تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله آمریکا به داعش اقدامی راهبردی یا تاکتیکی؟/ دلایل حضور میانجی در تحولات اخیر عراق


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قتادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی کرد
حمله آمریکا به داعش اقدامی راهبردی یا تاکتیکی؟/ دلایل حضور میانجی در تحولات اخیر عراق
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حمله آمریکا به داعش به عنوان نیرویی که به اسلام ضربه می‌زند در این برهه از زمان اقدامی راهبردی نیست بلکه عکس‌العملی تاکتیکی برای مصون ماندن کردها و تغییر مجدد حملات داعش به سمت اهداف مهم‌تر یعنی حمله به مناطق شیعه‌نشین است.


"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به بغداد اظهار داشت: این اقدام را از سه بعد قابل برسی است؛ اولین بعد این سفر برخورداری منطقه خاورمیانه و جهان عرب از درآمدهای نفتی است و این موضوع با توجه به بحران‌های اقتصادی شدید، بیکاری و کسری بازرگانی در فرانسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که در حال حاضر فرانسه در کشورهای مستعمره خود مانند آفریقای مرکزی و مالی برای دستیابی به شرایط اقتصادی مناسب به اهرم نظامی متوسل شده است.  

 
این کارشناس مسائل خاورمیانه بعد دوم سفر فابیوس به بغداد را مسئله کردستان مطرح کرد و گفت: فرانسوی‌ها از زمان تشکیل جمهوری خود مختار کردستان، جزء حامیان این تجزیه بوده و همواره برای نفوذ میان کردها در تلاش هستند بنابراین موضع‌گیری فرانسوی‌ها موضوع جدیدی نیست و به دو دهه گذشته باز می‌گردد.
 
قنادباشی ادامه داد: انتخاب "فواد معصوم" رئیس‌جمهور کرد عراق که با نوری مالکی نخست وزیر این کشور اختلافات زیادی دارد بهانه خوبی به مقامات فرانسه داد تا به عنوان میانجی‌ به این عرصه ورود پیدا کنند البته میانجی‌گری‌ای که بیشتر حامی کردها و استقلال طلبی آن‌هاست.  
 
وی بعد سوم را حمله آمریکا به داعش در کردستان بیان و تصریح کرد: درست زمانی که داعش به اربیل ورود پیدا می‌کند آمریکا حمله به این گروه تروریستی را در راس کارهای خود قرار می‌دهد و فرانسوی‌ها هم از این اقدام دفاع می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: حمله آمریکا به داعش به عنوان نیرویی که به اسلام ضربه می‌زند در این برهه از زمان اقدامی راهبردی نیست بلکه عکس‌العملی تاکتیکی برای مصون ماندن کردها و تغییر مجدد حملات گروه تروریستی داعش به سمت اهداف مهم‌تر یعنی حمله به مناطق شیعه‌نشین است.  
 
قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها تصمیم دارند براساس این رایزنی‌ها به یک دستورالعمل مشخص  در برخورد با داعش و موضع‌گیری بین مالکی و رئیس‌جمهور (فواد معصوم) دست پیدا کنند.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن