تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804259104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروازهاي مهرآباد و امام‌خميني يكي شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پروازهاي مهرآباد و امام‌خميني يكي شود
گسترش و توسعه شهري پايتخت سبب شده است تا فرودگاه مهرآباد طي سال‌هاي متمادي در ميان بافت مسكوني شهري قرار بگيرد و به دليل افزايش مزاحمت‌هاي صوتي و حوادث، رئيس شوراي شهر درخواست كرد تا فرودگاه مهرآباد از تهران خارج و پروازهاي اين فرودگاه با فرودگاه امام‌خميني(ره) يكي شود تا ديگر شاهد چنين حوادثي در اطراف اين مكان نباشيم.


گسترش و توسعه شهري پايتخت سبب شده است تا فرودگاه مهرآباد طي سال‌هاي متمادي در ميان بافت مسكوني شهري قرار بگيرد و به دليل افزايش مزاحمت‌هاي صوتي و حوادث، رئيس شوراي شهر درخواست كرد تا فرودگاه مهرآباد از تهران خارج و پروازهاي اين فرودگاه با فرودگاه امام‌خميني(ره) يكي شود تا ديگر شاهد چنين حوادثي در اطراف اين مكان نباشيم.

احمد مسجدجامعي در هشتاد و پنجمين جلسه علني شوراي شهر تهران با تسليت به خانواده كشته‌شدگان حادثه سقوط هواپيما از سوي اعضاي شوراي شهر تهران، از رئيس‌جمهور براي ممنوع كردن پرواز اين نوع هواپيما تشكر كرد و گفت: اين موضوع به همان حق حيات انسان‌ها برمي‌گردد كه شورا به آن بها داده است.  وي ادامه داد: به لحاظ قوانين و قواعد بين‌المللي، فرودگاه‌ها نبايد در مركز شهر قرار بگيرند. فرودگاه مهرآباد 50 سال قبل اطراف شهر بوده است اما اكنون در اطراف آن مناطق مسكوني وجود دارد.
 
  آلودگي هر هواپيما معادل 3هزار وسيله نقليه است
همچنين مسجدجامعي با بيان اينكه پرواز هر هواپيما معادل 3 هزار وسيله نقليه ايجاد آلودگي مي‌كند، گفت: در مهرآباد روزانه 200 پرواز صورت مي‌گيرد كه اين موضوع براي زندگي افراد پيرامون فرودگاه مهرآباد آلودگي ايجاد مي‌كند.  وي با اشاره به سقوط هواپيماهايي كه به مناطق مسكوني برخورد كرده و باعث مصدوم شدن شهروندان شده‌اند، گفت: به كميسيون شهرسازي پيشنهاد مي‌كنم روي طرحي كار كنند تا فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد بتواند همراه هم كار كنند.
     تهديد آلودگي زيست‌محيطي بلاي جان ساكنان فرودگاه
سال‌هاست كه فرودگاه مهرآباد در ميان بافت‌هاي مسكوني قرار گرفته است و با انجام پرواز‌هايي كه در محدوده اين مكان صورت مي‌گيرد، ديگر ساكنان اين بخش از پايتخت روز و شب آسايش و آرامش ندارند. در اين زمينه رئيس شوراي شهر با بيان اينكه فرودگاه امام‌خميني 10 سال است كه در زمينه پروازهاي بين‌المللي فعال است، گفت: در بسياري از جاها پروازهاي داخلي و خارجي همديگر را پشتيباني مي‌كنند و شايد به لحاظ اقتصادي نيز اين موضوع به‌صرفه باشد كه يك مركز براي فرودگاه داشته باشيم تا پروازها از سطح شهر عبور نكند و آلودگي صوتي، محيط زيست و خطر جاني وجود نداشته باشد.

    پروازهاي مهرآباد و امام‌خميني ( ره ) يكي شوند
وي با تأكيد بر اينكه بايد مطالعاتي صورت بگيرد كه بتوانيم فرودگاه مهرآباد را با همكاري دولت در كنار فرودگاه امام خميني (ره) قرار دهيم، گفت: به اين ترتيب هم از آسيب‌ها خلاص مي‌شويم و هم زمين‌هاي شهري محروم آن مناطق احيا مي‌شود.  وي از كميسيون شهرسازي خواست كه اين موضوع را بررسي كنند و افزود: كميسيون سلامت نيز مي‌تواند موضوع آلودگي ايجاد شده توسط فرودگاه مهرآباد را بررسي كند.  وي خاطرنشان كرد: تعداد زيادي خانه در بافت فرسوده در اطراف فرودگاه مهرآباد وجود دارد كه بايد به صورت جدي اين موضوع بررسي و طرحي در اين رابطه تهيه شود.   از سوي ديگر عبدالحسين مختاباد، عضو شوراي شهر تهران نيز با اشاره به سانحه هواپيمايي در تهران گفت: يواش يواش به اين حوادث عادت كرده‌ايم و اين در حالي است كه در روزهاي گذشته كسي در تلويزيون حاضر نشده تا در اين زمينه از مردم عذرخواهي و دلجويي كند.
  
 بافت متراكم و فرسوده بازار فاقد ايمني است
حوادث پي درپي در بازار تهران به دليل بافت فرسوده و متراكم اين بخش تجاري باز هم به دليل آتش سوزي روز سه شنبه سبب شد تا برخي از اعضاي شوراي شهر خواستار اقدام عملياتي براي ايمن‌سازي بازار تهران شوند. در اين باره احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه نيروهاي آتش‌نشاني در زمان آتش‌سوزي بازار دير به سر صحنه آتش‌سوزي خيابان پامنار رسيده‌اند، گفت: اين ديركرد به دليل موقعيت حادثه در قلب بازار و دسترسي نامناسب آن بوده است.
 
وي گفت: آتش‌سوزي در پاساژ آهن در پامنار رخ داده كه نوع كاربري آن تجاري است، اين در حالي است كه از 85 واحد تجاري تنها 11 واحد آن فعال هستند. در اين آتش سوزي يك نفر مجروح شده و دو نفر جان باخته‌اند. وي ادامه داد: بعد از وقوع حادثه، ساعت 10:30 اولين نيرو به فاصله 6 دقيقه و 39 ثانيه از تماس با آتش‌نشاني به محل رسيده كه اين از لحاظ استانداردهاي جهاني دير است. البته اين ديركرد به دليل موقعيت فيزيكي محل حادثه و دسترسي‌هاي نامناسب آن است.


نویسنده : بيژن سوراني 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن