تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820827856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صرفه جويي بيش از ١٠ ميليارد ليتر سوخت مايع نيروگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۲۷ق.ظ)
تا پايان سال محقق مي شود؛ صرفه جويي بيش از ١٠ ميليارد ليتر سوخت مايع نيروگاهي حجم گاز ارسالي به نيروگاه ها از ابتداي امسال تاکنون ٤٠ درصد افزايش يافته و پيش بيني مي شود تا پايان سال از اين محل ١٠ تا ١٥ ميليارد ليتر سوخت مايع صرفه جويي و بخشي از آن به صادرات اختصاص يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت با بيان اين که امسال در بخش گازرساني به نيروگاه ها در شرايط بهتري قرار داريم، افزود: ميزان گاز ارسالي به نيروگاه ها در ٤ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ٤٠ درصد افزايش يافته است.
منصور معظمي افزود: با افزايش گاز ارسالي به نيروگاه ها، ميزان سوخت مايع تحويلي به آنها کاهش يافت.
وي با اعلام اين که بخشي از ظرفيت آزاد شده نفتگاز به صاردات اختصاص يافته است، گفت: پيش بيني مي شود امسال حدود ١٠ تا ١٥ ميليارد ليتر صرفه جويي ناشي از افزايش مصرف گاز در نيروگاه ها داشته باشيم که حجم آزاد شده سوخت مايع به افزايش درآمدهاي اقتصادي کمک مي کند.
لازم به ذکر است با آزاد سازي سوخت مايع، امکان صادرات اين فرآورده فراهم شد، براين اساس اخيرا نخستين محموله ٥٠٠ تني نفتگاز ايران به افغانستان صادر شد و قرار است محموله ديگري به همين ميزان به اين کشور صادر شود.
محاسبات قيمتي کارشناسان نفتي نشان مي دهد هر يک تن نفتگاز، ٩٠٠ دلار و هر يک ميليون مترمکعب گازطبيعي نيز در بدترين شرايط قيمتي، ٣٥٠ تا ٤٠٠ دلار معامله مي شود؛ به ديگر معنا، ارزش اقتصادي نفتگاز به لحاظ ايجاد ارزش افزوده، بيشتر از گازطبيعي است و آزادسازي آن مي تواند در روان تر گرداندن چرخ هاي اقتصادي کشور تأثير به سزايي داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن