تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804282806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه نابالغ دولت گذشته به تشکل های غیردولتی منجر به تحلیل رفتن آنها شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر ورزش: نگاه نابالغ دولت گذشته به تشکل های غیردولتی منجر به تحلیل رفتن آنها شد تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه دولت نهم و دهم به تشکل های غیردولتی نگاهی نابالغ بوده به طوری که همین موضوع منجر به تحلیل رفتن تعداد تشکل های غیردولتی در سطح کشور شد.


«محمود گودرزی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص نگاه دولت یازدهم به تشکل های غیردولتی و برنامه های دولت تدبیر و امید برای این تشکل ها این مطلب را اعلام کرد.
گودرزی افزود: در دولت خاتمی با نگاه توسعه سیاسی، هفت هزار تشکل غیردولتی به صورت رسمی در کشور شکل گرفت که در دولت نهم و دهم این تعداد به 100 تشکل مردمی و غیردولتی فعال کاهش یافت.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که دولت نهم و دهم با نگاه نابالغ خود به سمت تحلیل رفتن و کم شدن تعداد تشکل های غیردولتی حرکت کرد و همین امر کاهش تعداد تشکل ها را به دنبال داشت.
وزیر ورزش و جوانان افزود: جامعه هر چقدر به سمت دموکراسی حرکت می کند، فعالیت های خود را بین نهادهای مردمی توزیع می کند و هر قدر جامعه به سمت فرهنگی شدن و توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پیش می رود نیز به سمت فعال کردن و ایجاد تشکل های غیردولتی می رود اما در دولت گذشته متاسفانه ما شاهد تحلیل رفتن فعالیت های این تشکل ها بودیم.
وی با بیان اینکه ما باید نگاه بنیادی به این تشکل ها داشته باشیم، تصریح کرد: ما ناگزیریم که تشکل ها را پذیرفته، حمایت کرده و در اصل شکل دهیم چون این گونه نهادها موجب توسعه سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه می شود و هرچه رشد تشکل ها بیشتر باشد توسعه یافتگی کشور نیز افزایش می یابد.
گودرزی افزود: در صورتی که حکومت ها عاقل باشند ، قدرت را توزیع می کنند چرا که اگر تمرکز قدرت ایجاد شود طبیعتا اضمحلال آن قدرت خیلی راحت تر صورت می گیرد تا توزیع قدرت، چون قدرت که توزیع می شود همه از آن حمایت می کنند.
وی اضافه کرد: باید مطابق با اصل 44 قانون اساسی برخی از امور را نیز به مردم واگذار کنیم چرا که ثابت شده مردم می توانند در امور مشارکت جدی داشته باشند و هر جایی که مردم مشارکت داشته اند نیز زمینه های رشد و توسعه فراهم شده است.

سوال- وزارت ورزش برای تقویت تشکل های غیردولتی چه برنامه ای دارد؟
وزیر ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه 400 تا 700 تشکل غیردولتی در حوزه جوانان فعال است، افزود: جوانان ایران اسلامی دارای توانمندی و انرژی فراوان هستند و اگر این انرژی در راستای علائق آنها باشد بهتر می تواند اثربخش باشد.
وی اضافه کرد: ما ناگزیریم که به سمت حمایت از تشکل های غیردولتی برویم و به انی نهادهای مردمی کمک کنیم و با ایجاد فضای مناسب برای توسعه کشور گام برداریم.
گودرزی ادامه داد: تشکل های غیردولتی به عنوان بازوان قدرتمند دولت می توانند فعالیت داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید با مقررات زدایی، تسهیل فعالیت ها و حمایت های جدی از تشکل های غیردولتی مسیر را برای جوانان فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم نتیجه مطلوبی را به دست آوریم.
وی با بیان اینکه طبیعتا اول هر کاری با مشکلات زیادی روبه رو می شویم، اظهار داشت: به همین منظور باید نحوه کار تعامل دولت و تشکل ها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم از این طریق به تشکل ها بیشتر کمک کنیم.

سوال - آیا تشکل های غیردولتی در تحقق وعده های وزارت ورزش نقش داشته است یا خیر؟
وزیر ورزش و جوانان گفت: به نظر من این تشکل ها نتوانسته اند نقش خودشان را در راستای تحقق وعده های وزارت ورزش ایفا کنند.
وی با بیان اینکه وزارت ورزش تشکل غیردولتی خاص ورزش ندارد، اظهار داشت: می توان گفت 48 فدراسیون و 12 هزار هیات ورزشی در سطح کشور به عنوان تشکل های مردمی این وزارت خانه هستند.
نامبرده اضافه کرد: در واقع این هیات های ورزشی و فدراسیون ها به عنوان نهادهای عمومی و غیردولتی به شمار می رود و از این طریق می توان وزارت ورزش و جوانان کشور را تبلور ارتباط با سازمان های مردم نهاد در حوزه ورزش نه جوانان تلقی کرد.
گودرزی افزود: به نظر من وجود 12 هزار هیات ورزشی به عنوان تشکل در این وزارتخانه بی سابقه است و مصداق خوبی برای تشکل های غیردولتی به شمار می روند.
وی کمیته ملی المپیک و باشگاه های ورزشی را نیز به عنوان دیگر تشکل های غیردولتی وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: وجود این تشکل های به عنوان الگوهای خوب ورزشی برای بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

سوال - چگونه مشکلات مالی تشکل های غیردولتی حل می شود ؟
وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا گفت : در حوزه ورزش تمامی هیات ها و تشکل های غیردولتی به طور تقریبی اکثر اعتبارات خود را از طریق دولت تامین می کنند اما در حوزه جوانان در گذشته با توجه به وضعیت نسبتا خوب اقتصادی به این تشکل ها کمک می شد اما اخیرا به دلیل تحریم های اقتصادی میزان کمک ها به این نهادها کمتر شده است.
گودرزی افزود : امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش تحریم ها و شکوفایی اقتصادی بتوانیم به تشکل های غیردولتی کمک بیشتری از نظر مالی داشته باشیم تا آنان نیز با توجه به فعالیت هایشان بتوانند در راستای رشد و تعالی کشور قدم بردارند.
وی اضافه کرد: وزارت کشور باید مکانیزمی را تعریف کند تا بتوان کمک ها به تشکل های غیردولتی را جهت داد و بسته به نوع فعالیت تشکل ها، به آنان کمک های مالی صورت گیرد و این گونه نباشد که اعتباری در اختیار یک تشکل قرار گیرد اما خروجی نداشته باشد و حتی تبعات منفی نیز در پی داشته باشد.

سوال - آیا امکان ورود تشکل های غیردولتی به فوتبال وجود دارد؟
وزیر ورزش و جوانان درباره این سوال گفت: در شرایط فعلی امکان ورود تشکل های غیردولتی به فوتبال وجود ندارد چرا که خود هیات های ورزشی ایران به عنوان یک تشکل مردمی به شمار می روند و در زمینه های مختلف فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: فدراسیون ها و هیات های ورزشی اجازه عرض اندام به این تشکل ها را نمی دهند مگر اینکه آنها در زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند تا سازمان های رسمی از این خدمات بهره مند شوند.
مصاحبه از مهناز بیرانوند
اجتمام(4)**7268**1436



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن