تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804411352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استعفایی در پی انحصار گرایی، ورزش کبدی کردستان باید از انحصار درآید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استعفایی در پی انحصار گرایی، ورزش کبدی کردستان باید از انحصار درآید سنندج - ایرنا- رییس هیات کبدی استان کردستان که حدود هفت ماه از انتخابش به عنوان رییس این هیات می گذرد در پی فشارها برای استعفایش اعلام کرد که در اعتراض به انحصارگرایی این ورزش و محدود فکر کردن برخی از افراد، استعفا می دهد.


به گزارش ایرنا، سید دارا سید عباسی که روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سرای روزنامه نگاران سنندج صحبت می کرد، افزود: قبل از انتخابم به عنوان رییس هیات، سرپرستی کبدی استان را بر عهده داشتم و برای کمک به رشد و ارتقای این رشته جذاب ورزشی در انتخابات نیز شرکت کردم و به عنوان رییس هیات انتخاب شدم.
وی که از چهره های رسانه ای استان کردستان محسوب می شود، گفت: رسانه ای بودنم ویژگی مثبتی در جهت شناساندن ورزش کبدی در استان بود اما برخی افراد با تفکر انحصارگرایی و محدود فکر کردن، نمی گذارند این ورزش به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد ورزش کبدی را به انحصار خود درآورده اند، گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ورزش باید همگانی شود و تمام مردم از آن منتفع شوند اما برخی ها حتی برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب در عرصه ورزش فعالیت دارند.
رییس هیات کبدی کردستان به انحصارگرایی در فدراسیون کبدی کشور نیز اشاره کرد و گفت: وقتی رییس فدراسیون اعضای خانواده خود را در ترکیب تیم های ملی و فدراسیون گنجانده است انتظاری از دیگر استان ها نیست.
وی از کبدی به عنوان یکی از ورزش های بومی و محلی استان کردستان یاد کرد و گفت: مردم استان به دلیل فیزیک بدنی مناسب، شرایط بسیار خوبی برای حضور در این رشته ورزشی دارند.
او گفت: در حالی که می شد این رشته ورزشی را به اسم کشورمان ثبت کرد به دلیل ضعف فدراسیون، هندی ها ان را به اسم خود ثبت کرده اند در حالیکه ریشه اصلی این رشته ورزشی در ایران است.
رییس هیات کبدی کردستان افزود: کردستان در زمینه ورزش کبدی از استعدادهای فراوانی برخوردار است، تیم کردستان در سال 89 و 90 مقام سوم کشور را کسب کرد و جزو تیم های برتر بود اما بعد از آن افت کرد و برای زنده کردن و ارتقای این رشته ورزشی وارد عرصه شده ام.
سید عباسی با اشاره به اینکه رشته کبدی تنها در شهرستان های سقز و سنندج آن هم به صورت محدود و در حد یک تیم فعال است، گفت: برخی دوست ندارند این ورزش جذاب و بومی و محلی توسعه یابد و می خواهند در انحصار خودشان باشد.
وی برنامه خود برای هیات کبدی کردستان را توسعه این ورزش در بعد همگانی و تقویت بعد قهرمانی آن دانست و افزود: در شهرستان سنندج، ورزش کبدی تنها منحصر به روستای ˈقلیانˈ است که باید از انحصار این روستا در بیاید اما برخی ها با این اقدام هیات استان، مخالفت و مقاومت می کنند.
سید عباسی، با اشاره به اینکه بعد از شش سال در بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار انتخابات هیات کبدی استان کردستان برگزار شد، گفت: تیم جدید این هیات برای ارتقا و توسعه این ورزش بومی محلی برنامه های فراوانی دارد اما با کارشکنی برخی افراد و عدم همراهی و حمایت آنها، اجرای این برنامه ها سخت است.
وی افزود: ورزش کبدی در استان فاقد هرگونه بایگانی و دبیرخانه و همچنین رزومه مربیان، داوران و ورزشکاران بود که با تلاش اعضای هیات، این اقدامات انجام و انسجامی به فعالیت های هیات بخشیده شده است.
وی به شناسایی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان کردستان تنها 10 ورزشکار رشته کبدی در شهرستان سقز بیمه ورزشی دارند و از نظر فدراسیون نیز همین آمار مستند و قابل قبول است و این نشان می دهد از نظر مستندسازی در هیات ضعیف عمل شده است.
وی به گلایه داوران از هیات نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته قراردادهایی با داوران این رشته در استان منعقد شده اما حق الزحمه آنان پرداخت نشده است.
سید عباسی افزود: مخالفان هیات می خواهند تمام ارکان هیات در دست آنها باشد و هیچ تفکر جدید توسعه ای وارد هیات نشود و کبدی همچنان در انحصار یک روستا و یک تیم باقی بماند که بنده به عنوان رییس هیات مخالف جدی این تنوع تفکر هستم و با آن مقابله می کنم.
وی اظهار کرد: بنده حاضر بودم و هستم مباحث فنی را در اختیار مخالفان قرار دهم اما آنها بگذارند رییس هیات و تیم کاری، تفکرات و برنامه های خود را پیاده کنند و از دخالت در امور اجرایی خودداری نمایند.
وی به اعتراض این افراد به انتخاب رییس هیات شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: از آقایان معترض درخواست برنامه کاری کردم و یک ماه فرصت به آنان دادم تا بلکه برنامه ارایه دهند اما ارایه ندادند و این نشان می دهد که این افراد اعتقادی به برنامه ندارند و ما نیز با چنین افرادی نمی توانیم کار کنیم.
وی گفت: بنده به عنوان رییسه هیات اجازه دخالت در امور اجرایی هیات را نمی دهم و معتقدم امورات فنی و اجرایی باید از هم تفکیک شود و هر کسی در هر زمینه ای که تخصص دارد فعالیت نماید.
سید عباسی با اشاره به اینکه معتقد به خرد جمعی و مشارکت گروهی به منظور پیشبرد اهداف هستم، گفت: مخالفان هیات کبدی استان تغییر به منظور بهبود را دوست ندارند و نمی خواهند ورزش کبدی توسعه یابد.
رییس هیات کبدی کردستان در ادامه سخنان خود به برخی اقداماتی که در گذشته در راستای تربیت مربی و داور توسط هیات کبدی استان انجام شده انتقاد کرد و گفت: از محل اعتبارات هیات، افرادی از دانشجویان دانشگاه کردستان را به عنوان مربی و داور پرورش داده اند که اکنون در استان نیستند و نفعی برای کردستان نداشته است.
سید عباسی در ادامه سخنان خود گفت: رییس فدراسیون کبدی اعلام کرد که بنده مانع پیشرفت ورزش کبدی استان هستم، اما این در حالی است که بنده توسط فعالان کبدی استان به عنوان رییس هیات انتخاب شدم و رییس فدراسیون باید متوجه این رای و انتخابات باشد.
وی تاکید کرد نه به کسی وعده ای داده ام و نه وامدار کسی هستم و تنها به منظور توسعه و ارتقای ورزش کبدی و همگانی کردن آن وارد عرصه شده ام و می خواهم آن را از انحصار برخی افراد خارج کنم.
وی به برنامه های هیات برای فعال کردن این رشته در دیواندره، دهگلان و سقز اشاره کرد و گفت: در طول مدت فعالیت در این هیات از حمایت های بسیار خوب رسانه ای برخوردار بودم و از تمام خبرنگاران استان برای این همکاری قدردانی می کنم.
وی به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی هیات کبدی استان در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با حمایت رسانه ها و خبرنگاران استان و از طریق این پایگاه در راستای شناساندن ورزش کبدی به مردم کردستان تلاش های خوبی انجام دادیم و بازتاب های خوبی داشته است.
سید عباسی جذب حامی مالی را از دیگر برنامه های خود برای هیات دانست و گفت: شهرداری سنندج در نیمه دوم سال قرار است اسپانسر تیم استان در مسابقات لیگ کشور شود و خیرین دیگری نیز قرار است هیات را در زمینه تجهیز امکانات مورد نیاز ورزش کبدی در استان کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه هیات کبدی در جهت توسعه و پیشرفت در استان پیش می رود، گفت: اگر کارشکنی و مانع تراشی عده ای انحصارطلب نبود کبدی می توانست بهتر و بیشتر به مردم شناسایی شود و در بعد همگانی و قهرمانی به توسعه یابد.
وی به رایزنی برای اختصاص یک سالن در سنندج برای هیات کبدی و تبدیل آن به خانه کبدی استان نیز اشاره کرد و از حمایت، همکاری و همراهی مجموعه ورزش و جوانان بخصوص مدیرکل این دستگاه در استان قدردانی کرد و گفت: در سایه این حمایت ها، تلاش ها و برنامه های هیات ورزش کبدی در استان کردستان می تواند به جایگاه واقعی خود برسد.
وی به رایزنی هایی در جهت حضور تیم کبدی استان در مسابقات لیگ بسیج کشور نیز اشاره کرد و گفت: این لیگ می تواند در جهت معرفی کبدی استان و همچنین تقویت آن بسیار موثر باشد.
وی زیاده خواهی را باعث عدم پیشرفت توسعه ورزش کبدی کردستان دانست و گفت: اگر هدفمان ارتقای این ورزش است باید بدون زیاده خواهی و انحصار طلبی در راستای توسعه این ورزش اقدام کنیم.
سید عباسی با اشاه به اینکه سیاست حذفی و کنارگذاشتن کسی رو از مجموعه هیات کبدی نداشته و ندارم، گفت: سیاست و برنامه ما در هیات به صورت تیمی و جمعی کار کردن است اما باید به قانون و برنامه احترام گذاشت و اجازه داد هر کسی در حوزه خود فعالیت کند.
وی انحصاری کردن ورزش را خیانت به ورزش و مردم دانست و گفت: رییس فدراسیون کبدی باید انحصار شکنی را از فدراسیون آغاز و به استان ها تعمیم دهد و اجازه دهد این رشته ورزشی همگانی شود.
وی با اظهار تاسف از عدم حمایت رییس فدراسیون کبدی از رییس هیات کردستان، گفت: در برابر هجمه ای که علیه بنده در استان شکل گرفت ریس فدراسیون واکنشی نشان نداد و نه تنها از رییس هیات خود حمایت نکرد بلکه پیشنهاد استعفا را مطرح کرد که این جای تاسف دارد.
سید عباسی با اشاره به اینکه رییس فدراسیون به صورت شفاهی خواستار استعفای بنده از رییس هیات استان شده است، گفت: باید به صورت کتبی به من اعلام کنند که چه خسارت و ضرری به هیات استان زده ام تا جوابگو باشم.
وی گفت: از رییس فدراسیون کبدی و افراد مغرض در استان گلایه مند هستم چرا که تیمی کاربلد و علاقمند به ورزش را برای ارتقای کبدی کردستان در حال خدمت هستند اما اجازه فعالیت نمی دهند.
رییس هیات کبدی استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: اگر مخالفان از انحصار طلبی، غرض ورزی و کارشکنی در فعالیت های هیات دست نکشند به زودی استعفا خواهم داد.ک/3
7346/533



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن