تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804086101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تأکید بر تحقق تأکیدات رهبری در اصلاح الگوی مصرف گفت: مساجد و اماکن متبرکه طبق قانون از پرداخت گاز بهای مصرفی معاف هستند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ولی الله دینی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق قانون مساجد شهری و روستایی و اماکن متبرکه را از پرداخت گاز بهای مصرفی معاف کرده است، البته این مسأله نباید موجب مصرف بیش از حد متعارف در این اماکن دینی باشد.
وی خاطرنشان کرد: این معافیت برای کلیه مصارف گاز در مساجد نیست، چراکه برخی از مساجد دارای مغازه و حتی کارگاه های تولیدی و صنعتی هستند که به اجاره داده شده است، در این صورت بهای گاز مصرفی بر اساس الگوی مصرف اخذ می شود، یعنی اگر گاز مصرفی بیش از اندازه این الگو باشد، بایستی از سوی هیأت امنای مساجد پرداخت شود.
دینی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف به ویژه حوزه انرژی تصریح کرد:  اصلاح الگوی مصرف رابطه ای مستقیم با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی دارد، به عبارت دیگر بایستی با مصرف بهینه انرژی، جلوی اسراف و هدر رفت این نعمت الهی را بگیریم.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان این‌که مصرف گاز در ایران نسبت به میانگین جهانی چند برابر است، گفت: فرهنگ صرفه‌جویی بایستی از درون خانواده آغاز شود تا شاهد جامعه‌ای معتقد به مصرف بهینه از سرمایه های ملی و خدادادی باشیم.
وی تصریح کرد: واقعیت این است که مسأله‌ اسراف و هدر دادن منابع در اقتصاد ایران، دارای ابعادی فراتر از ابعاد فرهنگی است، این مسأله برای ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه بسیار مهم و اساسی است و در حوزه‌ی اقتصاد خانواده نیز می‌تواند تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز باشد.
دینی ادامه داد: برای تبیین درست الگوی مصرف و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های در راستای اصلاح الگوهای نادرست مصرف، همه‌ جنبه‌ها و ابعاد مسأله واکاوی شود، از سوی دیگر با توجه به این‌که هرگونه مصرفی در مسیر افراط و تفریط به‌عنوان شیوه‌ی رفتاری ناهنجار تلقی می‌شود، برای ارائه و اصلاح الگوی صحیح مصرف لازم است تا این جنبه از مصرف نیز شناسایی و معرفی شود.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که اصلاح الگوی مصرف بایستی در قالب سبک زندگی افراد تبیین شود، گفت: هر دو این مسأله بارها مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار گرفته که شرکت گاز نیز در این راستا اقدامات فرهنگی مختلفی انجام داده است.
85 میلیارد ریال کمک نیکوکاران در ماه مبارک رمضان
حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در تشریح فعالیت های این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: مردم نیکوکار استان در ماه مبارک رمضان بیش از 85 میلیارد ریال به نیازمندان مساعدت کردند. همچنین در این ماه مبارک 112 هزار و 509 نفر از نیازمندان با هزینه ای بالغ بر 43 میلیارد و 175 میلیون ریال اطعام شدند.
وی از جمع آوری بیش از 7 میلیارد و 776 میلیون ریال زکات فطریه خبر داد و یادآور شد: وجوهات زکات فطریه شهرستانها به مناطق محروم همان شهرستان تخصیص یافته است. همچنین زکات فطریه جمع آوری شده به امر درمان بیماران بستری در منزل،تهیه جهیزیه و تحصیل محرومان و نیازمندان جامعه اختصاص یافت.
دشتی با بیان اینکه خیرین نیکوکار استان در ماه مبارک رمضان با شرکت در طرح اکرام ایتام بیش از 24 میلیارد و 305 میلیون ریال مساعدت کردند اظهار داشت: در این مدت 3 هزار و 120 حامی جدید حمایت از 2 هزار و 627 یتیم را بر عهده گرفتند. ضمن این‌که در طول ماه مبارک رمضان 381 خانوار در قالب طرح محسنین از حمایت 205 حامی بهره مند شدند.
دشتی با اشاره به اینکه برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان با محوریت مراکز نیکوکاری مساجد برگزار شد خاطر نشان کرد: برپائی بازارچه خیریه رمضان،اطعام و ارائه سفره های افطاری در مساجد،ثبت نام از حامیان ایتام نیازمند و دریافت جیره خشک،کفارات و زکات فطریه،اجرای طرحهای همیان مولا و مفتاح الجنه از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان بوده است.
مردم آذربایجان شرقی 660 میلیون ریال به مردم غزه کمک کردند
عزیز نوری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از کمک 660 میلیون ریالی مردم این استان به مردم غزه خبر داد و گفت: کمک های نقدی مردم استان به منظور ابراز همدردی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه به صندوق های هلال احمر واریز شده است.
بنابراین گزارش، مردم متدین و شهید پرور استان در روزهای گذشته با به نمایش گذاشتن احساسات پاک و نوع دوستانه خود در مجامع مختلف، ضمن محکوم کردن رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی ، با مردم ستمدیده و کودکان معصوم غزه ابراز همدردی کردند.
اولویت های یک تا 600 برای نام نویسی حج عمره اقدام کنند
امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اولویت های یک تا 600 برای نام نویسی و رزرو تشرف به حج عمره اقدام کنند، اظهار داشت: واجدان شرایط تشرف به عمره مفرده 94-93 با توجه به شیوه جدید رزرو و ثبت نام طبق فرآیند جدید (ثبت نام و رزور با دسترسی به اینترنت) برای سپرده گذارانی که در یکی از شعب بانک ملی یا ملت استان ثبت نام کرده اند دعوت می شود.
وی خاطر نشان کرد: متقاضان تشرف به عمره آینده باید با مراجعه به سامانه www.omreh.haj.ir برای خود و همراهان تشکیل گروه داده و بعد از تکمیل اطلاعات مورد نظر، کلمه کاربری و رمز عبور دریافت کنند. سامانه مورد نظر حداکثر از نیمه اول مهرماه به بعد برای متقاضیان فعال، قابل بهره برداری و مراجعه است.
مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی گفت: اولویت های یک تا 600 می توانند تشکیل گروه دهند ،تشکیل گروه به معنی اولویت تشرف نبوده و مرحله رزرو و ثبت نام در گروه پروازی منوط به فراخوان اولویت آنان می باشد.
روحی اظهار کرد: در حال حاضر و در مرحله اول اعزام، اولویت های یک تا 350 (و تا 450 به صورت ذخیره) پیش بینی فراخوان شده که برای تکمیل ظرفیت های خالی، به ترتیب سایر اولویت ها (در قالب اولویت های ذخیره) برای رزرو و ثبت نام در گروه پروازی مورد نظر از بین تشکیل گروه کنندگان دعوت می شوند.
وی تاکید کرد: دارندگان قبوض ودیعه گذاری قدیمی عمره مربوط به قبل از پنجم فروردین 86 بانک ملی ایران باید در اولین فرصت ممکن با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی نسبت به تبدیل قبوض خود به کارت های جدید ثبت نام اقدام کنند و در سامانه گروه تشکیل دهند./935/پ203/ب4



۱۳۹۳/۵/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن