تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820843108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات تکليفي بانک ها در سال 94 به صفر مي رسد/ دو شرط براي پرداخت تسهيلات به بنگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۵۶ب.ظ)
خبر خوش رئيس کل بانک مرکزي به بخش خصوصي: تسهيلات تکليفي بانک ها در سال 94 به صفر مي رسد/ دو شرط براي پرداخت تسهيلات به بنگاه ها در بودجه سال 94، منابع تسهيلات تکليفي بانک ها به صفر مي رسد که اين امر خبر خوشي براي بخش خصوصي محسوب مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ولي اله سيف، رئيس کل بانک مرکزي با اعلام اين مطلب گفت: در بودجه سال 94 براي نخستين بار مقرر شد تا منابع تسهيلات تکليفي به صفر برسد که اين امر به معناي حمايت از بخش خصوصي و بانک ها مي توانند با اين اقدام نقش موثرتري در اقتصاد ايفا کنند.
رئيس کل بانک مرکزي در خصوص نسبت کفايت سرمايه در بانک هاي ايراني افزود: متاسفانه نسبت کفايت سرمايه در بانک هاي ايراني به ويژه بانک هاي دولتي و تازه خصوصي شده پايين است. متوسط نسبت کفايت سرمايه در بانک هاي ما 4 درصد است در حالي که حداقل نسبت کفايت سرمايه بانک ها در دنيا به 8 درصد مي رسد.
رئيس کل بانک مرکزي ادامه داد: نسبت کفايت سرمايه اي بانک هاي ما نيز از طريق تقويت منابع مالي بانک ها انجام نشده بلکه از محل فروش دارايي بانک ها صورت گرفته است.
رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر ضرورت تعيين تکليف مطالبات جاري نظام بانکي اظهار داشت: متاسفانه پيش از اين تصور بر اين بود که اگر مطالبه اي در سررسيد وصول نشود حتما در آن مفسده اي صورت گرفته است در حالي که بسياري از پرونده هاي ما در زمينه مطالبات نظام بانکي به دليل نوساتي است که در اقتصاد رخ داده است.
سيف خواستار تفکيک و بررسي پرونده هاي مطالبات وصول نشده نظام بانکي شد و تصريح کرد: بايد مشخص شود دليل واقعي اين مطالبات معوق چيست.
رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر ضرورت حمايت از بنگاه ها با تامين منابع مالي آنها اذعان داشت: بنگاه ها براي دريافت تسهيلات حداقل بايد دو شرايط ويژکي داشته باشند که يکي از اين شرايط اين است که دارايي و اموال اين بنگاه ها حداقل 25 درصد از تسهيلاتي را که تقاضا کرده اند را پوشش دهد که قطعا اين رقم بالا نيست.
رئيس کل بانک مرکزي ابراز داشت: شرط دوم بنگاه ها براي دريافت تسهيلات بانکي اين است که آنها داراي صورت مالي حسابرسي شده باشند و اگر بنگاهي صورت مالي حسابرسي شده نداشته باشد چطور مي تواند بانک انتظار اعتماد به چينين بنگاهي را داشته باشيم.
رئيس کل بانک مرکزي با بيان اين مطلب که ما به دنبال تامين منابع مالي بنگاه ها براي خروج سريع تر از رکود اقتصادي هستيم گفت: يکي از پيشنهادات بانک مرکزي اين است که براي پروژه هاي جديد تامين منابع مالي صورت نگيرد و منابع مالي ما صرفا دراختيار بنگاه هاي فعال و پروژه هاي توليدي که 80 تت 90 درصد آن احداث شده است قرارر بگيرد.
رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر ضرورت تغيير شيوه تامين مالي در ايران گفت: در کشورهاي پيشرفته تامنين منابع مالي از طريق بازار پول و بازار سرمايه انجام مي شود اما اقتصاد ما صرفا اقتصاد بانک محور بوده و بازار سرمايه در تامين منابع مالي جايگاهي ندارد اما بايد به سمتي برويم که بازار سرمايه نيز در تامين منابع مالي جايگاه ويژه خود را پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن