تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815262329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان عشایر، جوانمردی و همت را در جامعه ترویج می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان عشایر، جوانمردی و همت را در جامعه ترویج می کنند مشهد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان عشایر هویت آمیخته به جوانمردی و همت را در جامعه ترویج می کنند.


ˈمحمد دیمه ورˈ روز پنجشنبه در آیین آغاز پانزدهمین اردوی دختران دانش آموز عشایر کشور یادواره اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد افزود: در زندگی عشایر تبعیضی بین زن و مرد در نقش آفرینی نیست و زنان الگوی زندگی اجتماعی ایل هستند.
وی با بیان این که قناعت ، سخاوت و نوع دوستی بخش های جدا نشدنی هویت عشایر است، گفت: دانش آموزان عشایر در این اردو، نماینده اقوام مختلف در ایران اسلامی هستند که با فرهنگ غنی برخاسته از آموزه های ایرانی و اسلامی مانند سدی مقاوم، سنت های اصیل کشور را حفظ کرده اند.
وی با اشاره به مقاومت اقوام ایرانی به ویژه عشایر در مقابل تهاجم فرهنگی اظهار کرد: ما دلبسته عشایریم و امیدواریم با حضور مداوم و اثر بخش آنان در جای جای میهن اسلامی، بر اقتدار ایران بیفزاییم.
دیمه ور گفت: اردوی دانش آموزان عشایر با نمایش خرده فرهنگهای گوناگون از گویشها، پوشش و نمادهای مختلف فرهنگی – اقتصادی، احساس نشاط و بالندگی برای مردم و برگزار کنندگان آن به ارمغان آورده است.
وی افزود: این توفیق بزرگی است که فرهنگ و زندگی در ایران بزرگ توسط دختران عشایر با دو مولفه تعلق به سرزمین و پایبندی به دین و آیین در پایتخت معنوی ایران به نمایش در آید.
وی با بیان اینکه رشد و تکامل فردی و اجتماعی عشایر در کشت و زرع، مرتع، زمین و ملک به فرزندان و عشیره منتقل می شود، گفت: تعلق خاطر به میهن اسلامی و مناطق مرزی در جان عشایر ریشه داشته و آنان در طول تاریخ بر این مهم صحه گذارده اند و همواره حامی سرزمین خویش در برابر تعرضات دشمن بوده و هستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بزرگان برآمده از نسل عشایر را ذخایر معنوی کشور دانست و افزود: حفظ کیان اسلامی با گوشت و پوست عشایر عجین شده که باید توسط فرزندان آنان به نسلهای بعد منتقل شود.
دیمه ور از دانش آموزان عشایر خواست، تعلق به سرزمین را در خود گسترش داده و پایبندی به دین و آیین را با توجه به خصوصیت سادگی، صمیمیت و صفای باطن خویش همواره مورد توجه قرار دهند.
وی پایبندی به آداب و رسوم و سنن را از اصالتهای بارز عشایر خواند و همبستگی، همدلی و همراهی آنان را در تمام زمینه های زندگی اجتماعی خواستار شد.
وی اظهار کرد: گویشها و سنن عشایر باید همچنان توسط نسل نو حفاظت شود در غیر این صورت به کشوری بدون پشتوانه و شهروندی منفعل تبدیل می شویم.
وی پاسداشت فرهنگ و مذاهب ایرانی – اسلامی را موجب تقویت غرور ملی و هویت ایرانی دانست و گفت: این مهم میهن را در برابر تهاجم نامحسوس دشمن محافظت می کند.
دیمه ور تشرف زیارت اولیهای دختران عشایر کشور به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را بهترین دستاورد فرهنگی این اردو خواند و از آنان خواست با تبادل اندیشه، بیش از پیش با آداب و رسوم استانهای مختلف کشور آشنا شوند./2
7496 /664



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن