تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819837631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجتمع‌های تجاری قم دستورالعمل ایمنی دریافت کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم جعفری به مهر خبر داد:
مجتمع‌های تجاری قم دستورالعمل ایمنی دریافت کنند
قم - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان‌های عمومی گفت: مدیران و اعضای این ساختمان‌ها با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی دستورالعمل ایمنی دریافت کنند.



عباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، بی احتیاطی یکی از ساکنان را علت آتش‌سوزی مجتمع زمزم عنوان کرد. وی با اشاره به روشن ماندن یک گاز پیک نیک در یکی از واحدهای تجاری زیرزمین این مجتمع گفت: شعله‌ها از همان نقطه به دیگر واحدها هم سرایت کرد که البته با حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی از گسترش شعله به دیگر طبقات جلوگیری شد. آتش‌سوزی مجتمع زمزم 15 مرداد ساعت 21 و 55 دقیقه به آتش‌نشانی اعلام شد. کانون آتش یکی از طبقات زیرین بود اما دود گرفتگی طبقات بالایی موجب مصدوم شدن 5 نفر از ساکنان آن شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اهمیت ایمنی مجتمع‌های بزرگ تجاری افزود: به تمام این مجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم که قبل از بهره‌برداری از ساختمان و حتی قبل از ساخت باید دستورالعمل‌های ایمنی را دریافت کرده و مطابق با آن رفتار کنند. وی با اشاره به اینکه سهل‌انگاری در این موضوع ممکن است به جان‌های زیادی را به خطر بیندازد اضافه کرد: ساختمان‌هایی که تردد عمومی دارند، مسائل ایمنی را باید بسیار بیش از دیگر ساختمان‌ها مد نظر قرار دهند. مشکل نبود سیستم اطفای حریق پیشرفته جعفری ادامه داد: در حادثه مجتمع زمزم، اگر این ساختمان به سیستم پیشرفته ایمنی مجهز بود و تجهیزات اطفای حریق آن سالم بودند، آتش در نطفه خاموش می‌شد و شاید نیاز به حضور مأموران آتش‌نشانی نبود. وی گفت: هر چند مأموران آتش‌نشانی در این حادثه از بروز خسارات بسیاری جلوگیری کردند اما باز مشکلاتی که به وجود آمد به دلیل بی احتیاطی آن فرد و نقص در تجهیزات ایمنی ساختمان بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اهمیت پیشگیری در آتش‌سوزی و دیگر مباحث ایمنی اضافه کرد: اگر اتفاقی مانند ترافیک موجب می‌شد مأموران آتش‌نشانی در این حادثه چند دقیقه دیرتر برسند، خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌شد. وی با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری از وقوع حادثه ابراز داشت: یکی از اقدامات ما برگزاری دوره‌های آموزشی برای نگهبانان و سرایداران مجتمع‌های بزرگ است که موجب می‌شود در چنین شرایطی حداقل توانایی استفاده از لوازم خاموش‌کننده را داشته باشند. لزوم استفاده از سیستم‌های اطفای حریق در ساختمان‌های بالای سه طبقه جعفری گفت: کسبه و خانواده‌ها هم باید در این جلسات آموزشی شرکت کنند تا ایمنی شهر ارتقا یابد. وی با اشاره به لزوم استفاده از سیستم‌های اطفای حریق در ساختمان‌های بالای سه طبقه ابراز داشت: اگر گزارشی مبنی بر فقدان چنین تجهیزاتی وجود داشته باشد، تذکرات را به مالکان خواهیم داد اما ابزاری برای فشار آوردن به آنها نداریم. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم مراحل پایانی اجرای طرحی را می‌گذراند که در آن کارشناسان ایمنی به تک تک واحدهای تجاری شهر مراجعه کرده و ضمن طراحی سیستم اطفا، آموزش‌های لازم را به کسبه خواهند داد. وی اجرای موفقیت آمیز این طرح را وابسته به همکاری اصناف و مردم با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم دانست تا ایمنی در تمام نقاط شهر ارتقا یابد.






۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن