تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798734474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از حمله هواپیماهای عراق به جزیره نفتی خارک تا اشغال پاوه در کردستان توسط ضدا انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امروز در تاریخ؛
از حمله هواپیماهای عراق به جزیره نفتی خارک تا اشغال پاوه در کردستان توسط ضدا انقلاب
حمله هواپیماهای عراق به جزیره نفتی خارک، اشغال پاوه در کردستان توسط ضدا انقلاب، تولد "ناپلئون بُناپارت"، افتتاح رسمی کانال پاناما، حمله هواپیماهای آلمان نازی به انگلستان و ... از مهم‌ترین رخدادهای تاریخی امروز است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروز 24 مرداد 1393 خورشیدی برابر با 18 شوال 1435 هجری و 15 آگوست 2014 میلادی است. مهمترین رخدادهای تاریخی امروز از این قرار است:



حمله هواپیماهای عراق به جزیره نفتی خارک در جریان جنگ تحمیلی (1364 ش)
با فرا رسیدن تابستان 1364، در حالی که تهدیدات عراق برای حمله مجدد به شهرها و اماکن غیرنظامی ادامه داشت، وزیر اطلاعات عراق تهدید کرد که عراق حملات خود علیه کشتیرانی در خلیج فارس را تشدید خواهد کرد، تا بدین وسیله ایران را وادار به نشستن بر سر میز مذاکره کند. همچنین وزیر نفت عراق نیز گفته بود، عراق به نفتکش‌هایی که به بنادر ایران نزدیک شوند حمله خواهد کرد زیرا این بنادر شاهرگ اقتصادی ایران که ماشین جنگی این کشور را تغذیه می‌کنند، می‌باشد.




به دنبال این تهدیدات، عراق سرانجام در 24 مرداد 1364، پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک را مورد حمله قرار داد که این اقدام عراق به منزله بنیان نهادن گسترش دامنه جنگ ارزیابی شد. همزمان با حمله عراق به پایانه‌های نفت ایران در جزیره خارک، حملات هوایی عراق علیه مردم غیرنظامی در شهرها ادامه یافت.

ارتحال علامه "نایینی" استاد گرانقدر حوزه علمیه نجف اشرف (1315 ش)
حاج میرزا محمدحسین نایینی نجفی مشهور به میرزای نائینی در سال 1239 ش در نائین متولد شد. پس از کسب مقدمات در کربلا نزد سیداسماعیل صدر و در نجف نزد آخوند خراسانی سال‌ها تحصیل نمود. میرزای نایینی از آن پس خود در شمار مدرسان تراز اول حوزه علمیه نجف درآمد و حلقه درس خود را تشکیل داد که در این میان حضرات آیات عظام: سیدمحسن حکیم، سیدمحمود حسینی شاهرودی، سیدجمال الدین گلپایگانی، سیدمحمد حجت کوه‌کمره‌ای، سیدمحمدهادی میلانی، شیخ محمدتقی آملی، سیدابوالقاسم خویی، علامه طباطبایی، میرزا هاشم آملی و دهها فاضل و فقیه بزرگوار، خوشه‌چین معارف آن استاد بزرگ حوزه علمیه نجف اشرف بودند. ایشان در بحران انقلاب مشروطه، کتاب "تنبیه الاُمَّة" را نگاشت و در آن، حاکمیت اسلام ناب را با دلیل و برهان قاطع اثبات کرد. میرزای نایینی همچنین در پی استیلای انگلستان بر عراق، انتخاب هر حاکم کافر بر کشور مسلمان عراق را حرام دانست و موجب شورش مردمی علیه استعمار گردید. از این رو، استعمار پیر زمینه تبعید مراجعی همچون میرزای نایینی و سید ابوالحسن اصفهانی و... را به ایران تدارک دید. این امر در نهایت بر اثر فشار مردم و علما، با عذرخواهی پادشاه عراق و بازگرداندن محترمانه علما به عراق پایان یافت. سرانجام میرزای بزرگ نایینی، پس از عمری تلاش و مجاهده در 24 مرداد 1315 ش برابر با 26 جمادی الاول 1355 ق در حدود 80 سالگی به دیدار معبود شتافت و پس از تشییعی باشکوه، در جوار بارگاه مطهر امام علی (ع) به خاک سپرده شد.

اشغال پاوه در کردستان توسط عناصر تجزیه طلب ضد انقلاب (1358 ش)
یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه و تهاجم دشمن با حمله احزاب چپ به ویژه حزب دموکرات به مهاباد در اول اسفند 57 آغاز شد و به قصد تشکیل کردستان بزرگ، تهاجم وحشیانه خود را آغاز کردند. آنان قصد داشتند قسمتی از قلمرو حاکمیت ملی و اسلامی ایران را جدا ساخته و نقشه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی مبنی بر تجزیه کشور را به اجرا درآوردند. افراد مسلح حزب منحله دموکرات در ادامه تجاوزات خود، در روز 24 مرداد 58، همه راه‌های ورودی شهر پاوه در استان کردستان را به محاصره و کنترل خود درآورد و به گروهان‌ها و مراکز سپاه پاسداران یورش برد. آنان پس از به دست گرفتن تمام نقاط حساس شهر و ارتفاعات مهم منطقه، به جنایات متعددی دست زدند که در یک مورد، شهادت دلخراش 25 تن از برادران پاسدار بستری در بیمارستان شهر و چهل نفر دیگر از مردم بود. در پی این جنایات فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای آزادسازی سریع شهر صادر گردید و پس از جانفشانی‌های سردار چمران و سرلشکر فلاحی در طی نبردی سهمگین، این شهر از لوث وجود ضدانقلاب پاک شد.

نخستین دوره خبرگان رهبری (1362 ش)
در اصل ۱۰۷ قانون اساسی آمده است که پس از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که از طرف اکثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شدند، تعیین رهبر به عهده خبرگان منتخب مردم است. خبرگان رهبری، درباره همه فقهای واجد شرایط مذکور در اصول پنجم و یک‌صد و نهم بررسی و مشورت می‌کنند؛ هرگاه یکی از آنان را اعلم به احکام موضوعات فقهی یا مسائل سیاسی - اجتماعی یا دارای مقبولیت عامه یا واجد برجستگی خاصی در یکی از صفات مذکور در اصل یک‌صد و نهم تشخیص دهند، او را به رهبری انتخاب می‌کنند. اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نوزدهم آذرماه ۱۳۶۱ ش برگزار شد و نزدیک هجده میلیون نفر در این انتخابات شرکت نمودند و ۷۵ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان تعیین شدند و انتخاب بقیه نمایندگان به دور دوم انتخابات موکول گردید. اولین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در تاریخ بیست و چهارم مردادماه ۱۳۶۲ ش با پیام حضرت امام خمینی (ره) افتتاح شد. مجلس خبرگان طبق قانون اساسی وظایف مهمی بر عهده دارد. طبق اصل ۱۱۱ هرگاه رهبر از انجام وظایف قانونی خود ناتوان شد یا فاقد یکی از شرایط مذکور در اصل پنجم و یک‌صد و نهم گردد و یا معلوم شود از اول فاقد بعضی شرایط بوده از مقام خود بر کنار خواهد شد. تشخیص این امر به عهده مجلس خبرگان می‌باشد. درصورت فوت، کناره‌گیری یا عزل رهبر، خبرگان موظف‌اند در اسرع وقت، نسبت به تعیین و معرفی رهبر جدید اقدام نمایند.

محمدعلی خان علاء السلطنه رئیس الوزراء استعفا کرد (1293 ش)

رحلت فقیه بزرگ شیعه "محمد بن احمد بن ادریس حلّی" (598 ق)
فخرالدین ابوعبداللَّه محمدبن احمدبن ادریس حلّی در سال 543 قمری در شهر حلّه در عراق دیده به جهان گشود. تا یکصد سال پس از درگذشت شیخ طوسی، تمامی مسندنشینانِ فقاهتِ شیعه، خوشه‌چینان آراء شیخ و در حقیقت، فقط منعکس کنندگانِ نظرات او بودند تا جایی که می‌توان گفت باب اجتهاد تا حدودی مسدود شده بود. در چنین وضعی، ابن‌ادریس پای از دایرهٔ تقلید بیرون نهاد و به احیای اجتهاد و اظهار نظر آزاد پرداخت. ابن‌ادریس دارای آثار گرانبهای چندی است که معروف‌ترین آن‌ها کتابِ "السرائر" از کتب بدیع فقهی می‌باشد که ارزش و اعتبار آن، پس از قرن‌ها به قوَّت خود باقی است. این کتاب علاوه بر اهمیت فقهی، به علت دارا بودنِ گزیده‌ای از احادیث، ارزش حدیثی قابل توجهی دارد. این عالم بزرگ مسلمان سرانجام در 18 شوال سال 598 قمری در 55 سالگی دار فانی را وداع گفت.

تولد "میرزا حسین نوری" عالم و فقیه شهیر مسلمان (1254 ق)
میرزا حسین نوری، عالم وفقیه مشهور مسلمان در شهر نور از شهرهای شمالی ایران در استان مازندران به دنیاآمد. میرزای نوری پس از پایان تحصیلات مقدماتی در محضر عالمان بزرگی همچون حضرات آیات: ملامحمدعلی محلاتی، شیخ عبدالرحیم بروجردی، شیخ العراقین عبدالحسین تهرانی، میرزای بزرگ شیرازی، شیخ مرتضی انصاری، ملاشیخ علی خلیلی، سیدمهدی قزوینی و... حاضر شد و به جایگاه رفیعی در علم دست یافت. وی پس از طی مدارج عالی علمی، سعی و کوشش خود را در جهت کسب حدیث و جمع‌آوری آن متمرکز کرد. میرزا حسین نوری به تدریج یکی از محدثین توانای اسلام شد و از آن پس به تالیف کتبِ ارزشمند پرداخت. اخبار حفظ القرآن و شاخهٔ طوبی از جمله آثار میرزای نوری می‌باشند. همچنین ده‌ها عالم فاضل در محضر این محدث بزرگوار حاضر شده که حضرات آیات شیخ آقابزرگ تهرانی، شیخ عباس قمی، محمدحسین کاشف الغطاء، سیدعبدالحسین شرف الدین عاملی، شیخ فضل اللَّه نوری، شیخ محمدتقی بافقی، میرزا جواد ملکی تبریزی و... از آن جمله‌اند. سرانجام این عالم بزرگوار در سال 1320 ق در 66 سالگی رخ در نقاب خاک کشید و در حرم امام علی (ع) مدفون گردید.

ولادت شیخ حسین بحرانی، عالم نام آشنای مسلمان (1302 ق)
شیخ حسین بحرانی قطیفی از نوادگان شیخ احمد آل بحرانی، هجدهم شوال سال ۱۳۰۲ هجری قمری در نجف اشرف قدم به عرصه حیات گذاشت. شیخ حسین مدت‌ها همراه پدر خود در قدیح زندگی می‌کرد؛ از این‌رو به قدیحی نیز مشهور است. شیخ حسین بحرانی قطیفی در قدیح کتابخانه‌ای تأسیس کرد و آثار متعددی به نظم و نثر به رشته تحریر درآورد. از جمله آثار و تألیفات شیخ حسین بحرانی قطیفی می‌توان به «ریاض المدح و الرثاء لسادات النجبا»، «نزهة الناظر»، «تصریح القلوب»، منظومه‌هایی در امامت و دیوان اشعاری در رثای ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره داشت. از جمله آثار شیخ حسین بحرانی، می‌توان «ریاض المدح و الرثاء لسادات النجبا»، «نزهة الناظر»، «تصریح القلوب»، منظومه‌هایی در امامت و دیوان اشعاری در رثای ائمه اطهار (ع) اشاره داشت.

تولد "ناپلئون بُناپارت" پادشاه کشورگشای فرانسه (1769 م)
ناپلئون بُناپارت، در پانزدهم اوت 1769 م در جزیره کرْسْ در جنوب ایتالیا به دنیا آمد. ناپلئون در جریان سرکوبی قیام اکتبر سال 1795 م پاریس به قدری به سردمداران حکومت خوش خدمتی کرد که به فرماندهی نیروهای فرانسه در ایتالیا منصوب گردید. وی در سال‌های بعد با پیروزی‌های پیاپی در برابر دشمنان رژیم جدید و توسعه قلمرو حکومت فرانسه، محبوبیت زیادی در میان مردم فرانسه به دست آورد که این امر زمینه‌ساز به دست گرفتن مقام کنسول اولی فرانسه توسط بُناپارت را فراهم نمود. در این دوران، ناپلئون هم‌زمان با فتوحات نظامی خود، قانون اساسی جدیدی برای فرانسه تدوین کرد و حقوق مدنی و مقررات قضایی را که تامین آزادی‌های اساسی را تضمین می‌کرد، به اجرا گذاشت.




او پس از چندی خود را کنسول مادام العمر فرانسه خواند و در سال 1804 م تصمیم گرفت تا در قالب عنوان امپراتور فرانسه، رژیم سلطنتی موروثی را به فرانسه باز گردانَد. از این رو در دوم دسامبر آن سال تاج‌گذاری کرد و دوران ده ساله امپراتوری خود را با فتوحات پی‌درپی و گسترش قلمرو امپراتوری خود در سراسر اروپا آغاز نمود. اما حمله ناپلئون به روسیه در سال 1812 م پایان این فتوحات بود. وی پس از شکست و تبعید از سال 1815 تا 1821 م به مدت شش سال در این جزیره به سر برد تا اینکه در پنجم مه 1821 م در 52 سالگی درگذشت.

روز ملی کشور اروپایی "لیخْتِنْ اشْتاین" (1866 م)
کشور لیختِن اشتاینْ با 160 کیلومتر مربع وسعت در مرکز قاره اروپا و در همسایگی سوئیس و اتریش واقع شده است. لیختن اشتاین بیش از 32 هزار نفر جمعیت دارد که اکثریت جمعیت آن سفیدپوست بوده و ملیت اروپایی دارند و پیرو آیین مسیحیت و عمدتاً کاتولیک می‌باشند. زبان رسمی مردم لیختن اشتاین آلمانی و واحد پول آنها فرانک سوئیس می‌باشد. پایتخت لیختن اشتاینْ فادوتس و دارای حکومت مشروطه سلطنتی (شاهزاده‌نشین) می‌باشد. عنوان لیختن اشتاین از نام خاندان اتریشی لیشتن اشتاین که در قرن 18 در این منطقه حاکم بودند، گرفته شده است. این کشور در سال 1719 م از اتحاد دو اشراف‌نشین تشکیل گردید و از سال 1866 تحت نفوذ اتریش قرار گرفت. این وضعیت تا فروپاشی امپراتوری اتریش در پایان جنگ جهانی اول در سال 1918 ادامه داشت. در سال 1919 به درخواست این کشور، شورای فدرال سوئیس نمایندگی سیاسی این امیرنشین را در حفظ منافع آن، بر عهده گرفت و بر این اساس، سیاست خارجی و امور پست و گمرک کشور لیختن اشتاین از طریق سوئیس اعمال می‌گردد. این کشور از لحاظ درآمد سرانه جزو بالاترین کشورهای اروپایی است.

افتتاح رسمی کانال پاناما و اتصال اقیانوس آرام و اطلس (1914 م)
در اول ژانویه 1880 م یک شرکت فرانسوی، حفر کانال پاناما را آغاز کرد و 11 سال بعد در سال 1891 م در حالی که 33 کیلومتر از حفر کانال به پایان رسیده بود، به علت سوء استفاده‌های مالی و ورشکستگی، از ادامه حفاری باز ماند. در سال 1902 م دولت امریکا شرکت فرانسوی را خریداری کرد و در سال بعد، کار حفاری را به شرط تسلط بر نواری به عرض 16 کیلومتر در دو طرف کانال و هم‌چنین استیلا بر آب‌های دو دهانه کانال آغاز کرد. امریکا با این کار، ثروت قابل توجهی را برای خود به ارمغان آورد و با ایجاد پادگان نظامی در منطقه، امریکای لاتین را تحت کنترل و نظارت گرفت. در نهایت، کار حفاری کانال پاناما به طول بیش از 60 کیلومتر که دو اقیانوس اطلس و آرام را به هم متصل می‌کرد، در روز 15 اوت 1914 م پایان پذیرفت و در این روز افتتاح شد. مردم پاناما طی سال‌های بعد با حضور نیروهای امریکا در منطقه مخالف بودند. از این رو با مبارزات خود، قراردادِ حضور نیروهای امریکا را منسوخ کردند و طی قراردادی، در سال 1977 م قرار بر این شد که امریکا تا سال 2000 م خاک پاناما را ترک کند و در نهایت در سال 2000 م پس از یک قرن، خاک پاناما از قوای امریکایی تخلیه شد.

حمله هواپیماهای آلمان نازی به انگلستان در جریان جنگ جهانی دوم (1940 م)
با فروزان شدن شعله‌های جنگ جهانی دوم هیتلر در روز 19 ژوئیه 1940 م طی نطقی گفت که آلمان قصد تصرف جزیره انگلیس را ندارد و دلیلی برای جنگ بین دو کشور نمی‌بیند. هیتلر در همین نطق، چرچیلْ نخست‌وزیر انگلستان را مورد حمله قرار داد و گفت: اصرار چرچیل به ادامه جنگ با آلمان، به نابودی انگلیس منجر خواهد شد. برخلاف انتظار هیتلر، تزلزلی در اراده انگلیسی‌ها برای ادامه جنگ به وجود نیامد و انگلستان با این‌که در برابر آلمان تنها مانده بود، تصمیم گرفت به جنگ ادامه دهد. هیتلر نیز برای به زانو درآوردن انگلستان، فرمان اجرای طرح بمباران‌های وسیع هوایی لندن و تاسیسات صنعتی و نظامی انگلیس را صادر کرد. اما این طرح که از پانزدهم اوت 1940 م تا سپتامبر آن سال توسط بیش از 2500 هواپیمای آلمان به اجرا درآمد با وجود خسارات و تلفات سنگینی که بر انگلستان وارد آورد با شکست آلمان مواجه شد، زیرا نیروی هوایی آلمان در جریان این عملیات بیش از یک هزار و هفت‌صد هواپیمای خود را از دست داد. انگلیسی‌ها نیز در مقابل حملات هوایی آلمان، شهرها و مراکز صنعتی آلمان را مورد حمله قرار دادند و به موجب آمارهای خود، در جریان این عملیات و جنگ‌های هوایی با آلمان، 915 هواپیمای خود را از دست دادند.

روز ملی و استقلال "کره جنوبی" (روز جمهوری) (1945 م)
کشور کره جنوبی با 99/268 کیلومتر مربع وسعت در شرق آسیا و در همسایگی کره شمالی قرار دارد. جمعیت کره جنوبی در حدود 47 میلیون نفر است که بیشتر بودایی مسلک می‌باشند. سئول پایتخت کره جنوبی است و وون واحد پول آن می‌باشد. مردم کره جنوبی ملیت کره‌ای داشته و از نژاد زرد هستند. زبان رسمی آنها کره‌ای و پیش‌بینی می‌شود که جمعیت این کشور تا سال 2025 در حدود 52 میلیون نفر خواهد بود. بوسان، تائگو و اولسان از شهرهای مهم کره جنوبی هستند. شبه‌جزیره کره تا پایان جنگ جهانی دوم، یک کشور متحد را تشکیل می‌داد. در آخرین روزهای جنگ، نیروهای شوروی از شمال کره وارد خاک این کشور شدند و پیش از رسیدن نیروهای امریکا، که قسمت جنوبی این شبه‌جزیره را به اشغال خود درآورده بودند، نیمه شمالی کره را تصرف کردند. براین اساس، کره در مدار 38 درجه عرض جغرافیایی به دو قسمت تقسیم شد. بعد از آن که به علت سیاست‌های استکباری دو ابر قدرت زمان، تلاش‌ها و امیدهای مردم برای یک‌پارچگی و اتحاد از میان رفت. در قسمت جنوبی این شبه‌جزیره، انتخاباتی برگزار گردید و کشور جمهوری کره جنوبی در 15 اوت 1948 م شکل گرفت. نظام این کشور جمهوری چند حزبی با یک مجلس قانون‌گزاری است.

روز استقلال "بحرین" از انگلستان (1971 م)
سرزمین بحرین از زمان قبل از اسلام در دست ایرانیان بود و پس از اسلام بارها به دست قدرت‌های گوناگون افتاده است. از قرن شانزدهم، پرتغالی‌ها بر این جزیره دست یافتند و هشتاد سال آن را اداره کردند. از آن زمان به بعد به تصرف شاه عباس صفوی درآمد و پس از 220 سال بار دیگر نفوذ بیگانگان در آن آغاز شد. سرانجام استعمار انگلستان زمام امور آن را به دست گرفت و در سال 1914 به طور کلی تحت الحمایه انگلیس واقع شد، هر چند دولت ایران بر مالکیت آن اصرار داشت. ولی سرانجام دولت ایران در سال 1971 م (1350 ش) مراجعه به آرای عمومی با نظارت سازمان ملل را پذیرفت و در نتیجه رای‌گیری که در 15 اوتِ 1971 انجام شد، بحرین به استقلال دست یافت. بحرین مجمع‌الجزایری است واقع در آب‌های جنوبی خلیج فارس و جنوب غربی آسیا که از 33 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. مساحت بحرین 694 کیلومتر مربع و جمعیت آن 691 هزار نفر می‌باشد. پایتخت بحرین منامه نام دارد و محرق و رفاع از شهرهای مهم آن هستند. واحد پول بحرین دینار و ملیت مردم آن عرب است. زبان رسمی مردم این کشور، عربی و دین آنها اسلام است. پیش‌بینی شده است جمعیت بحرین تا سال 2025 نزدیک به 860 هزار نفر باشد. نوع حکومت بحرین پادشاهی است.

عملیات عاشورای 2 در چنگوله در جنوب مهران توسط سپاه (1364 ش)
عملیات عاشورای ‌۲ در چنین روزی از سال ۱۳۶۴ هجری شمسی در منطقه عملیاتی جنوب مهران به مرحله اجرا درآمد. عملیات محدود عاشورای ‌۲ در ساعت ‌۲ بامداد روز بیست و چهارم مردادماه ‌۱۳۶۴ ش با رمز "یا مهدی (عج) ادرکنی" در منطقه عمومی چنگوله واقع در جنوب شهر مرزی مهران توسط نیروهای زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرحله اجرا درآمد.




نیروهای رزمنده خودی در این حمله یک روزه که با هدف انهدام نیروهای رژیم بعثی عراق مستقر در منطقه آغاز شده بود، ضمن رسیدن به هدف مذکور و کشته و زخمی نمودن و به اسارت درآوردن ‌۵۱۰ تن از نیروهای دشمن متجاوز، به گردان ‌۱ و ۲ از تیپ ‌۱۱۴ لشکر ۳۵ عراق آسیب رساندند. هم‌چنین چندین دستگاه خودرو و مقادیری مهمات از دشمن نابود شد و علاوه بر به غنیمت گرفتن چند قبضه خمپاره‌انداز و مهمات از نیروهای بعثی، شماری سلاح سبک و سنگین نیز به دست رزمندگان اسلام افتاد و مهم‌تر از همه این‌که تپه دوقلو و ارتفاع ‌۱۴۵ از تصرف دشمن خارج شد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید






تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن