تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798502589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه ای که بعد از 3 بار کلنگ زنی همچنان روی زمین ماند/ ضرب الاجل 15 روزه استاندار لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد؛
پروژه ای که بعد از 3 بار کلنگ زنی همچنان روی زمین ماند/ ضرب الاجل 15 روزه استاندار لرستان
خرم آباد - خبرگزاری مهر: عملیات اجرایی فاز چهارم کارخانه سیمان دورود که به رغم سه بار کلنگ زنی همچنان بلاتکلیف است با ضرب الاجل استاندار لرستان مواجه شد تا هوشنگ بازوند به مسئولان امر 15 روز فرصت دهد که برای رفع موانع پیش روی اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است. اجرای این مصوبه از آنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می آورد، می تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به عنوان معضلی 30 ساله شود. از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه های این واحد صنعتی و در نتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است. همچنین راه اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقا صنعتی دورود را فراهم می سازد، موضوعی که به راحتی نمی توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از آنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به کار گیری جوانان جویای کار گامی موثر باشد. کلنگ زنی مجدد فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر اخیر هیئت دولت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح توسعه ای کارخانه سیمان دورود اظهار داشت: فاز چهارم این کارخانه در قالب این طرح در دستور کار قرار گرفته شده است. قدرت الله ولدی با بیان اینکه کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر اخیر هیئت دولت و با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زمین زده شد گفت: در این راستا بر اساس مصوبات سفر اخیر هیئت دولت به لرستان باید بانکهای رفاه و توسعه تعاون به صورت کنسرسیوسی مبلغ هزار و 200 میلیارد ریال به این طرح پرداخت کنند. وی با بیان اینکه این طرح دارای مصوبه هیئت دولت است عنوان کرد: در مجموع ظرفیت این فاز کارخانه سیمان دورود یک میلیون و 732 هزار تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده با اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان دورود را 36 فرصت عنوان کرد. کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود سه بار به زمین زده شد فرماندار شهرستان دورود نیز در این رابطه با بیان اینکه کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان این شهرستان تا کنون سه بار به زمین زده شده است گفت: کلنگ این فاز دو بار طی دولت قبلی و یک بار نیز طی سفر اخیر هیئت دولت به لرستان و سوی وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در قالب یک مراسم با شکوه در شهرستان دورود به زمین شده شده است. ماشاءالله نعمتی با تاکید بر ضرورت اجرای این فاز از کارخانه سیمان دورود تصریح کرد: تاریخچه صنعت سیمان در شهرستان دورود و همچنین توجیه پذیری اقتصادی این طرح ضرورت اجرای این فاز  از کارخانه سیمان دورود را نشان می دهد. وی با بیان اینکه استعلامات این فاز از کارخانه انجام گرفته است گفت: همچنین پیش فاکتورهای این فاز تهیه و زمین مورد نیاز برای اجرای این فاز نیز تغییر کاربری داده شده است. فرماندار شهرستان دورود با بیان اینکه جای سوال است که چرا شرکت "شستا" اقدام به اجرای این فاز کارخانه سیمان دورود نمی کند گفت: هیچ بهانه ای برای عدم اجرای این فاز از کارخانه وجود ندارد و ما انتظار داریم که مدیریت ارشد استان پیگیریهای لازم را در رابطه با عدم همکاری این شرکت داشته باشند. التیماتوم 15 روزه استاندار برای آغاز پروژه استاندار لرستان نیز با اظهار تاسف در این رابطه عنوان کرد: این خیلی بد است که کلنگ یک پروژه چند بار به زمین زده شود و سپس زمینه اجرای آن فراهم نشود.

هوشنگ بازوند با اشاره به جلسه ای با مدیر عامل شرکت شستا راجع به این پروژه بیان داشت: مدیر عامل این شرکت نیز در این جلسه قول عملیاتی کردن این پروژه را به صورت جدی دادند. وی همچنین بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه تاکید کرد و گفت: باید با انجام این اقدامات زمینه اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ظرف 15 روزآینده فراهم شود.  بنابر این گزارش شرکت سیمان دورود که متشکل از سه واحد مجزا بوده از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان در کشور است که در میان مصرف کنندگان سیمان از شهرت بسیاری برخوردار است.


۱۳۹۳/۵/۲۳ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن