تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798580158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران ۳ سال دیگر در پارس جنوبی از قطر پیش می افتد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ایران ۳ سال دیگر در پارس جنوبی از قطر پیش می افتد
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران : طی ۳ سال، پارس جنوبی را تکمیل خواهیم کرد. شاهد تولید گاز از پارس جنوبی با تمام ظرفیت خواهیم بود و فکر می کنیم که از قطر پیشی خواهیم گرفت.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش جام نیوز به نقل از تسنیم؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ایران قصد دارد بدون توجه به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد خود، توسعه میدان عظیم گازی پارس جنوبی را در طی 3 سال آینده به اتمام برساند و تلاش هایش برای جلب نظر شرکت های نفتی آمریکایی و اروپایی از طریق قراردادهای سرمایه گذاری را مجددا برنامه ریزی کند.
علی کاردور افزود: ایران به عنوان دارنده بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان، انتظار دارد بتواند تولید گاز خود در میدانی را که در خلیج فارس با قطر شریک است افزایش دهد، هرچند که موانع ناشی از تحریم، دسترسی آن را به سرمایه و فن آوری مورد نیاز محدود سازد.
کاردور در این مصاحبه افزود: «در طی 3  سال، پارس جنوبی را تکمیل خواهیم کرد...ما شاهد تولید گاز از پارس جنوبی با تمام ظرفیت خواهیم بود و فکر می کنیم که از قطر پیشی خواهیم گرفت.»
معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران افزود، پارس جنوبی که به همراه میدان شمال قطر بزرگترین ذخیره گازی جهان را تشکیل می دهد، به ایران کمک خواهد کرد تا تقاضای داخلی خود برای گاز را تامین کند.
وی در ادامه گفت، ایران «با یا بدون تحریم ها» باید میادین مشترک را توسعه دهد. کاردور افزود، ایران قصد داشت یک قالب قرارداد نفتی انعطاف پذیر و جذاب را در کنفرانسی در لندن در روزهای 3 تا 5 نوامبر ارائه دهد. اما از آنجایی که مذاکرات هسته ای تمدید شد، زمان برگزاری این کنفرانس تا اواخر ماه نوامبر به تاخیر افتاد.
این مقام ایرانی گفت، این قراردادها «تا حدودی مابین مدل بیع متقابل و موافقتنامه های مشارکت در تولید هستند» و به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند سرمایه گذاران طولانی مدت را تشویق به همکاری کنند. شرکت ها اجازه دارا شدن مالکیت ذخایر را نخواهند داشت، اما آنها می توانند  شرکت های مشترکی با همکاری شرکای داخلی برای مدیریت میادین ایجاد نمایند.
وی گفت: «ما به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی دسترسی خواهیم یافت...آنها قادر خواهند بود برای دراز مدت (در ایران) باقی بمانند و دسترسی به نفت برای آنها فراهم خواهد بود.»
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد، بر اساس قراردادهای جدید، سرمایه گذاران برای هر بشکه نفتی که تولید می کنند درآمد دریافت خواهند کرد. نرخ این درآمد متفاوت خواهد بود و بستگی به میزان سرمایه گذاری و دشواری پروژه خواهد داشت.
کاردور گفت، این مدل قراردادی در حال انجام بررسی های حقوقی است، مرحله ای که طی آن قبل از پیشنهاد رسمی آن توسط دولت به شرکت های خارجی ضروری است. بسیاری از شرکت های خارجی (برای همکاری با ایران) ابراز تمایل کرده اند، اما هیچکدام تاکنون به صورت رسمی اقدامی برای انعقاد قرارداد صورت نداده اند.
وی افزود: «بازار انرژی انعطاف چندانی ندارد...شما نمی توانید با خیال راحت ما را برای مدت طولانی از بازار انرژی حذف کنید.» 29  




۲۵/۰۵/۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن