تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806890365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیروز واقعی جنگ‌های خاورمیانه کیست؟ / گزارشی از سیر تکوینی بحران‌های منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هانی‌زاده در گفتگو مشروح با باشگاه خبرنگاران:
پیروز واقعی جنگ‌های خاورمیانه کیست؟ / گزارشی از سیر تکوینی بحران‌های منطقه
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: غرب به سرکردگی آمریکا همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و آشوب در منطقه خواسته‌های شوم خود را عملی کند و در این راه از هیچ اعمال جنایتکارانه‌ای فروگذار نکرده است از طرف دیگر با تحمیل کشتار بی‌رحمانه و خسارات در منطقه می‌بینیم که پیروزی واقعی از آن مقاومت بوده است.


"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با تحلیلی در رابطه با اینکه غرب به سرکردگی آمریکا همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و آشوب در منطقه خواسته‌های شوم خود را عملی کند و در این راه از هیچ اعمال جنایتکارانه‌ای فروگذار نکرده است از طرف دیگر با تحمیل کشتار بی‌رحمانه و خسارات می‌بینیم که  پیروزی واقعی از آن مقاومت بوده است.

لبنان
 
وی با اشاره به این که دشمنان اسلام و مقاومت همواره درصدد ضربه‌زدن به کشور لبنان هستند، گفت: موضوع لبنان به دلیل وجود طوایف متعدد مذهبی در این کشور موضوع پیچیده‌ای است.
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای این که حضور خودشان را در این کشور که به عنوان چهار راه خاورمیانه معروف است تثبیت کنند دست به انواع توطئه و جنایات زدند.
 
هانی‌زاده  تصریح کرد: در بحران لبنان چه در زمان گذشته و چه در زمان حال دست آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی هم چنان آشکار است و جبهه‌بندی‌ها و صفحه آرایی‌هایی که  در این کشور وجود دارد همگی جریان فکری خود را از کشورهای دیگر تغذیه می‌کنند.
 
وی افزود: با توجه به وجود عوامل مثبت در لبنان مانند مقاومت اسلامی، قدرت‌های منطقه‌ای نتوانستند بار دیگر یک جنگ داخلی را به این ملت تحمیل کنند و حضور حزب‌الله در عرصه‌های سیاسی و طیف وابسته به 8 مارس نتوانسته تا اندازه‌ای از گسترش تنش‌های طایفه‌ای جلوگیری کند.  
 
ضمن این که بحران سوریه نیز تاثیر خود را در این کشور باقی گذاشته است اما با توجه به وجود مثلث ضد صهیونیستی مانند سوریه، ایران، حزب الله این کشور نتوانسته در این مرحله درگیر بحران‌های داخلی شود.
 
سوریه  

وی در تشریح بحران سوریه و اینکه پیروز واقعی در این جنگ کیست، اظهار داشت: سوریه اکنون وارد 38 امین ماه بحران خود شده است و این بحران که از 15 مارس 2011 آغاز شد ماحصل توطئه‌های آمریکا، مرتجع عرب، ترکیه و رژیم صهیونیستی است.
 
این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: انتخابات اخیر سوریه با پیروزی مجدد "بشار اسد" و همگرایی ملی مردم با دولت موجب شد تا این کشور بر اوضاع و بحران فعلی مسلط شود، هرچند حضور جبهه النصره، گروه تروریستی داعش و ارتش موسوم به آزاد در این کشور مخل طی کردن روندی عادی، خواهند شد.

 کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ انسانی و سیاسی می‌تواند در برون رفت سوریه از این بحران کمک کند همان طور که تاکنون نیز این کشور از این موضوع بی‌نصیب نبوده است ضمن این که حزب الله نیز در جریان گسترش درگیری‌های اخیر سوریه در کمک به دولت این کشور نیز موثر بوده است.
 
عراق
 
وی با اشاره به بحران عراق و ناکام ماندن غرب از رسیدن به اهداف خود در این کشور، گفت: داعش پس از تحمیل شکست‌هایی در سوریه بنا به خواست رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان برای ایجاد یک جنگ طایفه‌ای و مذهبی و شکاف میان شیعه و سنی به عراق منتقل شد و مناطق شمال این کشور از جمله موصل و صلاح‌الدین مورد حمله این گروه تروریستی قرار گرفت.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصیح کرد: با حمله به این مناطق آن‌ها دست به کشتار مسلمانان، مسیحیان و ایزدیان زدند و با توجه به این که داعش سودای حمله به اربیل را در سر داشت در نتیجه یک اجماع جهانی علیه این گروه شکل گرفت و آمریکا با تاخیری دو ماهه به این موضوع ورود پیدا کرد.
 
 هانی‌زاده افزود: عراق علاوه بر مشکل امنیتی نیز دارای مسئله سیاسی است و انتخاب العبادی به عنوان نخست وزیر گام مثبتی برای برون‌رفت از بحران فعلی این کشور تلقی می‌شود.
 
 بیش از هر چیز نقش مراجع نجف مانند آیت‌الله "سیدعلی سیستانی" بسیار مهم و تاثیرگذار بود چرا که وی از جوانان عراقی خواست تا به پادگان‌ها مراجعه کرده و جبهه قدرتمندی را مقابل داعش ایجاد کنند و دیدیم که این مهم به خوبی صورت گرفت.
 
 مصر
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به بحران مصر، اظهار داشت: سرنگونی دولت "محمد مرسی" رئیس‌جمهور اسبق مصر و روی کار آمدن "السیسی"  نشانه‌ای است از بازگشت این کشور به دوران قبل از سقوط "حسنی مبارک" به همین دلیل اکنون نظامی‌های حاکم بر مصر همان سیاستی را دنبال می‌کنند که مبارک در گذشته دنبال می‌کرده است.
 
 هانی‌زاده بیان کرد: نیاز به کمک‌های غرب موجب شده تا سیاست مصر به نوعی همراه با این کشورها باشد و با توجه به این که نیمی از جامعه این کشور گرایش به اخوان‌المسلمین دارند پیش‌بینی می‌شود بحران مصر به لحاظ اجتماعی تشدید شود.
 
گفتنی است زمینه‌های همکاری بسیاری میان ایران و مصر وجود دارد و ایران از لحاظ راهبردهای سیاسی می‌تواند به این کشور کمک‌های بسیاری کند اما نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی دراین کشور مانع رسیدن به این مهم می‌شود.
 
  غزه
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه شمار کشته شدگان و جنایات سنگین در غزه مانع از پیروزی مقاومت نخواهد شد، گفت: مردم جبهه واحدی را در مقابل حملات و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل دادند.
 
هانی‌زاده اظهار داشت: خسارت‌های غزه بسیار سنگین است و 2 هزار کشته، 10 هزار مجروح و خرابی‌های زیاد می‌تواند زیرساخت‌ها را نابود کند اما روحیه مقاومت و هم‌سویی مردم برای مقابله با این رژیم یک جنگ فرسایشی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است.
 
وی ادامه داد: تاکنون قریب به 170 نفر از نیروهای نخبه این رژیم کشته و حدود 400 نفر زخمی شده‌اند هم چنین پرتاب موشک از سوی حماس به مراکز و تاسیسات اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی تقریبا اقتصاد آن‌ها را فلج کرده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: در حال حاضر 3 میلیون یهودی به مدت 35 روز در پناهگاه‌ها و زیرزمین‌ها پنهان شده‌اند و این یعنی فعالیت اجتماعی نیز مختل شده است بنابراین علی رغم خسارت‌های سنگین رژیم صهیونیستی مجبور به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های فلسطین است.
 
 هانی‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه توانسته است تاکنون کمک‌های سیاسی و انسانی به مردم غزه داشته باشد و تحرکات دیپلماتیک ایران در سطح منطقه و جهان برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی تاثیرات بسزایی را برجای گذاشته است.
 
انتهای پیام/
 
 








تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن