تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید لشکری با بیش از 6 هزار روز اسارت در تاریخ دفاع مقدس جاودانه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همرزم شهید لشکری: شهید لشکری با بیش از 6 هزار روز اسارت در تاریخ دفاع مقدس جاودانه شد تهران - ایرنا - همرزم شهید سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری گفت: شش هزار و 410 روز اسارت سیدالاسرای نیروی هوایی در زندان های تاریک و مخوف رژیم بعثی عراق و مقاومت جانانه او در افشا نکردن اطلاعات نظامی و دفاعی کشور برای دشمنان ایران اسلامی، برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس جاودانه شد.


به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیرسرتیپ خلبان «حسین خلیلی» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت و یادواره شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری با بیان خاطراتی از ایثار، رشادت و مقاومت این امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش گفت: شهید لشکری از نیروهای ارزشی و انقلابی نهاجا و از سربازان اصلی امام(ره) در دوران رژیم ستمشاهی بود.
وی ادامه داد: سیدالاسرای ایران اسلامی در دوران 18 ساله اسارت خود با توسل به خدا و حفظ و قرائت قرآن مجید به آرمان مقدس انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس پایبند بود و همانند یک سرباز واقعی در مقابل شکنجه های دشمن بعثی در تخلیه اطلاعات نظامی مقاومت می کرد.
امیر خلیلی اضافه کرد: زندگی، ایثار و مقاومت این امیر سرافراز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مایه افتخار همرزمان این شهید بزرگوار در نهاجا و سرلوحه منشور اخلاقی تمام خلبانان تیز پرواز ارتش اسلام در مقابله و مواجهه با دشمنان نظام اسلامی است.
همرزم شهید لشکری گفت: دشمنان بعثی و متجاوز هنگام مبادله اسرای جنگی مانع بازگشت این شهید سرافراز به دستور صدام دیکتاتور عراق به کشور شدند و به وی اعلام کردند که صدام می خواهد وی را به عنوان نخستین اسیر ایرانی دستگیر شده در خاک عراق و آغاز کننده تهاجم نظامی و هوایی هواپیماهای شکاری و جنگنده ایران علیه عراق به جهانیان معرفی کند.
امیر خلیلی افزود: تمام شکنجه ها و جنگ های روانی متجاوزان بعثی برای شکستن مقاومت جانانه این آزاده سرافراز ارتش اسلام در زندان های عراق، کوچک ترین تاثیری در شکستن روحیه مقاومت جوانمردانه این مجاهد صدیق نداشت و ایشان با حفظ روحیه بالای حماسی خود باعث یاس و سرخوردگی نیروهای بازجوی ارتش عراق شد.
شهید لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به جمع مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12ماموریت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در همان اوایل جنگ به اسارت نیروهای بعثی درآمد.
شهید لشکری در دوران اسارت، حدود 12 سال به صورت انفرادی زندانی بود و سخت ترین فشارها و شکنجه های روانی و فیزیکی، بازجویی های شدید، بی خوابی، توهین و شوک را تحمل کرد.
این شهید بزرگوار پس از تحمل 18 سال اسارت در زندان های نیروهای بعثی عراق در 17 فروردین سال 1377 به وطن بازگشت.
حسین لشکری، که قدیمی ترین آزاده ایرانی در دوران دفاع مقدس بود، پس از تحمل رنج ها و مصائب نزدیک به دو دهه اسارت، 19 مرداد سال 1388 بر اثر عارضه های ناشی از اسارت در بیمارستان لاله تهران به شهادت رسید.
اجتمام(3) ** 7029 ** 9132 ** 1071



23/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن