تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیرراه: دولت برای پرداخت بدهی خود باید تعیین تکلیف کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور وزیرراه: دولت برای پرداخت بدهی خود باید تعیین تکلیف کند تهران - ایرنا - مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت اکنون بدهی زیادی به بخش های مختلف دارد، گفت: برای خروج از رکود تورمی لازم است دولت برای پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگی، بانک ها، پیمانکاران و مابقی نهادها و شرکت ها، تعیین تکلیف کند.


به گزارش ایرنا، حسین عبده تبریزی عصر سه شنبه در میزگرد تخصصی بررسی راهکارهای خروج از رکود تورمی، افزود: بدهی دولت اکنون بسیار بیشتر از بودجه کل کشور است، هرچند بدون تعیین تکلیف این بدهی، بهبود فضای کسب و کار معنی ندارد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: یکی از مباحث مهم در این زمینه این است که دولت می تواند 20 درصد مطالبات سهام عدالت را به صندوق بازنشستگی به صورت اوراق مشارکت بلندمدت پرداخت کند.
عبده تبریزی بر رفع تنگناهای مالی و اعتباری تاکید کرد و گفت: در سال 90 شبکه بانکی تسهیلات بیشتری را نسبت به سال های 91، 92 و 93 پرداخت کرده در حالی که بانک ها در سالهای اخیر از انجام آن عاجز مانده اند.
وی با بیان اینکه معوقات بانکی موضوع جدی و اساسی است که باید پرداخت آن پیگیری شود، یادآور شد: بدون حل این معضل اقتصادی که خلق پول باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد، شاهد امکان تحولات در این بخش نخواهیم بود.
عبده تبریزی با بیان اینکه نظام بانکی امکان کاهش نرخ سود را متناسب با تورم ندارد، گفت: در سال های اخیر بدهی به بانک ها با نرخ سود 25 تا 28 درصدی بوده، در حالی که قیمت ها بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته، لذا ضروری است که نرخ سود بانکی با نرخ تورم متناسب سازی شود.
وی بر افزایش صادرات به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های خروج از رکود اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: منابع دولت در سالهای 91، 92 و 93 کمتر از سال 90 است لذا افزایش صادرات می تواند یکی از شاخصه های تامین کسری منابع دولت مورد توجه جدی قرار گیرد.
عبده تبریزی گفت: در بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود تورمی بر چرایی رکود حاکم بر اقتصاد کشور اشاره شده و در بخش دیگری راهکارهای برون رفت از این رکود ارایه شده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش مسکن و حمل و نقل چگونه می تواند در راستای برون رفت از رکود تورمی کمک کند، افزود: با ارایه راهکارهای مناسب بخش مسکن می تواند به خروج اقتصاد از رکود تورمی کمک کند.
در ادامه این میزگرد معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز از رونمایی از طرح جامع مسکن در شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: در صورت رونمایی از این طرح شاهد تحولاتی در این بخش خواهیم بود.
حامد مظاهریان بر استفاده از تجارب ارزنده کشورها در بخش مسکن تاکید کرد و افزود: در طرح مسکن مهر تجربه های خوبی در زمینه استفاده از فناوری های جدید داشتیم به طوری که هم اکنون بهره گیری از فناوری های نوین در ساختمانها به حدود 20 درصد رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال تصریح کرد: طی دهه های گذشته تنها حدود 2 درصد ساختمانها از فناوری های نوین استفاده می شد اما هم اکنون استفاده از این فناوری ها که بیشتر مربوط به اسکلت و اجزایی مانند در و پنجره است به حدود 20 درصد می رسد.
وی با بیان اینکه تاکنون چند تجربه متفاوت در بخش صنعتی سازی مسکن در کشور وجود داشته است، اظهار داشت: در اوایل دهه 50 طرح صنعتی سازی با ورود قطعاتی از کارخانه های روسیه و بلوک شرق با شکست مواجه شد لذا ضروری است برای صنعتی سازی مسکن از تجارب دیگر کشورها در این بخش استفاده شود.
اقتصام(3)1108**1558



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن