تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805118829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلاح‌های ممنوعه اسرائیل/ پودر تنگستن که با اصابت به هر چیزی، آن را تکه تکه می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: المانیتور گزارش داد:
سلاح‌های ممنوعه اسرائیل/ پودر تنگستن که با اصابت به هر چیزی، آن را تکه تکه می‌کند
سلاح‌های دایم، مانند اره‌ای خودکار، با قطع اعضای بدن قربانیان فلسطینی، جان آن ها را می‌گیرند. آن عده از کسانی که توانسته‌اند جان سالم به در ببرند نیز در برابر سرطان آسیب‌پذیر خواهند بود، چرا که [این سلاح‌ها] حاوی تنگستن هستند که به شدت سرطان‌زا است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  پایگاه تحلیلی "المانیتور" در مقاله‌ای به قلم "راشا ابوجلال" می‌نویسد:‌ پزشکان و فعالان حقوق بشر در غزه معتقدند که شواهدی قطعی وجود دارد که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی در طول تجاوز نظامی خود به نوار غزه، همانند دو جنگ اخیرشان علیه غزه در سال‌های 2008-2009 و 2012، سلاح‌هایی را به کار برده است که استفاده از آن‌ها در سطح بین المللی ممنوع است.


***‌ از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل، بیش از 1939 فلسطینی کشته و 9800 تن دیگر مجروح شدند
«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به «المانیتور» گفت که از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل، بیش از 1939 فلسطینی کشته و 9800 تن دیگر مجروح شدند. صدها تن از قربانیان، از اجساد سوخته گرفته تا قطعات بدن کشته شدگان و یا قربانیانی که اعضای بدن خود را از دست داده بودند و جراحاتی داشتند که درمان آن‌ها بسیار مشکل بود، به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
این بحث هنگامی به وجود آمد که «اریک فوس»، پزشک نروژی که اخیرا برای درمان مجروحین به غزه رفته بود، اسرائیل را در حمله اخیرش به نوار غزه، به استفاده از سلاح‌های ممنوع در سطح بین المللی متهم کرد.
وی در کنفرانسی خبری در 13 ژوئیه در بیمارستان «الشفا»، اعلام کرد:‌«بسیاری از تلفاتی که به بیمارستان آورده شده‌اند، ثابت می‌کنند که اسرائیل از سلاح‌های ممنوع در سطح بین المللی، موسوم به سلاح‌های «دایم» استفاده کرده است. 
اظهارات پرستاران، پزشکان و فعالان حقوق بشر حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در حملات خود از انواع سلاح «دایم»، که منجر به از دست دادن اندام‌های بدن شده و موجب می‌شوند که زخم‌ها به درمان پاسخ ندهند، استفاده کرده است.





 
عکس بالا تصویر کودک 9 ساله فلسطینی، «ابراهیم حتاب» است که هنگام بازی با دوستانش بر اثر حمله موشک‌های رژیم صهیونیستی‌، پای خود را از دست داده است.


*** سلاح‌های «دایم»، مانند اره‌ای خودکار، با قطع اعضای بدن قربانیان، جان آن ها را می‌گیرند
در گزارشی که شبکه خبری «الجزیره» در تاریخ 21 جولای منتشر کرد، نوشته شده است که سلاح‌های «دایم»، «مانند اره‌ای خودکار، با قطع اعضای بدن قربانیان، جان آن ها را می‌گیرند. آن عده از کسانی که توانسته‌اند جان سالم به در ببرند نیز در برابر سرطان آسیب‌پذیر خواهند بود، چرا که [این سلاح‌ها] حاوی تنگستن هستند که به شدت سرطان‌زا است.»
گزارشگر «المانیتور» می‌نویسد که در دو ساعت اقامتش در بیمارستان «الشفا» در غزه، شاهد انتقال 11 مجروح غیرنظامی بود که همگی دچار قطع عضو شده بودند و 8 تن از آن‌ها بلافاصله پس از انتقالشان به بیمارستان،‌ جان خود را از دست دادند. نواحی قطع عضو شده، الگوی مشابه و خاصی داشتند. پوست سوخته بود و بافت‌های آن محدوده به شدت آسیب دیده بودند و استخوان‌ها نیز طوری به نظر می‌رسیدند که انگار با اره بریده شده‌اند.


*** درمان زخم‌های ناشی از سلاح‌های «دایم» بسیار دشوار و در بیشتر موارد غیرممکن است
«محسن ابراهیم»، که با اصابت یکی از گلوله‌های انفجاری یک موشک اسرائیلی به منطقه پرجمعیت «عابد رابو» در شمال نوار غزه مجروح شده بود، به «المانیتور» گفت:‌«وقتی که گلوله راکت، دیوار خانه مرا شکافت و به پایم اصابت کرد، من مشغول گوش دادن به رادیو بودم. پایم باید فورا قطع شود.»
دکتر «ایمان الشهبانی»، پزشک جراحی که با موارد فراوانی از این قبیل در بیمارستان «الشفا» سر و کار داشته است گفت: «پزشکان مجبورند که بخش‌های آسیب دیده بدن را قطع کنند؛ به علاوه، درمان این زخم‌ها بسیار دشوار است و گاهی اوقات جان مجروحین را تهدید می‌کنند.»


*** رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به مردم بي‌دفاع غزه، علاوه بر سلاح‌های «دایم» از سلاح‌های مرگبار دیگری که نوع آن‌ها هنوز شناسایی نشده است، استفاده کرده است
به گفته دکتر «شهبانی»، زخم‌ها و نشانه‌های موجود بر روی بدن اجساد و زخمی‌شدگان، استفاده از انواع «دایم» را توسط رژیم صهیونیستی تایید می‌کنند. در واقع، اندام‌های قطع شده که به بیمارستان منتقل می‌شوند، بوی متمایزی می‌دهند که حاکی از استفاده از سلاح «دایم» است. ما با جراحاتی مواجه هستیم که قابل ترمیم نیستند.» 
وی گفت: «علاوه بر استفاده از سلاح «دایم»، که ما آن را ثابت کرده‌ایم، نشانه‌ها و مدارک دیگری در دست است که ثابت می‌کنند رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به مردم بي‌دفاع غزه، از سلاح‌های مرگبار دیگری که نوع آن‌ها هنوز شناسایی نشده است، استفاده کرده است. ما بدن‌هایی را با جراحات غیرعادی مشاهده کرده‌ایم. برخی از بدن‌ها حتی بدون سر به بیمارستان آورده شده‌ند و برخی دیگر طوری متلاشی شده‌اند که انگار سنگ بزرگی بر روی آن‌ها افتاده است.


*** جراحات بی‌سابقه‌ای که پزشکان هرگز مشاهده نکرده بودند
دکتر «شهبانی»، با اشاره به اینکه اغلب بستری شدگان از جراحات جدید رنج می‌برند گفت که وی و سایر جراحان هرگز چنین جراحاتی که در نهایت به مرگ بیمار و یا ناتوانی دائمی آن‌ها منجر می‌شوند را مشاهده نکرده‌ بودند.
در میان مجروحان، پسر جوانی به نام «محند ابو عماره»، در بیمارستان شفای غزه بستری است و در انتظار سرنوشت نامعلوم خود به سر می‌برد. دست‌ وی بر اثر یکی از حملات هوایی اسرائیل به محل «شجاعیه» در شرق غزه به شدت آسیب دیده است و پزشکان به دقت او را تحت نظر دارند.
وی به «المانیتور» گفت:‌«پزشکان می‌گویند که زخم به درمان جواب نمی‌دهد و به تدریج بدتر می‌شود و احتمالا مجبوریم آن را قطع کنیم. برای این که زنده بمانم، باید دستم را قطع کنند.»


*** پودر تنگستن موجود در سلاح‌های «دایم»، با اصابت به هر چیزی، آن را تکه تکه می‌کند
دکتر «فوس» در کنفرانس خبری گفت:‌«ما در طول دو حمله اخیر اسرائیل به مردم نوار غزه، در این‌جا حضور پیدا کردیم. ما جراحات مشابهی را مشاهده کردیم که با تجزیه و تحلیل آن‌ها در آزمایشگاه‌های بین المللی، اطمینان حاصل کردیم که اسرائیل از انواع سلاح‌های ممنوع در سطح بین المللی استفاده کرده است.»
این ادعا در گزارش «گلدستون ریپورت» که پس از جنگ 2009 از سوی کمیته حقیقت یاب سازمان ملل منتشر شده بود نیز تایید شده است.  بر اساس نتیجه گیری این گزارش، سلاح‌های «دایم»، مورد استفاده نیروهای اسرائیلی قرار گرفته است. بر اساس ماده 907 این گزارش، «سلاح‌های «دایم» دارای پوشش فیبر کربن بوده که با مخلوط همگنی از مواد منفجره و ذرات ریز، عمدتا پودری از یک فلز سنگین مانند یک آلیاژ تنگستن، تشکیل شده است ... پودر تنگستن با اصابت به هر چیزی، آن را تکه تکه می‌کند. به طور کلی تاثیر چنین سلاح‌هایی به جراحات بسیار جدی منجر می‌شود.»


*** نشانه‌های باقیمانده بر روی بدن کشته شدگان، با نشانه‌های متعلق به اجساد کشته شدگان جنگ قبلی، 100 درصد مطابقت دارد
«مدحت عباس»، مدیر کل وزارت بهداشت فلسطین با تایید سخنان دکتر «فوس» گفت: «شواهد کافی برای اثبات استفاده اسرائیل از سلاح‌های ممنوع در سطح بین المللی وجود دارد.»
به گفته «عباس»، «در طول جنگ [2008-2009]، ‌ما نمونه‌هایی از اجساد شهدا را به آزمایشگاه‌های بین المللی فرستادیم که آن‌ها استفاده از سلاح‌های «دایم» را تایید کردند. در جنگ کنونی نیز ما دریافتیم که نشانه‌های باقیمانده بر روی بدن کشته شدگان، با نشانه‌های متعلق به اجساد کشته شدگان جنگ قبلی، 100 درصد مطابقت دارد. این مسئله از لحاظ پزشکی تایید می‌کند که سلاح‌های استفاده شده از انواع «دایم» هستند.»


*** پاسخ بالینی بدن‌ مجروحین فلسطینی به درمان، قابل درک نیست
وی افزود:‌«در بین مجروحینی که استفاده از سلاح دایم در مورد آن‌ها تایید شده، سوختگی‌های درجه دو و سه و از دست دادن اندام‌های فوقانی و تحتانی دیده می‌شود. پاسخ بالینی بدن‌ این مجروحین به درمان، قابل درک نیست. برای مثال، در حالت عادی، زخم با آنتی‌بیوتیک‌ها مداوا می‌شود اما در این موارد، به قدری بزرگ شده و توسعه پیدا می‌کند که زندگی فرد مجروح را تهدید می‌کند.»
کنوانسیون ممنوعیت و یا محدودیت در استفاده از برخی از سلاح های متعارف، که در اکتبر 1980 توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، «استفاده از پرتابه‌ها و مواد و رو‌شهای جنگی که به جراحات و یا درد و رنج غیرضروری و اضافی منجر می‌شوند» را ممنوع کرده است.» 


*** استفاده از این نوع سلاح‌ها، به خصوص در مناطق مملو از غیرنظامیان فلسطینی، ماده 32 کنوانسیون چهارم ژنو را نقض می‌کند
«عماد الغرباوی»، یکی از پزشکان داوطلب که به درمان مجروحان کمک می‌کند، از تجربه خود در هنگام بیرون آوردن اجساد و مجروحین از بین خرابه‌های خانه‌‌ها سخن می‌گوید. وی گفت «وقتی بدن اجساد را بیرون می‌کشیدیم، از هم جدا می‌شدند و سوختگی‌ها و زخم‌های آن‌ها بوی تعفن عجیب و ناآشنایی داشت.»
سازمان عفو بین الملل در گزارشی که در خصوص سلاح‌های «دایم» در فوریه 2009 منتشر کرد، اعلام کرده بود که «اگر مشخص شود که این سلاح‌ها موجب بروز جراحات و درد و رنج اضافی شده و یا مفاد مربوط به  كنوانسيون مربوط به محدوديت يا ممنوعيت استفاده از برخي سلاحهاي متعارف را نقض کنند، ‌در این صورت، استفاده از آن‌ها نه تنها علیه غیرنظامیان، بلکه در مورد نیروهای نظامی نیز ممنوع خواهد شد.»
«رامی عبدو»، مدیر دیده بان حقوق بشر «یورو – مدیتترانه» به «المانیتور» گفت: «بر اساس شهادت پزشکان در خصوص استفاده از سلاح‌های «دایم»، زخم‌های پیدا شده در بدن شهدا و مجروحین، تایید می‌کنند که استفاده از این نوع سلاح‌ها، به خصوص در مناطق مملو از غیرنظامیان فلسطینی، ماده 32 کنوانسیون چهارم ژنو را نقض می‌کند.»
عباس با اشاره به اینکه تلاش‌هایی صورت گرفته است تا استفاده از دیگر سلاح‌های ممنوع را در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه ثابت کنند، گفت: «کادر پزشکی در حال حاضر مشغول انجام تست‌های آزمایشگاهی گوناگون از بدن شهدا است تا انواع دیگر سلاح‌های مرگباری که علیه آن‌ها استفاده شده است را کشف کند و از سازمان ملل درخواست داریم تا کمیته حقیقت‌یابی را در خصوص استفاده اسرائیل از این سلاح‌ها و مهمات ممنوعه، تشکیل دهد.»




انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن