تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802446900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران یکه تاز حمایت از مردم غزه/تهران هفته آینده میزبان نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در میان سکوت مجامع بین المللی؛ ایران یکه تاز حمایت از مردم غزه/تهران هفته آینده میزبان نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد تهران-ایرنا- جمهوری اسلامی ایران در حالی که بسیاری از مجامع بین المللی و حتی کشورهای عربی و اسلامی در 20 روز گذشته در مقابل کشتار مردم بی دفاع غزه سکوت اختیار کرده اند، دیپلماسی فعالی را برای پایان دادن به تهاجمات رژیم صهیونیستی و شکست محاصره مردم این شهر در پیش گرفته است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، کشته شدن بیش از هزار نفر و نزدیک به 6 هزار مجروح در 20 روز گذشته، آن هم در شرایطی که بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی را غیرنظامیان و بیش از یک چهارم آنها را کودکان کمتر از12 سال تشکیل می دهند باید با واکنش جهانیان روبرو و غوغایی برپا می شد و جلسات شورای امنیت سازمان ملل یا قطعنامه های متعدد آن را به دنبال داشت اما عجیب این که با وجود خشم افکار عمومی ملت های مسلمان و حتی غیر مسلمان با سکوت و بی تفاوتی سازمان ها و مجامع بین المللی و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی روبرو شد.
درگیری ها بین حماس و رژیم اسراییل از 17 تیر ماه 93 (هشتم ژوئیه) آغاز شد و در طی این مدت جهانیان شاهد فجایع انسانی بسیاری در این منطقه بودند.
کشته شدن زنان، کودکان، سالخوردگان و مردان غیرنظامی و بی دفاع، ویرانی گسترده منازل مسکونی و مجروح شدن جمع کثیری از فلسطینان ساکن غزه تصاویر دلخراشی بود که در این روزها از مقابل چشم جهانیان گذشت.
رژیم صهیونیستی روز جمعه با طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای برقراری آتش بس یک هفته ای مخالفت کرد. البته دو طرف بر سر آتش بس 12 ساعته از صبح شنبه توافق کردند اما با این حال بیش از 80 جسد شهدا در نقاط مختلف غزه جمع آوری شد.
دراین مدت، عدم بی طرفی نهادها و ساز و کارهای بین المللی چون شورای امنیت سازمان ملل متحد به علت حاکمیت خواست و نظر قدرت های بزرگ و قربانی شدن عدالت با انتقاد گسترده مردم گوشه و کنار جهان روبرو شد.
اما جمهوری اسلامی ایران که در طی 35 سال گذشته به مدد رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلی نظام، همواره در کنار مظلومین و مستضعفان جهان از جمله مردم فلسطین و نیروی مقاومت بوده و نامگذاری روز جهانی قدس نیز پیشتازی ایران در حمایت از مردم فلسطین را نشان می دهد، در این برهه تاریخی و حساس نیز بار دیگر به عنوان یک کشور مهم اسلامی و تاثیرگذار در منطقه پا به میدان گذاشت و با به کارگیری همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک خود تلاش برای پایان درگیری و رفع حصر غزه را در دستور کار خود قرار داد.
یکی از مهم ترین اقدامات وزارت امور خارجه سفر حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به لبنان بود. محور اصلی این سفر گفت و گو با مقامات لبنانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بود.
وی در این سفر با تمام سلام نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رییس مجلس و دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
معاون وزیر امور خارجه ایران در این دیدارها با یادآوری تحولات منطقه به ویژه غزه، حملات و جنایات رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه غزه را محکوم کرد.
امیرعبداللهیان بر لزوم وحدت همه مسلمانان برای مواجهه با تهدیدات این رژیم و مقابله با تجاوزات آن تاکید کرد.
وی همچنین اظهارداشت: رژیم صهیونیستی چاره ای جز پذیرش شروط مقاومت در رفع محاصره غزه ندارد.
در کنار این سفر مهم منطقه ای روز گذشته (یکشنبه) یکی از پر کارترین روزهای دستگاه دیپلماسی کشور بود، تا حدی که حجم اخبار مربوط به این اقدامات بخش زیادی از صفحات فضای مجازی و روزنامه های کشور را به خود اختصاص داد.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران عصر گذشته با طیف گسترده ای از مقامات نهادهای بین المللی از جمله بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی، وزیران خارجه مصر ، عمان، الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب، قطر، ترکیه، سودان و حتی «فدریکا موگرینی» همتای ایتالیایی خود به گفت و گو و رایزنی پرداخت که نقطه اشتراک همه این تماس ها بحران غزه و تلاش برای پایان دادن به وضعیف اسفناک آن بود.
وزیر امور خارجه در گفت و گو با بان کی مون با گلایه از تحرک جدی نداشتن سازمان ملل در توقف جنایات صهیونیست ها، پیگیری کار کمیته حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.
ظریف همچنین بر لزوم همکاری بین المللی برای ارسال هر چه سریع تر کمک های دارویی و غذایی برای مردم غزه تاکید کرد.
بان کی مون نیز در این تماس تلفنی خاطر نشان کرد که به عنوان دبیرکل سازمان ملل تلاش خود را برای آتش بس پایدار در غزه و رفع محاصره این منطقه و کمک به مسایل انسان دوستانه در غزه به کار گرفته است.
همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در تماس های تلفنی خود با همتایان خود از کشورهای اسلامی بر لزوم تحرک کشورهای اسلامی برای رفع محاصره غزه تاکید کرد.
وی در این تماس ها به بحران وخیم انسانی در غزه اشاره و تاکید کرد که راه های ارسال کمک های انسان دوستانه به این منطقه باید باز شود.
ظریف در ادامه خواستار اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیر متعهد در سطح بین المللی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر قدس شد تا کشتار بی رحمانه مردم غزه پایان یابد.
رییس دستگاه دیپلماسی، حمایت کشورهای اسلامی از خواسته های مردم غزه را مهم و تعیین کننده دانست و اظهار داشت: این حمایت ها باید تا رسیدن به یک آتش بس پایدار ادامه داشته باشد.
وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی نیز در این تماس های تلفنی، ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، همکاری کشورهای اسلامی را برای حل بحران غزه، مهم و اثربخش دانستند و بر تامین نیازهای مردم این منطقه تاکید کردند.
رییس دستگاه دیپلماسی در گفت و گوی تلفنی با ایاد مدنی دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی بر بهره گیری از ظرفیت عظیم کشورهای اسلامی برای حمایت و کمک به مردم غزه خاطرنشان کرد.

*** تهران هفته آینده میزبان کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد
وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست یک روزه وزیران امور خارجه عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به میزبانی تهران در هفته آینده خبر داد.
مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیش از این، نشست سفرای کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و به ریاست سرپرست نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد برگزار شد.
وی ادامه داد: در آن نشست مقرر شد به منظور بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران و نیز کاهش آلام انسانی مردم بی گناه غزه، نشست یک روزه کمیته فلسطین با حضور وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته و همچنین تعداد دیگری از اعضای فعال این جنبش در هفته آینده به ریاست وزیر امور خارجه کشورمان در تهران برگزار شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: متعاقب شروع بحران اخیر غزه و دستور رییس جمهوری، وزارت امور خارجه در چارچوب تلاش های فشرده دیپلماتیک و به عنوان رییس دوره ای جنبش عدم تعهد، دستورالعملی از سوی دکتر ظریف به نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ابلاغ شد.
افخم یادآور شد: طی 10 روز گذشته، جلسات اضطراری و فشرده در نیویورک برگزار و راه های به کارگیری ظرفیت های سیاسی اعضای جنبش عدم تعهد و اقدامات در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نشست کمیته فلسطین جنبش تعهد نیز در همین چارچوب برگزار خواهد شد.
کشورهای الجزایر، بنگلادش، کوبا، مصر، هند، سنگال، آفریقای جنوبی، زامبیا، فلسطین، زیمبابوه، اندونزی و مالزی عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد هستند.
علاوه براین، کمک های دارویی و غذایی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال به مردم غزه و همچنین اعزام مجروحین به کشور آماده پرواز است و برای این منظور رایزنی هایی با دولت مصر انجام شد تا در صورت بازشدن گذرگاه رفح این کار نیز انجام شود.
این موارد شرح مختصری از اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و پایان دادن به فجایع انسانی در این منطقه بود، تلاش ها و فعالیت هایی که به طور قطع در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند؛ همان طور که بی تفاوتی و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان های بین المللی به یاد خواهد ماند.
گزارش از:هدی یوسف زاده
سیام**9173**1336



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن