تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816248755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروتئین طبیعی برای درمان اختلال تحمل گلوتن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پروتئین طبیعی برای درمان اختلال تحمل گلوتن
کد خبر: ۴۲۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ - 16 August 2014


محققان فرانسوی با مدارک و شواهد ثابت کرده‌اند پروتئینی به نام الافین Elafine با خواص ضدالتهابی در درمان بیماری سلیاک موثر است.

به گزارش فارس، گلوتن نام یکی از پروتئین‌های موجود در گندم، جو، جوی سیاه ، چاودار و ... است؛ این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فرآورده می‌شود؛ گلوتن از کلمه لاتین گرفته شده و به معنی چسب است؛ گلوتن پروتئینی است که از غذاهای فرآوری شده از گندم و سایر غلات به دست می‌آید.

در انسان‌ها حساسیت به گلوتن زیاد دیده شده است؛ گلوتن در بسیاری از موادغذایی پرکالری وجود دارد؛ ترک این ماده موجب لاغری می‌شود اما باید بدانید حذف یک آیتم از موادغذایی بدون عواقب نیست؛ برخی بر اثر حساسیت به گلوتن دچار بیماری سلیاک می‌شوند.

این بیماری نوعی بیماری گوارشی مزمن است که در افراد حساس به گلوتن بروز می‌کند؛ با وارد شدن گلوتن به سلول‌های پرزهای روده، واکنش التهابی ایجاد شده موجب تحلیل پرزهای روده و کاهش فعالیت آنزیم‌های روده می‌شود؛ البته باید بدانید این بیماری واگیردار یا سرطانی نیست.

زمانی که این پروتئین در رژیم غذایی فرد مبتلا به بیماری سلیاک وجود داشته باشد، فرد مسموم می‌شود و منجر به آسیب روده می‌شود؛ این آسیب باعث کاهش جذب مواد غذایی ضروری شده و اگر تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند منجر به سوء تغذیه و بیماری‌های کم خونی، کمبود آهن، کاهش تراکم استخوان، کاهش وزن غیرارادی، کمبود فولات و ویتامین B12 شود.

در تحقیقات قبل گفته شده بود: بیماران مبتلا به سلیاک با کنارگذاشتن کامل گلوتن تا پایان عمر سلامت خود را به دست می‌آورند اما باید برنامه غذایی را تا پایان عمر رعایت کنند.

این افراد باید از خوردن غلات، نان خشک، بیسکوییت، کباب کوبیده رستوران، شنیسل گوشت و مرغ، ماکارونی، رشته فرنگی، غذاهای حاوی جو، شوربا، فرنی، سس سفید، سس گوجه، نشاسته گندم، قهوه فوری، نسکافه، شیرشکلات، سوهان، حلوا، ترحلوا، شکلات، کلیه شیرینهای تهیه شده با آرد گندم، گز، آجیل بوداده، دارچین، چیپس، کشک، مارگارین، سرکه سفید، سس های آماده، ویفرها و .... خودداری کنند؛ اما پزشکان به جای تمام این مواد، موادغذایی دیگری را جایگزین می‌کنند تا فرد دچار کمبود ویتامین نشود.

اما به تازگی محققان فرانسوی INRA و Inserm  در همکاری با محققان دانشگاه مک مستر در کانادا و مدرسه پلی تکنیک فدرال زوریخ با مدارک و شواهد ثابت کرده‌اند پروتئینی به نام الافین که خواص ضد التهابی دارد در درمان این بیماری موثر است؛ این محققان ارتباط بین الافین و تخریب ضعیف گلوتن را پیدا کرده‌اند؛ حالت دوم تا حدودی به علت پروتئین‌های دیگر است که مانع تخریب گلوتن‌های خوب می‌شوند؛ به این ترتیب بیماران مبتلا به سلیاک می‌توانند به طور طبیعی غذا بخورند.

این محققان آزمایشهایی را بر روی موش‌هایی که مبتلا به عدم تحمل گلوتن بودند انجام دادند؛ آنها یک باکتری پروبیوتیک را که قادر به ارائه این پروتئین است را درسطح مخاط روده موش توسعه دادند.

موش‌ها در این آزمایش واکنش التهابی داشتند. این استراتژی یک فرصت بی‌نظیر در درمان این بیماری است و نویسندگان این مطالعه از این موضوع خیلی خوشحال هستند.

گام بعدی برای تعیین مکانیسم اثرات مثبت الافین و شناسایی باکتری است که به طور طبیعی پروتئین تولید می‌کند و خواص مشابه ضد التهابی دارد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن