تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزيابي عملكرد يكساله ملاك انتخاب رئيس جديد شوراي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ارزيابي عملكرد يكساله ملاك انتخاب رئيس جديد شوراي پايتخت
كارنامه يكساله شوراي اسلامي شهر تهران مي‌رود تا در شهريورماه به رياست احمد مسجد‌جامعي تكميل شود، هر چند شوراي دوره چهارم نسبت به ساير دوره‌ها هم به لحاظ كالبدي و هم از نظر تخصصي تفاوت‌هاي بسياري داشت اما با نزديك‌تر شدن به زمان انتخاب رئيس جديد شوراي پايتخت با توجه به وجود دو طيف اصلاح‌طلب و اصولگرا در پارلمان محلي، اين اعضاي شورا هستند كه با انتخاب خود نشان خواهند داد از ارزيابي و عملكرد رياست شورا رضايت دارند يا نه؟
به واقع از آنجايي كه برخي از اعضاي 31 نفره شوراي شهر از بدنه دولت‌هاي قبل، مجلس و ساير بخش‌ها در يك رقابت فشرده با رأي شهروندان به عنوان نمايندگان مردم در شورا حضور يافتند تا به وعده‌هاي انتخاباتي خود جامه عمل بپوشانند، حال بايد ديد در عملكرد و فعاليت‌هاي يكساله خود تا چه ميزان توانسته‌اند به وعده‌ها و درخواست‌هاي شهروندان پايتخت پاسخ دهند.
به هر رو انتخاب رئيس جديد شورا براي يكساله دوم دوره چهارم شورا از دو جهت داراي اهميت و ارزش بالايي است؛ اول اينكه شوراي چهارم كوله‌بار تجربه سه دوره شوراي شهر را در حالي بر دوش دارد كه شورا ديگر با عمر 15ساله مرحله آزمون و خطا را پشت سر گذاشته است، بنابراين افزايش انتظارات با توجه به حضور افراد صاحب تخصص و كاردان در حوزه‌هاي مختلف در جهت ارتقاي جايگاه شورا انتظار بجا و معقولي است. براين اساس بايد ديد با توجه به وجود دولت همسو با شورا آيا شورا توانسته است عملكرد شورايي خود را ارتقا بخشد؟ در اين ميان به جز اعضاي شورا كه بايد دست به انتخاب رئيس جديد بزنند، اين شهروندان هستند كه عملكرد و فعاليت شوراها را در اين دوره يكساله ارزيابي كرده و به بوته نقد خواهند كشاند، هرچند اين اقدام به صورت مستقيم صورت نمي‌گيرد اما شهرونداني كه به نمايندگان خود در شوراي شهر رأي داده‌اند حالا انتظار دارند نتيجه اوليه عملكرد خود را مشاهده كنند كه اين روند ادامه يابد يا تغيير مسير دهد؟
دوم آنكه عملكرد شورا در حوزه نظارت با توجه به حوادث پيش آمده همچون آتش‌سوزي خيابان جمهوري، انتخاب مديران شهري، بحث تغيير كاربري اراضي باغات، حادثه اسكانيا و ساير مسائل و مشكلات يكساله تاچه ميزان فارغ از نگاه جناحي به مديريت شهرداري تهران صورت گرفته است؟ در اين زمينه آيا مسائل مطرح شده در خصوص نظارت بر عملكرد شهرداري پايتخت، نظارت سيستمي بوده يا مچ‌گيري! و آيا عملكرد يكساله شوراي دوره چهارم توانسته گام اوليه در جهت تدوين مديريت واحد شهري  را كه زمينه ايجاد مديريت يكپارچه است، بردارد؟
بايد در نظر داشت كه دوره دوم رياست شوراي پايتخت از آن جهت داراي اهميت بالايي براي شورا و شهرداري است كه بسياري از فعاليت‌ها و اقدامات دوره يكساله اول شورا در حوزه فعاليت‌هاي شهرداري مربوط به مصوبات و تصميم‌سازي شوراي سوم بوده است و نظرات مطرح شده از سوي اكثريت اعضا به ارزيابي عملكرد دوره سوم شورا بازمي‌گردد اما در شرايط كنوني در يكسال فعاليت اعضاي شوراي شهر، تصميمات و مصوبات گرفته شده در دوره دوم نمود آشكاري پيدا خواهد كرد. اين بدان معناست كه شوراي دوره چهارم در يكساله دوره دوم فعاليت و ماهيت عملكرد خود را بروز خواهد داد تا امكان ارزيابي روند فعاليت عملكرد شوراي چهارم بهتر نمود پيدا كند.
به هر حال اين اعضاي 31 نفره شوراي پايتخت هستند كه با رأي خود تصميم خواهند گرفت چه كسي بايد بر صندلي رياست شورا در اين دوره تكيه بزند، هر چند بسياري از اعضاي شورا نسبت به اظهارنظر شفاف و آشكار در خصوص عملكرد يكساله رياست شورا حساس بوده و سعي مي‌كنند در زمان مقرر نظر خود را اعلام كنند، بايد توجه كرد اگر در زمان باقيمانده اتفاق خاصي پيش نيايد و نگاه‌هاي اعضاي شورا جناحي و سياسي نباشد، اين كارنامه عملكرد يكساله شوراست كه رئيس جديد را مشخص خواهد كرد.

نویسنده : بيژن سوراني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن