تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیگیر آمایش سرزمین و طرح مدیریت جامع سواحل هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست : پیگیر آمایش سرزمین و طرح مدیریت جامع سواحل هستیم انزلی- ایرنا - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم اعمال آمایش سرزمین و تدوین طرح مدیریت جامع سواحل بعنوان راهکار حل مشکلات و مسائل محیط زیستی کشور تاکید کرد.


ˈپروین فرشچی ˈ شامگاه سه شنبه در گفت گوی اختصاصی با ایرنا در حاشیه مراسم روز دریای خزر که توسط گروه های محیط زیستی در منطقه آزاد انزلی برگزار شده بود ، درپاسخ به این پرسش ایرنا که پدیده مسابقه بندر سازی و ارزیابی خظرات زیست محیطی آنها مورد دغدغه سمن های محیط زیستی استان گیلان است گفت : شخصا فکر نمی کنم که داشتن ارزیابی خطرات زیست محیطی تنها کاری است که در یک برنامه توسعه ای لازم است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: بخاطر داشته باشیم که ارزیابی خطرات زیست محیطی تنها یک ابزار کوچک مدیریتی است لذا اگر صرفا بر این متمرکز باشیم که اگر جایی ارزیابی محیط زیستی داشت قابل قبول است و اگر نداشت ، قابل قبول نیست کافی نبوده و متضمن چیزی نیست.
فرشچی خاطرنشان کرد: در مجموعه کنونی نمی توانیم به جایی بگوییم که می تواند منطقه آزاد ، بندر ، اسکله تاسیس کند اما به منطقه ای دیگر بگوییم نمی تواند این شیوه درستی نیست.
وی تصریح کرد : باید یک آمایش سرزمین کلی داشته باشیم همچنین تدابیر و برنامه ریزی مدیریت هم باشد از جمله حتما باید طرح جامع مدیریت سواحل با قوانین و مقررات مترتب بر آن در خصوص ساحل و دریا داشته باشیم.
این مقام مسئول در ادامه افزود : وقتی این داده ها به روشنی در اختیار باشد در هر طرح و برنامه کلیه شرایط اقلیمی و داشته های طبیعی و حتی فرهنگی و امثال آن را مقابل خودمان می گذاریم آنگاه به درستی می توانیم قضاوت کنیم که در یکهزار کیلومتر نوار ساحلی مان عطف به تمامی یافته های علمی و پتانسیل های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و محیط زیستی و تطبیق آنها باهم استعداد و توانایی هر منطقه را در آوریم و بسته به استعداد هر منطقه برای آن تصمیم گیری کنیم .
وی در پاسخ به این پرسش که شیوه روشن برای نگاه توسعه ای دقیق مبتنی بر حفاظت و حراست مواهب طبیعی چیست گفت : اگر کشور واقعا می خواهد روی برنامه ریزی به توسعه برسد مثلا در نزدیک ترین حالت در تدوین برنامه ششم توسعه باید سیاستهای کلان خود را بر مبنای استعداد منطقه که محصول آمایش سرزمین است اتخاذ کند و طرح جامع مدیریت سواحل را با توجه به پهنه آبی کشور در اختیار داشته باشد .
فرشچی در پاسخ به این سوال ایرنا که قبلا طرح هایی نظیر طرح مدیریت یکپارچه ساحل (ICZM) هم طرح شده باشد اما ابتر ماند گفت : ICZM دچار اشکالاتی بود که طرح آن از این مجال خارج است ما باید بدنیال طرح مدیریت جامع سواحل باشیم .
وی به این پرسش که آیا پی گیری طرح آمایش سرزمین و یا طرح مدیریت جامع سواحل در دستور کار سازمان لحاظ شده است ، گفت : ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور بشدت بدنبال تحقق آمایش سرزمین بوده و این را از همگان خواسته است.
همچنین افزود: ما نیز واقعا بدنیال این رکن مهم هستیم چراکه اگر برای اولین بار بر اساس آن سیاستهای کلان پی ریزی شود و برنامه ششم توسعه با پشتوانه علمی از دل آن استخراج شود و در کنار آن بازبین و تدوین قوانین و مقررات شواحل و دریا صورت بگیرد به طریق اولی انتظار می رود که طرح مدیریت جامع سواحل از دل آن بدست بیاید.
فرشچی در خصوص نقش سمن ها گفت : یقینا با توجه به باوری که ما به سازمانهای مردم نهاد داریم می توانند یاریگر سازمان حفاظت محیط زیست باشند خصوصا حضور پر رنگ آنها در قالب شبکه های مرتبط و هم افزار می تواند نقطه قوتی برای حفظ داشته های طبیعی سرزمین مان باشد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با حضور در غرفه های سمنهای ˈسرزمین ایده آل ماˈ ، ˈ جمعیت زنان و جوانان حافط محیط زیست ˈ و ˈ موسسه سبزکاران بالان ˈ از نزدیک با گروه ها گفتگو کرد و دفاتر یادبود گروه ها برای روز منطقه دریای خزر را امضا کرد.ک/3
620/604



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن