تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798491940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه نتایج کمیته سه گانه به کمیسون مجلس اواخر هفته آینده/ برگزاری 3 نشست داخلی در مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افتخاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد
ارائه نتایج کمیته سه گانه به کمیسون مجلس اواخر هفته آینده/ برگزاری 3 نشست داخلی در مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور
رئیس کمیته احزاب، دولت و مجلس گفت: بنا داریم تا اواخر هفته آینده با تجمیع نظرات سه رکن کمیته، نتایج را با کمیسیون احزاب مجلس در میان بگذاریم.



"اصغر افتخاری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به نتایج نشست‌های کمیته سه‌جانبه "دولت، احزاب، مجلس" اظهار داشت: در این جلسات بنا داریم نظرات سه رکن کمیته یعنی احزاب، دولت و مجلس را تجمیع کنیم، در این زمینه کار‌شناسان حوزه اجرایی(دولت) بحث‌های خود را در مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور انجام داده‌اند.   
 
وی احزاب را دومین رکن این کمیته عنوان کرد و افزود: فعالان سیاسی و حزبی بایستی نظرات خود را طی جلساتی که در مرکز راهبردی وزارت کشور برگزار می‌شود، تجمیع و به وزارت کشور ارائه کنند.   
 
افتخاری مجلس و کمیسیون مربوط به احزاب در آن را سومین حوزه کار‌شناسی در این کمیته دانست و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون احزاب بایستی نتایج بررسی شده در ارکان دیگر را بررسی و در نهایت تصویب کنند.
 
رئیس کمیته سه گانه دولت، احزاب، مجلس از برگزاری دو نشست داخلی با حضور کار‌شناسان حزبی وزارت کشور خبر داد و گفت: از ابتدای این هفته نشست فعالان حزبی آغاز شده و بحث‌های تخصصی در داخل مرکز راهبردی و آموزشی وزارت کشور با حضور فعالان حزبی برگزار می‌شود.   
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور اظهار داشت: پیش بینی ما این است تا موارد مورد بحث را در هفته آینده به تجمیع برسانیم تا ان شاءالله نمایندگان مجلس در کمیسیون احزاب و مرکز پژوهش‌ها کار خود را آغاز کنند، بنابراین پیش بینی ما این است که اواخر هفته آینده به نتایج خوبی برسیم.   
 
افتخاری مهم‌ترین ملاحظات وزارت کشور را دریافت نظرات کار‌شناسان و جهت دادن به یک قانون حزبی که نشاط سیاسی در چارچوب ضوابط قانونی را ایجاد کند، دانست و افزود: رویکرد وزارت کشور این است که با هدف بانشاط کردن جامعه در چارچوب قانون که با حفظ منافع ملی تعارضی نداشته باشد، احزاب را فعال‌تر کند.   
 
وی درباره نشست  سه جانبه "احزاب، مجلس و دولت" نیز اضافه کرد: بنا نداریم نشستی فراگیر با حضور سه حوزه برگزار کنیم، چرا که با وسیع شدن نشست‌ها پرداختن به موضوع مشکل می‌شود، بنابراین بیشتر نشست‌های ما تخصصی است و بنا داریم تا نظرات احزاب را به یکدیگر نزدیک کنیم.   
 
رئیس کمیته سه گانه دولت، احزاب، مجلس بیان داشت: پس از جمع آوری نظرات با رکن سوم یعنی مجلس شورای اسلامی تعامل می‌کنیم تا نظرات را با نظرات نمایندگان نزدیک کنیم، این به تضارب آراء کمک می‌کند.

 افتخاری اظهار داشت: در بررسی‌های خود در این نشست‌ها به دوحالت می‌رسیم؛ در حالت اول به پاره‌ای از اصول می‌رسیم که جنبه اجرایی داشته و در انتها به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شده و به مجلس فرستاده می‌شود، در حالت دوم اگر در جلسات مشترک هر کدام از رکن‌ها به نتایج مثبت و مشترکی برسد که خوب، اما اگر موارد اختلافی وجود داشته باشد پیشنهادات و موارد اختلافی به شورای عالی وزارت کشور فرستاده شده و وزیر کشور تمیم نهایی را خواهد گرفت.

افتخاری با بیان اینکه ریاست کمیته مشترک احزاب، دولت ، مجلس به ریاست بنده تشکیل می‌شود، افزود: برای هر کدام از حوزه‌های کمیته مشترک جلسات بخشی خصوصی برگزار می‌شود اما اکثر فعالان حزبی و نماینده‌های آنها برای حضور در جلسات نشست دعوت می‌کنیم که تعدادشان زیاد است.
 
وی تصریح کرد: برخی از پیشنهادات احزاب به صورت مستقیم درجلسات بیان می‌شود و کسانی که حضور ندارند دبیرخانه مجمع از طریق رسانه به بیانات آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
 
رئیس کمیته سه گانه احزاب، دولت، مجلس اولویت کمیته را بررسی قانون احزاب دانست و افزود: در 20 دقیقه آخر جلسه در صورت تمایل اعضا پیرامون خانه احزاب و نحوه بازگشایی آن به بحث  بررسی می‌پردازند.

رئیس کمیته سه گانه احزاب، دولت، مجلس پیرامون اختلاف جریانات سیاسی برای بازگشایی خانه احزاب، گفت: در یک کارگروه تخصصی احزاب و مدیران اجرایی حوزه احزاب با بحث‌های کارشناسی تلاش می‌کنند تا آسیب شناسی خانه احزاب به حداقل برسد.
 
وی افزود: وزارت کشور این اصل را پذیرفته است که احزاب و فعالان سیاسی برای نشاط سیاسی در جامعه نقش محوری و مهمی دارند که بدون حضور احزاب مختلف امکان‌پذیر نیست.  
 
افتخاری افزود: برای ایفای این نقش احزاب به نهادی احتیاج دارند تا تعاملات غیررسمی خود را در آن جا انجام دهند آن‌ها می‌توانند در این نهاد به راحتی تعامل داشته باشند و به تقاضای اعضای خود رسیدگی کنند چرا که بسیاری از تفکرات احزاب در آن‌جا رخ می‌دهد.  
 
رئیس کمیته سه گانه احزاب، دولت و مجلس اضافه کرد: فعالان حزبی و سیاسی می‌توانند در خانه احزاب و یا هر نهاد دیگری مربوط به خود اصول و مبانی مشترکی را پیگیری کنند برای مثال تحولات منطقه و یا مواردی که با منافع ملی جمهوری اسلامی در ارتباط است برای آن‌ها نقطه اشتراک دارد.  
 
افتخاری اولویت وزارت کشور در این راستا را بازگشایی خانه احزاب عنوان کرد و گفت: بنا داریم برای فعال سازی خانه احزاب که جزو اولویت‌های وزارت کشور است به یک طرح جدیدی برسیم و اگر آسیب‌های این خانه زیاد بود و کارشناسان حزبی وزارت کشور به این نتیجه برسند که این خانه جوابگوی تقاضا و تعاملات حزبی نیست الگوی دیگری را برای احزاب پیش‌بینی می‌کنیم.  
 
وی تصریح کرد: برای ما داشتن نهادی برای احزاب بسیار مهم است و اگر در بررسی‌ها برای بازگشایی خانه احزاب به نتایجی نرسیم نهاد دیگری هم چون باشگاه احزاب را پیگیری خواهیم کرد.  
 
رئیس کمیته سه گانه احزاب، دولت و مجلس خاطر نشان کرد: بنا داریم تا اواخر هفته آینده با تجمیع نظرات سه رکن کمیته نتایج را با کمیسیون احزاب مجلس در میان بگذاریم.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن