیرمستقیم با داعش و جبهه النصره را محکوم کرده و هشدار می دهد چنین اقدامی می تواند تحریم های سازمان ملل را در پی داشته باشد.
در قطعنامه همچنین از کارشناسان سازمان ملل در امور نظامی تحریم های القاعده درخواست شده ظرف 90 روز گزارشی در مورد تهدید گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و جزئیات مربوط به استخدام نیروهای آن و تامین مالی این گروه ها ارائه دهند.
مبنای قطعنامه، فصل هفتم منشور سازمان ملل است که رعایت آن را از سوی کشورهای عضو سازمان ملل از نظر حقوقی الزام آور ساخته و به شورای امنیت اختیار می دهد تصمیم هایی در مورد تحریم های اقتصادی یا اعمال زور اتخاذ کند.
اروپام**9157** 1337



25/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن