تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798410390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي قانون به سبك فاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اجراي قانون به سبك فاني
اين روزها بدنه آموزش و پرورش و فرهنگيان روزهاي پرالتهابي را سپري مي‌كنند. از يك طرف بحث تعديل نيرو و داغ شدن بازار بازنشستگي‌هاي پيش از موعد فرهنگيان و از سوي ديگر جذب نيرو بنا بر تكليف قانوني آموزش و پرورش و ساماندهي نيروها كه آخرين خبرها نشان مي‌دهد به تدريس معلمان پايه‌هاي بالاتر در كلاس‌هاي مقطع ابتدايي انجاميده است.


اين روزها بدنه آموزش و پرورش و فرهنگيان روزهاي پرالتهابي را سپري مي‌كنند. از يك طرف بحث تعديل نيرو و داغ شدن بازار بازنشستگي‌هاي پيش از موعد فرهنگيان و از سوي ديگر جذب نيرو بنا بر تكليف قانوني آموزش و پرورش و ساماندهي نيروها كه آخرين خبرها نشان مي‌دهد به تدريس معلمان پايه‌هاي بالاتر در كلاس‌هاي مقطع ابتدايي انجاميده است.
لابيرنت ساماندهي نيرو در آموزش و پرورش، دستگاه تعليم و تربيت را در مسير مدوري قرار داده كه از يك سر آن بنا بر تأكيد قانون، نيرو وارد و رديف استخدامي ايجاد مي‌شود و از سر ديگر آن نيروهاي جذب شده تعديل و بازنشسته مي‌شوند.
براي برنامه‌ريزي بر اين مدار تلاش زيادي لازم است تا از به كارگيري عبارت دور زدن قانون پرهيز شود اما استفاده از آن در توصيف اوضاع كنوني نيروي انساني در آموزش و پرورش لاجرم است. زیرا قرائت منحصر به‌فرد علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از قانون استخدام نیرو در آموزش و پرورش با این استدلال پشتیبانی می شود که برگزاري آزمون مربيان پيش دبستاني منوط به داشتن مجوز براي استخدام است. معاونت توسعه منابع انساني رياست جمهوري معتقد است در دولت قبل رديف‌هاي استخدامي تماما استفاده شده و حتي بيشتر از ظرفيت قانوني از اين رديف‌هاي استخدامي استفاده كرده‌اند اما ما همچنان پيگير موضوع هستيم تا تعدادي رديف استخدامي را به آموزش و پرورش اختصاص دهند. دستورالعمل برگزاري آزمون مربيان پيش دبستاني آماده است ولي بندي دارد كه رديف‌هاي استخدامي بايد ايجاد شود و به محض اينكه رديف استخدامي به ما اعطا شد آزمون را برگزار خواهيم كرد.
طبق آخرين اخبار رايزني آموزش و پرورش با معاونت منابع انساني رياست جمهوري براي دريافت رديف‌هاي استخدامي برگزاري آزمون مربيان پيش‌دبستاني ادامه دارد.
 مصداق جاذبه و دافعه سياسي
در حال حاضر صورت مسئله پيش روي آموزش و پرورش، وجود همزمان كمبود و تورم نيرو است به طوري كه امسال حدود 24 هزار نفر از نيروي انساني آموزش و پرورش بازنشسته مي‌شوند درحالي كه دانشجويان دانشگاه فرهنگيان هنوز فارغ‌التحصيل نشده‌اند، از طرفي دبستان‌ها و هنرستان‌ها با كمبود نيرو مواجهند و علاوه بر اين تعديل نيرو و بازنشستگي پيش از موعد نيز بر نابساماني اوضاع نيروي انساني در آموزش و پرورش دامن زده است.
وزير آموزش و پرورش به عنوان پرچمدار ساماندهي نيرو در كابينه دولت يازدهم مدعي است بعد از 10 ماه مطالعه كارشناسي، راه‌حل اين مسئله را مي‌داند.  وي صورت مسئله را اينطور تشريح كرده است: در برخي از مناطق با تورم نيروي انساني و در برخي مناطق با كمبود نيروي انساني مواجه هستيم، بديهي است در چنين شرايطي نيروي انساني كه در گذشته مازاد بر نياز بوده امسال به كارگيري مي‌شود. همچنين امسال نقل و انتقالات فرهنگيان را به صورت دقيق انجام داديم و در مناطقي كه نياز به نيروي انساني داشتند با درخواست انتقال فرهنگيان موافقت نشد.
 فانی در عین حال در طول دوران مسئولیت خود گاهي از وجود نیروهای با سلایق مختلف به عنوان تعارض سازمانی آموزش و پرورش یاد کرده که به نظر می رسد به عقیده ساکنان ساختمان شهید رجائی تعدیل و بازنشستگی پیش از موعد فرمول وی برای حل آن باشد. حالا اگر این روند هر چهار سال یک بار و با تغییر دولت ها اتفاق بیفتد، سرنوشت تعلیم و تربیت در کشور چه خواهد بود؟   
در اینکه به جذب نیرو خارج از فرآیند تربیت معلم در دولت قبل انتقاد وارد است، حرفی نیست، اما باید مراقب بود که برای درست کردن ابروی کج، چشمی کور نشود. آموزش و پرورش در شرایطی پا در وادی ساماندهی نیرو گذاشته که گزارش هایی مبنی بر هزاران ساعت کمبود نیروی انسانی در دبیرستان‌ها و انتقال  معلمان از دوره متوسطه اول به دبستان‌ها منتشر می شوند.
 خيال آموزش و پرورش راحت است
با اين وجود با اتكا به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده  خيال وزير آموزش و پرورش در خصوص ساماندهي نيروي انساني براي بازگشايي مدارس در مهر 93 آسوده است.  فاني عنوان كرد: بايد توجه داشت كه ساماندهي نيروي انساني كار يك ساله نيست به هرحال مخاطبان ما افرادي هستند كه در يك منطقه خاص زندگي و كار مي‌كنند و نمي‌توان به سادگي اين افراد را جابه‌جا كرد. بحث ساماندهي نيروي انساني سياستي است كه بايد طي چندين سال به فكر اجراي آن باشيم و تلاش كرده‌ايم تا با مديريت منابع انساني براي آغاز سال تحصيلي جديد مشكلي نداشته باشيم.   وزير آموزش و پرورش گفت: معاونت توسعه منابع انساني رياست جمهوري هنوز صراحتاً جواب مثبت يا منفي در خصوص اختصاص رديف استخدامي به ما نداده است.
فاني در خصوص بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان گفت: براساس بخشنامه معاونت توسعه مديريت رياست جمهوري امسال بازنشستگي پيش از موعد نداريم ولي برخي از همكاران مشكلات خاصي داشته و درخواست‌هايي دارند كه ما آن درخواست‌ها را جمع‌آوري كرده و فهرستي از آنها را آماده خواهيم كرد و تلاش مي‌كنيم موافقت معاونت رياست جمهوري را جلب كنيم تا به طور استثناء براي اين گروه از فرهنگيان كه حدود 24 تا 25 هزار نفر هستند، بازنشستگي پيش از موعد اعمال شود.
از سوي ديگر خسرو نظري رئيس مركز نيروي انساني و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به انتقال نيروهاي مازاد مقطع متوسطه اول براي تدريس در مقطع ابتدايي گفت: در برنامه ساماندهي نيروي انساني، نيروهايي را كه مازاد بودند از مقطع متوسطه اول به دوره ابتدايي و پايه‌هاي چهارم، پنجم و ششم منتقل كرديم، هم اكنون تعداد بسياري از همكاران ما در مقطع متوسطه اول مشغول تدريس هستند.
 نظري در خصوص هوشمندسازي مدارس عنوان كرد: در خصوص هوشمند‌سازي مدارس توسعه كيفي را مدنظر داريم يعني مدارس هوشمندي كه در سال‌هاي قبل وجود داشتند تجهيز مي‌شوند.
وي در خصوص پرداخت پول از سوي والدين بابت هوشمندسازي مدارس گفت: والدين بايد احساس كنند سرمايه‌گذاري در مدرسه دانش‌آموزشان سرمايه‌گذاري براي فرزندشان است و بايد اين تفكر را در بين اولياي دانش‌آموزان تقويت كرد. در حقيقت بدون مشاركت اوليا نمي‌توانيم فخر هوشمندسازي مدارس را پيش ببريم.
 رئيس مركز نيروي انساني و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: دريافت وجه بابت هوشمندسازي مدارس اجباري نيست و اوليا با رضايت و رغبت خود در اين زمينه مشاركت كنند و اين جريان در حالي ادامه دارد كه  هر روز بر تعداد امضاها براي استيضاح وزير آموزش و پرورش افزوده شده و آموزش و پرورش در آستانه بازگشايي مدارس، با چالش چند سر، بزرگ و البته ناشناخته‌تري رو به‌رو مي‌شود.


نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن