تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق توسعه ملی را در سالهای 93 و 94 فراموش کنید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک اقتصاددان؛ صندوق توسعه ملی را در سالهای 93 و 94 فراموش کنید تهران - ایرنا - یک اقتصاددان گفت: با اجرای بسته خروج غیر تورمی از رکود در سالهای 93 و 94 صندوق توسعه ملی را فراموش کنید زیرا صندوق مکانیزم تضمین وفور منابع نفتی است و وقتی منابع ارزی ما محدود است چرا باید از منابع این صندوق استفاده کنیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حسین درگاهی عصر سه شنبه در نشست تخصصی همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود در محل سران اجلاس، با اشاره به اینکه در بسته یادشده تعامل میان بخشهای دولتی و خصوصی بخوبی انجام شده، افزود: شناخت ماهیت رکود تورمی در گزارش دولت تا حدود زیادی درست بوده و مطابق با دانش اقتصادی دولت یازدهم است.
وی یادآور شد: دستاورهای کنترل تورم که در یکسال گذشته با سیاستگذاری دولت انجام شده باید حفظ شود، وقتی تورم کاهش می یابد با چه مکانیزمی روی تولید تاثیر می گذارد؟ با کاهش نرخ تورم هزینه عوامل تولید نیز کاهش خواهد یافت اما متاسفانه قیمت عوامل تولید در کشور ما با افت تورم کاهش نیافته است.
این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در حال حاضر قیمت حامل های انرژی افزایش یافته و این در حالی است که یکسان سازی نرخ ارز را پیگیری می کنیم.
وی جهت گیری نرخ سود بانکی را به سوی بالا ارزیابی کرد و گفت: دستمزدها نیز هر ساله افزایش می یابد، در این زمینه تنها می توانیم نرخ سود بانکی را تعدیل کنیم اما از نظر نرخ ارز و انرژی می توانیم قیمت ها را کاهش دهیم.
درگاهی معتقد است: هم اکنون تنها عاملی که می تواند تولید را تحریک کند ارتقا بهره وری است. همچنین می توانیم به دنبال توسعه صادرات غیرنفتی باشیم که آن هم با محدودیت هایی مواجه است.
درگاهی معتقد است: در صورتی که به سمت سیاست افزایش تقاضا برویم و سیاستهای پولی انبساطی و افزایش پایه پولی را مدنظر قرار دهیم، انضباط بودجه ای از دست می رود که این سیاست تورم زا خواهد بود.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در شرایط رکود تورمی کاهش تورم لازم است، گفت: هیچ اقتصادی را سراغ نداریم در شرایط تورم بالا توسعه پایدار داشته باشد. از سوی دیگر رشد پایدار شش درصدی نیازمند تامین منابع است که دولت این دیدگاه را در بسته خود ارائه کرده است.
به گفته وی، انضباط پولی مهمترین دستاورد دولت بود که کاهش نرخ تورم را به دنبال داشت.
وی معتقد است: از آنجا که برنامه یادشده دو ساله است می توان هفته به هفته یا ماه به ماه یک گروه کارشناسی اجرای برنامه ها را کنترل کند.
اقتصام(3)9123**1558



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن