تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803362049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عابران پیاده و موتورسیکلت ها بیشترین تلفات انسانی تصادفات در گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشدار رییس پلیس گیلان عابران پیاده و موتورسیکلت ها بیشترین تلفات انسانی تصادفات در گیلان رشت- ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی بیشترین تلفات انسانی در حوادث رانندگی استان را مربوط به راکبین موتورسیکلت ها و عابران پیاده عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگˈ مهیار رستگارˈ روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در چهار ماه نخست امسال، 198 نفر در تصادفات رانندگی جاده ای گیلان جان سپردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 192 نفر بود، بیانگر افزایش سه درصدی است.
وی پنج محور حادثه خیز طی این مدت را در مسیرهای رشت- لنگرود، تالش- آستارا، فومن- ضیابر، لنگرود – چابکسر و انزلی- رضوانشهر عنوان و تصریح کرد: بیشترین آمار کشته شدگان مربوط به محور رشت- لنگرود با تعداد کشته شدگان 25 نفر در این جاده است.
وی اضافه کرد: از مجموع 198 نفر تعداد جان باختگان سوانح رانندگی در گیلان ، 67 نفر مربوط به راکبین موتورسیکلت ها یعنی 35 درصد کشته شدگان و عابرین پیاده با 54 کشته و 27 درصد از فوت شدگان این حوادث را تشکیل می دهند.
وی با بیان این که از این تعداد کشته شدگان راکبین موتورسیکلت ها 24 نفر در محور اصلی و43 نفر در محور فرعی جان باختند، یادآور شد: بیشترین بازه زمانی تعداد کشته شدگان استان هشت تا 12 شب است.
وی همچنین به تعداد آمار کشته های عابران پیاده اشاره و اظهار کرد: در چهارماه نخست امسال 54 نفر از کشته شدگان عابر پیاده بودند که 28 نفر در محوراصلی و 25 نفر در محور فرعی کشته شده اند.
سرهنگ رستگار بیشترین تعداد کشته های عابر پیاده را دارای سن 40 سال و بیشترین تعداد فوت شدگان راکبین موتورسیکلت ها را افراد سنین بالای 50 سال عنوان کرد.
وی با بیان این که در بررسی های انجام شده و تحقیقات میدانی پلیس، سرعت مهمترین عامل تصادفات در چهارماه نخست امسال بوده است، اظهار کرد: سرعت خودروها در مسیرها همخوانی با مسیر ندارد.
رییس پلیس راه گیلان گفت: با استفاده از دوربین ها ، حضور فیزیکی پلیس و اعمال قانون تلاش شده تا از سرعت بیشتر جلوگیری شود.
وی نصب کاهنده ها در بزرگراه ها، آرام سازی ترافیک، رعایت استانداردها و سرعت ها ، تامین روشنایی جاده ها را در کاهش تصادفات دارای نقش اساسی دانست و گفت: پلیس مصمم است تا از بروز تصادفات بیشتر در جاده ها از طریق نصب کاهنده ها جلوگیری کند و از تمامی نهاد ها و دستگاه های مربوطه برای تحقق این مهم انتظار همکاری دارد.
سرپرست پلیس راهور گیلان نیز در این جلسه با یادآوری این که بیشترین آمار کشته شدگان درون شهری را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می دهند، اظهار کرد: متاسفانه از سال 89 تا 93 بیشترین تعداد کشته شدگان درون شهری بوده است.
سرهنگ ˈ تیمور شهیدی مقدمˈ اظهار کرد: در چهار ماه گذشته از تعداد کشته شدگان درون شهری 13 نفر راکبین موتور سیکلت و 30 نفر عابرین پیاده بودند .
وی نصب علائم رانندگی در خیابان های شهر، آرام سازی ترافیک، ایمن سازی گذرگاه های عابرین پیاده، خط کشی عابرین پیاده ، تامین روشنایی کافی خیابان ها برای دیده شدن عابرین را از جمله عوامل موثر برای کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد.
سرپرست پلیس راهور گیلان نصب تابلوهای محدوده سرعت را از جمله عوامل موثر دیگر در کاهش تصادفات درون شهری دانست و گفت: حداکثر سرعت در خیابان های شهر استان 60 کیلومتر است که بی توجهی به آن از سوی رانندگان بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی متخلفان تشدید مجازات خواهند شد.
وی تصریح کرد: در چهارماه نخست امسال 121 خودرو را متوقف کردیم که بالای 10 میلیون ریال اعمال قانون داشتند.
وی همچنین از جمع آوری برخی تابلوی های زائد در خیابان های
شهری گیلان خبر داد و گفت: پلیس استان آماده همکاری با فرمانداران و شهرداران برای رفع مشکلات ترافیکی، خط کشی های جدید، جانمایی تابلوهای راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش تصادفات در شهرستان ها دارد.ک/2
7296 / 603



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن